ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Men alla behöver inte gå upp samtidigt som du.
Samarkand: Jag vill skriva något till dig men jag vet inte riktigt vad. Jag vet hur påfrestande barnlösheten kan vara för ett förhållande och sen om man lägger till allt övrigt ni gått igenom så ojoj.. jag förstår att det har varit slitsamt. kram!
Åhh Drutten och Strulmaja, jag gillar verkligen era sista inlägg om relationer! Nu har jag fått mycket att fundera på! 
Drutten: Intressant liknelse, det här med missbrukare som lever ihop. Det låter ju inte så bra men jag förstår precis vad du menar med att man smittar av sig och förstärker varandra dåliga vanor. Den insikten kan nog hjälpa mig mycket.
Strulmaja: Jag får någon kuslig känsla av igenkänande när jag läser ditt inlägg men jag är inte säker på om jag tolkar dig rätt. På vilket sätt försöker du "få igång" din sambo? Fungerar det?
Jag har läst att omega-3 ska vara bra för folk med adhd. Någon här som testat? Hjälper det? Jag har köpt hem en burk omega-3 men jag har inte fått in rutinen att ta tabletterna ännu så jag vet inte om det fungerar. På vilket sätt skulle det hjälpa egentligen?
Tack Drutten, du är kung! Precis vad jag ville veta! 
Jag är också en "ältare" egentligen. Brukade grubbla och vrida och vända på allt! Fast sen jag började med sertralin känns det som att jag lever mer i nuet och inte fokuserar lika mycket på det som har varit eller det som ska komma, det tycker jag är jätteskönt!
Samarkand: Ditt ex har nog en poäng i att medicinering kan ta bort positiva drag också. Jag läste i en bok (en av dem jag tipsade om tidigare) att många miljökämpar har adhd och sen när de får medicin så slutar de kämpa för miljön. Det känns lite läskigt egentligen.. Själv kan jag tycka att miljökämpar är "friskare" än de som förstör sin egen miljö. Äsch, nu snurrade min hjärna in sig på vad som är normalt igen.. Jag vet att om man tycker att "alla andra" är konstiga så är den en själv som inte är normal.. Men om man verkligen tycker att vi inte ska förstöra vår planet och inte gillar det stressiga samhället vi har byggt upp där många mår dåligt. Ska jag då bara öka min medicinering och sluta bry mig?
Missförstå mig inte nu. Jag tycker det är bra att det finns mediciner och så!
Men de kanske inte skulle behövas i samma utsträckning om samhället (och skolgången) var annorlunda uppbyggt...? Jag kanske är helt ute och cyklar men jag är uppriktigt nyfiken så jag vill gärna höra andras synpunkter på det.