• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • strulmaja

Vi använder oss inte av sms utan av en tjänst som heter syncme.se
    Då synkas det automatiskt eller nått. Dessvärre får vi inte min telefon att synka just automatiskt utan jag måste gå in i telefonen och göra detta manuellt = omständigt.

• Anonym (Yrja)

Kan vi borde ta diskussiner om påsklämmor och luktpennor här istället? Och lämna plats för nykomlingar i symtomtråden? Vad tror ni?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Yrja) skrev 2011-01-16 15:35:17 följande:

Kan vi borde ta diskussiner om påsklämmor och luktpennor här istället? Och lämna plats för nykomlingar i symtomtråden? Vad tror ni?

ja, jo det är kanske vettigt, men det är mera drag där så det drar lite mer dit. Men vi kan väl försöka
  • Anonym (Yrja)

Är det någon som minns vilka dofter det fanns på doftpennorna? Jag har för mig att jag minns en gul penna som luktade jättemysigt men jag minns inte vilken doft det var.. det kan ha varit en annan färg också.. men det stör mig att jag inte kommer på det! Jag saknar nog doftpennorna lite.. jag hade dofttvålar också som jag tyckte om när jag var liten.. och gnuggisar.. Drömmer

• strulmaja
    Anonym (Yrja) skrev 2011-01-16 15:35:17 följande:

• strulmaja
    Anonym (Yrja) skrev 2011-01-16 15:46:09 följande:
    Är det någon som minns vilka dofter det fanns på doftpennorna? Jag har för mig att jag minns en gul penna som luktade jättemysigt men jag minns inte vilken doft det var.. det kan ha varit en annan färg också.. men det stör mig att jag inte kommer på det! Jag saknar nog doftpennorna lite.. jag hade dofttvålar också som jag tyckte om när jag var liten.. och gnuggisar.. Drömmer
    Jag minns citron som doft. Den var gul.  

Men jag vet inte om det är samma pennor vi menar? Finns nog olika.
    För dessa jag tänker på luktade inte bara skriften så att säga.
  • Anonym (Yrja)
    strulmaja skrev 2011-01-16 16:03:31 följande:
    Jag minns citron som doft. Den var gul.  

Men jag vet inte om det är samma pennor vi menar? Finns nog olika.
    För dessa jag tänker på luktade inte bara skriften så att säga.
    Jo, jag tror också det fanns olika.. både sådana med olika dofter i samma penna (där var det främst skriften som doftade) och sådana med bara en doft per penna (då luktade hela pennan)..
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen