• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • Anonym (Yrja)
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-17 17:50:09 följande:
    hehe ska precis lämna över datorn till dotra *vill iiiinte*
    Jag ska laga middag och sen gå och tvätta.. *jobbigt*..
  • Anonym (virrpanna)

Någon skrev om att hur man gör med kläder som är använda en dag men ändå inte redo för tvättmaskinen. Har exakt samma problem... har också problem med var man ska göra av all SKIT som finns i hemmet. Någon som har nåt bra tips? Har så otroligt oorganiserat hemma och man blir bara frustrerad... plockar man i ett hörn är det genast kalabalamba i ett annat hörn osv...

• Anonym (virrpanna)

Förresten är det någon mer än jag som är sjukt godisberoende? Alltså jag äter något sött varje dag! Tänkte om det hör samman lite med bristen på dopamin... eller vad tror ni... choklad är min stora fallgrop... och just choklad gör ju att man producerar lite dopamin... typ...

• Anonym (Yrja)
    Anonym (virrpanna) skrev 2011-01-17 18:52:28 följande:
    Hej hopp gummisn-pp
    Men tjena! Hur är läget? Fått tillbaka körkortet än?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (virrpanna) skrev 2011-01-17 18:54:27 följande:
    Någon skrev om att hur man gör med kläder som är använda en dag men ändå inte redo för tvättmaskinen. Har exakt samma problem... har också problem med var man ska göra av all SKIT som finns i hemmet. Någon som har nåt bra tips? Har så otroligt oorganiserat hemma och man blir bara frustrerad... plockar man i ett hörn är det genast kalabalamba i ett annat hörn osv...
    Jag gjorde som så att efter många års sparande av ALLT så slängde jag massor av saker, vissa kartonger som jag inte ens visste vad som var i (har ångest fortfarande över vad som var i)
    Packade ner fullt med prydnadsaker, nu blev det nästan för tomt, men jag var så trött på röran
  • Anonym (Yrja)
    Anonym (virrpanna) skrev 2011-01-17 18:56:25 följande:
    Förresten är det någon mer än jag som är sjukt godisberoende? Alltså jag äter något sött varje dag! Tänkte om det hör samman lite med bristen på dopamin... eller vad tror ni... choklad är min stora fallgrop... och just choklad gör ju att man producerar lite dopamin... typ...
    SKojar du!!?? Ja!! Jag har nog fått i mig nog med e-nummer, azor-färger, choklad, socker och skit för en hel livstid redan!! Obestämd
  • Anonym (Yrja)
    Anonym (virrpanna) skrev 2011-01-17 18:54:27 följande:
    Jag har sådana där krokar som man hänger på dörren men när de bli fulla så hamnar kläderna på golvet istället.

Jag har köpt massor med plastbackar som jag försöker organisera sakerna till men det är inte helt lätt!
  • Anonym (Yrja)
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-17 18:57:57 följande:
    Jag gjorde som så att efter många års sparande av ALLT så slängde jag massor av saker, vissa kartonger som jag inte ens visste vad som var i (har ångest fortfarande över vad som var i)
    Packade ner fullt med prydnadsaker, nu blev det nästan för tomt, men jag var så trött på röran
    Åhh, jag drömmer om att göra exakt så! Men är rädd att ångra mig sen.. Men jag har blivit bättre på att slänga grejer faktiskt! Och ge saker till insamling! Jag har t.o.m sålt några grejer på Tradera Glad
  • BeaBee
    Anonym (hmm) skrev 2011-01-17 18:57:57 följande:
    Herregud vad modigt! Min sambo drömmer nog om att jag ska göra samma sak. Mina grejer har i alla fall kommit ner i källaren och jag håller på att sälja kurslitteratur. Det är svårt att sälja grejer faktiskt..
    Anonym (Yrja) skrev 2011-01-17 19:03:12 följande:
    Jag har sådana där krokar som man hänger på dörren men när de bli fulla så hamnar kläderna på golvet istället.

Jag har köpt massor med plastbackar som jag försöker organisera sakerna till men det är inte helt lätt!
    Min sambo har på något sätt lyckats drilla mig till att varje kväll lägga in grejerna i garderoben. Det krävdes dock en splitterny skitstor och svindyr garderob för att jag skulle tycka att det var okej. har nog med plats att bara slänga in kläderna jag använt. Kanske inte optimalt men han slipper dom på golvet.

Kul att se att jag inte är den enda med stora problem att att få in kläderna i garderoben..

Hej förresten! Jag tänkte hänga på den här tråden. Har dock ingen diagnos än men det är otroligt skönt att slippa känna sig som en utomjording en liten stund så därför är jag här!
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen