Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

MadeleineW skrev 2011-09-03 10:00:50 följande:
    Hur har du lärt dig leva med det? Stannar du kvar fast du inte känner nått längre eller hur gör du? Har du barn? Jag har en son och jag är ju livrädd att jag ska gå igenom hela livet och hålla på sådär.. jag vill ju hitta lugn och ro nånstans men jag kommer inte göra det.. vem det än är jag träffar så kommer sluta likadant.. =( Då vill jag hellre inte ha någon så min son slipper utstå mina förälskelser, tid och energi som tas från honom.. Eller stanna kvar hos någon som jag vet är bra för mig och min son och ..jaa.. näe jag  vet inte.. som du skrev.. jag måste väl lära mig leva med det... men den biten är inte lätt..=( det andra kan jag lära mig leva med.. allt jag glömmer bort, stökar ner, slarvar bort o.s.v... men just det där.. att inte klara av en relation... det är inte lika lätt...
    Jag är singel och har barn och jag har varit singel sen jag fick barn. Jag tänker som du att de är bättre att vara singel än att mitt barn får lida av jag kastar mig upp och ner i en relation.

Jag lägger längre ingen energi på att jag fastnar lite för någon, blir intresserad eller får en ego boost, jag bara släpper det, skit svårt att förklara hur. Min dotter är mitt ankare, den som mer eller mindre håller mig kvar på planeten jorden allt som oftats. Jag försöker tänka och se allt ur hennes perspektiv och med det i bakhuvudet så håller jag mig undan relationer.

Jag hoppas och tror att jag någon gång skall kunna ha en vettig vuxen relation, men det måste vara med rätt man, det är mkt som måste klaffa och det får helt enkelt ta den tid det behöver. Om jag är 50 när jag möter in någon mannen i mitt liv så kommer jag ändå vara glad och tacksam över att jag fick möta honom.

Även om jag ser det rent ekonomiskt så vill jag aldrig att en man försörjer mig, jag vill inte vara beroende alls på det sättet, inte heller vill jag vara en belastning på någon annans fot. Så med min inte så fina ekonomi alltid vill jag inte ha någon som skall rädda mig eller styra upp mitt liv och bara där skär det sig då Jag är envis, väldigt envis, snöar in fullkomligt på det jag bestämmer mig för oavsett om det är till det bästa eller inte.

Jag vill inte ha in någon i mitt kaos till hem med saker överallt, inte det är det är smutsigt eller äckligt, jag är petig som få med sånt, bara rörigt med saker överallt, jag är som en hamster spara spara kan vara bra att ha eller den köper vi och nu står jag här med 30 vaser, vad fan skall jag med dom till?

Jag behöver få tag på någon lista vad som är realistiskt att ha i klädväg till en treåring, hur många badlakan, mindre handdukar, sängkläder behöver man ha när man är två personer, jag är övertygad om att jag har för mkt av det mesta, gardiner, dukar, allt som tar plats som jag egentligen inte har eller kunde använt till annat. Ändå hatar jag att slänga hela saker, jag mer eller mindre vägrar slänga hela saker.

Det är så jag funderar på att starta en tråd här på FL och fråga folk vad som är realistiskt att ha hemma i husgeråd. När man har så mkt kläder, handdukar och annat att man inte behöver tvätta på veckor egentligen, då har man för mkt, jag fattar det, jag förstår det, men jag gör eller kan inte göra något åt det.

OCH nu har jag gnällt om något helt annat, förlåt allihop Skäms
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Minifer skrev 2011-12-16 10:56:30 följande:
    Åh! Talade med psyk-nissarna om när min utredning kan tänkas börja, och fick veta att första besöket är i slutet av januari. Hurraaaa! Så skönt, bara några veckor ju!
    Åhh vad roligt {#emotions_dlg.flower} skönt att de skall börja hända något.
    Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • HäckHäxan

Nu har jag dödat 1½ timme med hög musik och cola, dags att ge sig ut i blåsten och hämta avkomman.

Skall försöka hitta tillbaka sen och försöka läsa ikapp mig Tyst

Dom vill lära dig bli smal utan att banta, med så mkt plast i kroppen att du går att panta.
  • HäckHäxan
    Minifer skrev 2012-03-14 00:07:56 följande:
    måste dela med mig av en jättebra blogg jag hittade om adhd!!

bloggmalplace.wordpress.com/
    Har bara ögnat igenom lite, men kanon juh!!! Har inte ro att läsa nu, får bli en dag när min hjärna inte är som ett inferno av saker jag måste göra och få gjort ( som nu) ändå vet ja att ja inget kommer få gjort nu när jag är barnledig, blir så trött.

På söndag kommer ångesten över allt jag inte gjort som jag borde gjort äta upp mig, men jag får bara inte ryckt upp mig Obestämd
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • HäckHäxan
    Anonym (Alle) skrev 2012-03-22 13:22:54 följande:
    Jaha - då var utredningen klar - jag är ingen NPF utan ett psykfall...
    Nå du har iaf fått svar på en fråga och det är inte illa det! Jag vill också ha det, ett svar på vad som felas, som gör mig annorlunda, det är svårt att slåss och kämpa när man inte vet vad man kämpar emot, förutom det konstanta kriget med och mot sig själv då!

Fick du något mer svar, vad exakt som är ditt problem?
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • HäckHäxan
    Anonym (samma här) skrev 2013-05-28 14:03:37 följande:

jag är 40 men känner mig ibland som en äldre tonåring ... hoppas jag inte är ensam om det sen har jag rå humor emellanåt typ galg humor är jag ensam om det med?

Haha. Nej inte ett dugg ensam. Kompisar och familj brukar skämtsamt kalla mig den eviga tonåringen och det är till viss del helt sant också på ett sätt iaf ännu. Är 34. Hat mörkt störs och barock humor, både galghumor, ironi och sarkasm älskar jag. Väldigt rå men hjärtlig.
  • HäckHäxan
    Annah88 skrev 2014-07-16 04:07:51 följande:

Ni som har ADHD.

Dricker ni alkohol när ni går på medicinering? Jag har concerta, men vågar inte dricka alkohol längre i samband med det. Jag har fått riktiga snefyllor av concerta + vin ;(

Äter ingen medicin ännu så jag har inte provat. Men för vänner fungerar det fint.

Har aldrig tänkt att det kan bli som du skriver men nu blev jag ju orolig för det :-/
  • HäckHäxan
    Annah88 skrev 2014-07-16 15:41:05 följande:
    Ok!

Det är nog inget du behöver oroa dig för :) det där är så himla individuellt.. Min läkare sa att om man har svårt att kontrollera sitt drickande (som jag har) så kan det i vissa fall slå fel.

Jag tror han sa något om att man helst inte ska dricka stora mängder alkohol i samband med att man tar concerta.

Men det där vet bäst din läkare =)

Jag dricker så sällan så jag blir typ påverkad på ett glas vin, hehe!
    Nå får fråga när jag skall dit i augusti. Jag vet inte hur man dricker mindre mängder hahaha

Nå har jag lyckats tygla mitt humör utan medicin så skall jag väl fixa det med medicin. För flippade jag jämt utan alkohol också bara att tålamodet blev kortare med alkohol än annars. Idag väljer jag oftast att bara gå eller ge fan i att gå ut om jag känner mig det minsta taggad.
  • HäckHäxan
    Madness82 skrev 2014-08-27 20:06:22 följande:
    Har så pass rå humor (som jag har svårt att kontrollera) att jag till och med fått problem på arbetsplatser och i privatlivet. Folk tycker att jag är sjuk i huvudet eller obehaglig
    Det är sjukt jobbigt ibland för iaf jag menar det ju inte illa, men tycker ju vissa saker blir stört och sjuk roliga i mitt huvud och så kläcker man det och andra ser ur som spöken, vissa blir arga osv. Skämtade en gång om att starta bordell och låt min och kompisen döttrar jobba i den och försörja mig och vännen så vi kunde gå i pension. Sånt får man inte skämta om i icas kassakö, allt blev knäpptyst, helt sjukt, det var först när allt blev tyst som jag och kompisen som också har adhd och störd humor fattade att något gått "fel". Vi tittade på varandra med breda leenden och bara OPS det var jajjabajja det där ja, tror vi skall gå ut nu liksom.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan

Tänkte på det här med rutiner, alltså jag har alarm för allt varje dag mer eller mindre. Ändå känns det lite som att jag slåss mot väderkvarnar när jag försöker få min vardag att gå ihop.

Får nöta in rutiner och ändå så rasar allt mellan varven som ett korthus, sömn, mat, städ, tvätt ja allt, alltså rutinen med allt. Oftast tappar jag fotfästet de helger jag är barnledig eftersom jag då faktiskt inte behöver ta hänsyn till annat än mig själv och djuren och hunden skiter i om hon får en promenad kl 03 på natten innan jag lägger mig. Jag äter ännu mindre för det är ju ingen mening med att laga mat till bara mig, jag överlever ju utan mat iaf, samma med sömnen, blir inte trött, lägger mig när andra går upp osv. Riktigt jobbigt.

När jag varit sambo så har det där med sömn och rutin att lägga sig fungerat för då följer jag den andres rutin oftast förutom när jag är inne och grejar med något projekt typ målar eller så, för då är jag helt fast och insnöad i den världen.

Hur tusan gör andra??

I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen