ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
Jag lägger längre ingen energi på att jag fastnar lite för någon, blir intresserad eller får en ego boost, jag bara släpper det, skit svårt att förklara hur. Min dotter är mitt ankare, den som mer eller mindre håller mig kvar på planeten jorden allt som oftats. Jag försöker tänka och se allt ur hennes perspektiv och med det i bakhuvudet så håller jag mig undan relationer.
Jag hoppas och tror att jag någon gång skall kunna ha en vettig vuxen relation, men det måste vara med rätt man, det är mkt som måste klaffa och det får helt enkelt ta den tid det behöver. Om jag är 50 när jag möter in någon mannen i mitt liv så kommer jag ändå vara glad och tacksam över att jag fick möta honom.
Även om jag ser det rent ekonomiskt så vill jag aldrig att en man försörjer mig, jag vill inte vara beroende alls på det sättet, inte heller vill jag vara en belastning på någon annans fot. Så med min inte så fina ekonomi alltid vill jag inte ha någon som skall rädda mig eller styra upp mitt liv och bara där skär det sig då
Jag vill inte ha in någon i mitt kaos till hem med saker överallt, inte det är det är smutsigt eller äckligt, jag är petig som få med sånt, bara rörigt med saker överallt, jag är som en hamster spara spara kan vara bra att ha eller den köper vi och nu står jag här med 30 vaser, vad fan skall jag med dom till?
Jag behöver få tag på någon lista vad som är realistiskt att ha i klädväg till en treåring, hur många badlakan, mindre handdukar, sängkläder behöver man ha när man är två personer, jag är övertygad om att jag har för mkt av det mesta, gardiner, dukar, allt som tar plats som jag egentligen inte har eller kunde använt till annat. Ändå hatar jag att slänga hela saker, jag mer eller mindre vägrar slänga hela saker.
Det är så jag funderar på att starta en tråd här på FL och fråga folk vad som är realistiskt att ha hemma i husgeråd. När man har så mkt kläder, handdukar och annat att man inte behöver tvätta på veckor egentligen, då har man för mkt, jag fattar det, jag förstår det, men jag gör eller kan inte göra något åt det.
OCH nu har jag gnällt om något helt annat, förlåt allihop
skönt att de skall börja hända något.