• Anonym (Yrja)

ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen

Hej!

Jag tänkte att vi kan ha en mötesplats för att diskutera livet med ADD/ADHD som vuxen. Både styrkor och svagheter. Bekymmer man stöter på hemma eller på jobbet. Tips på att få vardagen att fungera, mediciner, boktips osv. Hur utvecklar man de positiva sidorna?

Alla är välkomna! Med eller utan diagnos. Anonym eller inte Glad

För att diskutera symptom på ADD hänvisar jag till den här tråden: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html

• Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen
  • HäckHäxan

*smyger odiskret in*

Gråter jag är så jävla trött på att vara sömnstörd, varför kan jag inte sova som vanligt folk, varför slutar hjärnan aldrig, jag vill ha en off knapp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Tillalamm
    HäxanSurtant skrev 2011-07-21 05:23:10 följande:
    *smyger odiskret in*

Gråter jag är så jävla trött på att vara sömnstörd, varför kan jag inte sova som vanligt folk, varför slutar hjärnan aldrig, jag vill ha en off knapp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!
    Samma här! Tänk vad bra det vore om man kunde styra sig själv med en fjärrkontroll eller nåt så att man kunde stänga av sig på kvällen. Så jäkla segt med allt som snurrar i skallen då - jag brukar få barnprogram-melodier som snurrar i hjärnan, så jag ligger där i sängen och nynnar "Fåret Shaun, å fåret Shaun, när det ska lajas är det ingen som kan slån" typ. Det är då man känner sig så normal. Not.
  • HäckHäxan
    Tillalamm skrev 2011-07-21 14:05:16 följande:
    Samma här! Tänk vad bra det vore om man kunde styra sig själv med en fjärrkontroll eller nåt så att man kunde stänga av sig på kvällen. Så jäkla segt med allt som snurrar i skallen då - jag brukar få barnprogram-melodier som snurrar i hjärnan, så jag ligger där i sängen och nynnar "Fåret Shaun, å fåret Shaun, när det ska lajas är det ingen som kan slån" typ. Det är då man känner sig så normal. Not.
    Hhahahhahaha fast shaun är ju iaf ett rätt roligt får

Jag hade velat att min kropp och hjärna fattade att de är dags att vara trötta runt typ 12 och så är det nanntinatti sen och tja att man inte låg vaken i sängen x antal timmar de gånger man ändå lyckas ta sig till sängen i rätt tid!

Är väldigt avis på ett ex med adhd för när han blev trött så blev han TRÖTT, tror fan han somnade innan huvudet landat på kudden.....
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Anonym (Ida)

Någon med ADHD som känner igen sig i att man har ett EXTREMT sötsug som aldrig riktigt släpper taget?

• solfrost
    Anonym (Ida) skrev 2011-07-28 13:17:25 följande:
    Någon med ADHD som känner igen sig i att man har ett EXTREMT sötsug som aldrig riktigt släpper taget?
    Det släppte när jag började medecinera.
    små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Noxigen
    Sötsug o sötsug, mer bara sug efter nått alltid.
    Liberate tu te me ex inferis
  • Anonym (Ida)
    solfrost skrev 2011-07-28 13:25:27 följande:
    Det släppte när jag började medecinera.
    Å, det låter ju skönt! Har alltid haft detta förbaskade sötsug som ibland blir så starkt att jag inte kan tänka på något annat än detta socker. Skulle nog behöva lås på skafferiet tror jag. Skönt att veta att fler har det likadant i allafall.
  • solfrost

Jag drack 2 l cola om dagen och åt sött så fort jag kom åt.
    efter 1 vecka med medecin så kom jag på mig själv med att jag bara druckiot 6 dl cola och bara ätit mat och frukt.
    Tydligen var det en slag självmedecinering enligt ssk .

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Anonym (Ida)
    solfrost skrev 2011-07-28 13:48:12 följande:
    Jag drack 2 l cola om dagen och åt sött så fort jag kom åt.
    efter 1 vecka med medecin så kom jag på mig själv med att jag bara druckiot 6 dl cola och bara ätit mat och frukt.
    Tydligen var det en slag självmedecinering enligt ssk .
    Ja, först blir jag jättelugn och nöjd av sockret men efter en timme typ stiger stressen och hyperaktiviteten blir helt crazy - så jag kan tro att det är en sorts självmedicinering. Jag pendlar alltid mellan halvkoma och hyperaktivitet och nere i halvkoman behövs något för att komma igång.
  • Anonym (Yrja)
    Tillalamm skrev 2011-06-28 13:10:42 följande:
    Har ganska nyligen fått en ADHD diagnos men känner inte detta tillstånd så bra ännu.

Blir inte klok på alla dessa symptom. Känner mig ofta speedad och uppe i varv SAMTIDIGT som jag är väldigt trött, ibland nästan så att jag inte kan stå på benen. Har alltid fjärilar i magen - sådär som det kändes när man skulle prata inför klassen i skolan Flört. Alltid väldigt seg i huvudet eller hur jag nu ska beskriva det.

Känner någon igen detta?
    Ja, jag har också fjärilar i magen. Som att jag är rädd för något men vet inte vad. Seg i huvudet är jag också.

Äter du någon medicin? Jag tycker sertralin hjälper mot fjärilarna.
    Jaa! Jag har alltid varit en riktig gottegris! Jag använder ofta godis som belöning när jag städar eller pluggar eller annat..
Svar på tråden ADD eller ADHD hos vuxna -Mötesplatsen