nyfikengrön skrev 2012-01-03 15:47:10 följande:
Hej... jag hoppar in här med er och sållar mig till gemenskapen av andra likasinnade
Ska själv till att utredas för ADHD nu, vi har stor ärftlighet i släkten och min dotter utreds också, min pappa har och min bror och båda hans barn. Jag misstänker att dotterns pappa har nåt sånt också men han är från annan kultur och där existerar minsann inte sånt... nu lever inte vi ihop som tur är.
Men skönt o hitta likasinnade nu och kunna diskutera med er

Hurra! Hej :)
Jag har glömt skriva här (kan inte hålla reda på alla mina adhd-trådar :P )
Varit på första utredningstillfället. Verkar som att det blir ADD med impulsivitets-nånting vad det nu var. Frågade dumt nog inte var han menade, men han sade att det var en "sympatisk kombination" och sedan att jag tydligen var en "intressant personlighetsprofil som han inte sett på många år". Hmm, ok. Intressant!
Väntar nu på att få veta när jag ska dit igen. Först ska jag dit på återbesök till honom då jag ska utvärdera sömnmedel jag fått (om jag nu lyckas sluta amma så jag faktiskt kan ta dem) samt diskutera om jag ska få prova medicinering fram tills att de andra utredningstesterna börjar så jag slipper vänta så länge (och isf tar uppehåll då såklart). Sedan skall jag gå på en adhd-kurs tydligen. Är väl mycket för att utbilda makar och så, men vi har inte tillgång till barnvakt, så det är antingen han eller jag som får gå :P Och. ehum. What else....Har jag inte hört något på två tre veckor skulle jag höra av mig. Psykologtesterna och datatesterna och begåvningstestet vet jag inte när de blir av.
Stör ihjäl mig på att inte veta hur länge man ska vänta, men det är skönt att ha kommit igång. Men jobbigt också.