nyfikengrön skrev 2012-01-16 19:38:45 följande:
Fick du prio för du hade barn?? Var bor du? Jag är ju ensamstående med min dotter på 7 år som också utreds för ADHD. Och jag ska ensam ta hand om henne.
Hon är mkt mer speedad än jag är och stresskänslig som jag är så kan det vara himla jobbigt när hon är så himla galet hyper och jag inte orkar nånting alls i stort sett.
Han sa till mig att det handlar om några månaders väntetid iaf, ska se om han vet lite mer nästa gång. Hur pass stor förtur fick du i kön? Hur lång tid har din utredning tagit?
Japp. Läkaren sade att de "är min biljett" till att utredas fort. Vilket jag tycker är väldigt vettigt. För alla föräldrar!! Jag har verkligen haft tur som en TOK! Jag var inställd på att det skulle ta minst ett halvår, men i slutet av september var jag på VC, i början på december på utvärderingssamtalet, och på första utredningssamtalet för tre veckor sedan tror jag. Eller två. Jag har verkligen URUSEL tidsuppfattning, men inte länge alls!
På onsdag har jag snabbt återbesök hos psykologen för att få medicin, och sedan skall jag tillbaka i februari och börja alla datatester och reaktionstester och arbetstester och allt vad det är.
Anonym (Kickan) skrev 2012-01-16 20:59:24 följande:
Jo jag har 2 barn på 9 och 4 år men inget tal om att det skulle göra så att jag få gå före i kön. Jag är 39 år. Men jag hoppas att stödet jag ska få ska underlätta livet lite i väntan på utredningen.
Det är väldigt udda att det är så olika. Det kanske har med barnens ålder att göra och att jag är mammaledig? Mina är 1 och 2. Jätteskönt att du får stöd medan du väntar dock!
Hoppas ni får komma igång snart. Verkligen!!