• Theres­F
    Äldre 11 Dec 16:47
    14591 visningar
    11 svar
    11
    14591

    ont efter orgasm

    Går snart in i vecka 6...

    Har ett pinsamt och jobbig "problem" som jag undrar om jag är ensamn om. Flera kanske inte är sexsugna nu så här tidigt i graviditeten (har läst att lusten kan försvinna lite och så) men min är som vanligt liksom. MEN problemet är att så fort jag får orgasm (både på egen hand och under sexet) så får jag smärtor långt nere i magen, som mensvärk typ. Känns precis som när livmodern drar sig samman... asså är det här normalt? Känns inte helt okej..... det onda kan hålla i kanske 10minuter, och det förstör verkligen det sköna...

  • Svar på tråden ont efter orgasm
  • Äldre 7 Jan 17:26
    #1

    Guuuud va skönt att jag äntligen hittade en tråd om detta. Jag får precis likadant!!
    Oavsett om jag är gravid eller ej får jag otroligt ont efter orgasm. Kan inte ligga still för det gör så ont och jag känner nästan hur livmodern drar ihop sig.
    Har du lyckats få någon hjälp med detta?
    För jag håller med dig om att det är inte speciellt kul...

  • Theres­F
    Äldre 9 Jan 18:50
    #2

    Hej!
    Tänker precis som dig! ÄNTLIGEN någon som svarar på min tråd.

    Jag är i vecka nio nu och det har faktiskt sluta göra ont vid orgasm, det känns lite men absolut inte som i vecka sex.

    Jag glömde fråga barnmorskan om detta var normalt men jag googlade och kollade, det fanns en liten information om att det är normalt att livmodern drar ihop sig och kan ge lättare smärta vid orgasm.

    Min lösning var att inte få orgasm när vi hade se och inte på egen hand heller, men jag menar...hur kul är det??? Och inte så lätt att låta bli att komma heller. Så det var ingen lösning som varade särskilt länge, hade önskat att fler svarade på min tråd och gett mig lite mer kunskap.

    Stackars dig, ditt låter värre än mitt. Jag har aldrig haft de onda besvären innan, men klart att det spänt och dragit ihop sig vid orgasm. Men inte på det här sättet =( Tyvärr kan jag inget mer i ämnet och det är svårt att få reda på fakta =/ har du kollat upp ditt??

  • Äldre 9 Jan 22:56
    #3

    Jag har också försökt kolla upp det men inte lyckats så bra.
    Det enda jag får fram är att livmodern drar ihop sig, som du sa, och att det kan göra lite ont ibland.
    Men om många hade haft så ont som jag har så hade det nog varit mer känt för allmänheten.
    Jag försöker också undvika orgasm, men som du själv sa, hur kul är det :S

  • Theres­F
    Äldre 13 Jan 18:23
    #4

    Skumt egentligen, det har säkert med sammadragningar att göra. Det har blivit bättre för mig nu äntligen, och jag tror som du om fler hade lidit av det här hade det varit mer känt, samt hade fler kanske svarat på den här tråden


    Det är helt otroligt vad ont det gjorde, länge när det höll på. Nu känns det bara lite så det är ju bra,..

  • Äldre 13 Jan 19:48
    #5

    Mitt varierar också lite, jag funderar på om det kan ha att göra med vart i cyklen man är?
    Om man precis har ägglossning tex eller om det gör mer eller mindre ont när man har mens...

  • Äldre 13 Jan 20:55
    #6

    Jag hade också så under graviditeten, en ganska intensiv smärta precis efter man hade kommit. Det är ju bara livmodern som drar ihop sig (det gör den ju alltid vid orgasm), men visst blev man lite orolig no.
    Lite längre in i graviditeten fick jag onda sammandragningar bara av tanken på sex, gaaah!

    Jag fick hotande förtidsbörd sen (av helt andra anledningar), och fick faktiskt sex/orgasm-förbud. Men läkaren sa att det BARA var om man hade hotande förtidsbörd som det kunde skada, och anledningen till att man fick det var aldrig för mycket orgasmer

    Jag har faktiskt kvar lite av det här även två år efter graviditeten, men bara väldigt väldigt lite och bara om jag kommer flera gånger. Totalt värt det ;)

  • mum27
    Äldre 20 Jan 11:01
    #7

    Japp känner igen det ! Jag kan ha ont ett helt dygn efteråt och det klart att man drar sej fast sex är såå skönt.
    I slutet av graviditeterna har det iof bara varit roligt att känna att livmodern kan jobba !!!

  • Theres­F
    Äldre 22 Jan 21:27
    #8

    OOOOHH äntligen några som bekräftar det. TACK!

  • pontus­01
    Äldre 23 Jan 02:01
    #9

    min flickvän har ont i nu och hon är gravid i tredje månaden nu,
    jag kan inte precis säga att jag vet hur ni känner men jag stöttar henne och har bara sex med henne när hon vill och känner  för det. 

  • Theres­F
    Äldre 23 Jan 10:21
    #10

    pontus01

    Bra att du stöttar henne =) det är inte sexet i sig som gör ont utan det är sammandragningarna vid orgasm. Jag hade sex med min kille men försökte undvika att få orgasm. Sex är så mycket mer än orgasm tycker jag, det är närhet och allt det där. Men jag kan erkänna att den riktiga sexlusten inte har återfunnits nu förrän den senaste veckan (vecka 12), så mycket andra hormoner i kroppen kan jag tänka mig så suget släpper. Glad iallafall att det verkar vara tillbaka, sex är ju kul liksom =) =)

    Fortsätt respektera din tjej tycker jag och försök komma nära på andra, mjukare sätt. Kanske kan lite kyssandes i soffan ge er närhet och kan (men behöver inte vara) inkörsporten till lite myssex eller smeklekar.

    Fast jag vet hur det var för mig, var verkligen inte sugen på närhet på nåt sätt, knappt ens pussar. Men när jag blev sugen så mötte min kille mig i det och på mina villkor. Jättemysigt =)
     

  • Äldre 8 Jan 09:54
    #11

    Vill bara berätta att ni inte är ensamma. Varför har inte så många svarar på denna tråd? Det är inte så lätt att hitta. Jag har haft dessa besvär i flera år och inte hittat till denna tråd förrän nu.

    Jag fåt SÅ JÄVLA ONT efter orgasm. (Inte gravid) Tror det är när jag har ägglossning. Oavsett så håller smärtan i sig i 30 min, det känns som att jag måste bajsa sönder och kräkas som aldrig förr, alltså det gör så jävla ont att jag ibland tänker att jag kommer dö. Läkarna vet inte vad det är, ?Det kan göra lite ont vid mens?

Svar på tråden ont efter orgasm