• puss

Kronprinsessan GRAVID!!!

va roligt, grattis!!

tror ni att hon blir (är?) medlem på fl nu?

jag tror att det blir en pojke.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!
  • mosterYster
    Suck och suck skrev 2011-10-03 22:22:31 följande:
    Märk väl, när TS är skriven. 11 December 2010. Hade det stämt hade barnet kommit till världen för en månad sen. Puss såg att Viktoria skulle bli gravid i Juni. Bra gjort!
    Ja men det är ju det roligaste med denna råd - att puss är medialt begåvad!
  • puss
    Märk väl, när TS är skriven. 11 December 2010. Hade det stämt hade barnet kommit till världen för en månad sen. Puss såg att Viktoria skulle bli gravid i Juni. Bra gjort!
    tack!
    Ät min sidfot
  • supermum2012

Hehe hur konstigt som helst. Jag brukar aldrig läsa ngn om Victoria i tidningar och tänker inte alls mkt på henne, ändå drömde jag om henne i natt att hon va gravid med en flicka. 

• hilah
    Mentat skrev 2011-10-03 08:27:19 följande:
    Man behöver inte ens vara rojalist för att glädja sig, även om det hjälper, men det räcker bra med litet empati:
    Hur svårt kan det vara att inse att Victoria gärna vill ha barn och att de uppenbarligen har haft vissa problem med att lyckas eftersom det har gått ett drygt år sedan bröllopet innan en graviditet tillkännages? Det skulle inte förvåna mig ett dugg om de har fått medicinsk hjälp. Man måste kunna glädjas åt att de lyckas då till slut även om man är republikan.
    Visst är det så. Jag är glad för hennes skull, men för Sverige är det en stor sorg.

/En republikan Flört
  • puss
    hilah skrev 2011-10-04 07:55:20 följande:
    Visst är det så. Jag är glad för hennes skull, men för Sverige är det en stor sorg.

/En republikan Flört
    usch så dumt sagt.
    Ät min sidfot
  • Sven Erik Johansson
    I o för sig finns ju möjligheten att hon faktiskt var gravid då ,men fick ett missfall,men det är det juonigen av oss som vet någonting om.
  • Sven Erik Johansson
    hilah skrev 2011-10-04 07:55:20 följande:

/En republikan Flört
    Menar du att detta barn skulle göra så stor skada?
  • hilah
    Sven Erik Johansson skrev 2011-10-04 10:49:18 följande:
    Menar du att detta barn skulle göra så stor skada?
    Nja, det hade varit en fördel för landet om det inte funnits någon tronföljare. Däremot är jag som sagt glad för Viktorias och Daniels skull, de har säkert längtat länge.
  • puss
    hilah skrev 2011-10-04 11:32:20 följande:
    Nja, det hade varit en fördel för landet om det inte funnits någon tronföljare. Däremot är jag som sagt glad för Viktorias och Daniels skull, de har säkert längtat länge.
    men, tror du monarkin kommer avskaffas då??
    Ät min sidfot
  • puss

ops, inga biobarn!! och vips, nu blire republik istället.

äre vad du tror??
    Ät min sidfot
  • hilah

Nä, men det hade gjort saken mer komplicerad och ja, det hade skadat monarkin. Inte att vi "vips" blivit republik, men det hade varit av fördel. Monarkin kommer aldrig att avskaffas "vips", men många bäckar små... många små kungliga misstag (och det är Carl Gustav ju bra på) och folket kommer att vakna

Men nu är det inte det ni vill diskutera i denna tråden!

• Mentat
    hilah skrev 2011-10-04 12:13:54 följande:
    Nä, men det hade gjort saken mer komplicerad och ja, det hade skadat monarkin. Inte att vi "vips" blivit republik, men det hade varit av fördel. Monarkin kommer aldrig att avskaffas "vips", men många bäckar små... många små kungliga misstag (och det är Carl Gustav ju bra på) och folket kommer att vakna

Nix, det hade inte gjort saken mer komplicerad såvida du inte önskar både Carl Philip och Madeleine att bli barnlösa också. Det framgår nämligen av successionsordningen att rätt till tronen har arvingar till Carl XVI Gustav (märkligt nog, det borde ha varit till Jean Baptiste Bernadotte kunde man tycka). Om Victoria inte får några barn skulle alltså tronen ha gått till först Carl Philip och hans barn och sedan till Madeleine och hennes barn och Carl Philip inte fick några.

Monarki/republikdiskussionen tar jag gärna men det kan ju få ske i en egen tråd. Äsch, det finns sådana och jag har redan skrivit i dem förresten!
  • 071001

Precis köpt mig en Svensk Damtidning Puss. Ska gotta mig i gravidbilder nu. Tycker att Vickan har den där "maternal glow´en" man alltid pratar om.

• Sven Erik Johansson
    Jag tror tvärtom att monarkin är en positiv del i vårt nationella kulturarv.Dessutom så  skulle det ju inte behöva bli republik om inget barn var på G för victoria och Daniel.
  • Sven Erik Johansson
    hilah skrev 2011-10-04 12:13:54 följande:

Totalt sett så menar jag att monarkin är en viktig del i vårt nationella kulturarv,Sveriges identitet som stat osv. För min del så står min lojalitet främst till monarkin som sådan och inte främst till kungen eller någon annan som privatperson.
Svar på tråden Kronprinsessan GRAVID!!!