• Älskad­efamil­j
    Äldre 13 Dec 08:58
    2587 visningar
    8 svar
    8
    2587

    Ultraljud imorgon..hur klarar man av det?

    Nu är vi gravida igen i v12 efter att ha förlorat vår älskade William den 10 juni i år. Jag kan inte ta in det, kan och vill inte förstå att jag faktiskt är gravid igen. Vill bara ha William tillbaka. Vill inte ha en annan bebis än William. Usch, känner mig så hemsk. Men imorgon är det dags för ultraljud. Första riktiga ultraljudet sen det sista hemska ultraljudet med det vidriga beskedet den 8 juni. Samma avdelning, samma barnmorska som gjorde Williams rutinultraljud i v12. Samma månad som Williams ultraljud. Jag vet inte hur jag ska orka ta mig dit. Vet inte hur jag ska hantera alla mina känslor. Hur gör man? Hur klarar man det?


  • Svar på tråden Ultraljud imorgon..hur klarar man av det?
  • listo8­2
    Äldre 13 Dec 09:20
    #1

    Inget bra svar, mer än att jag kan skicka massor av styrkekramar!

  • Hallon­mun
    Äldre 13 Dec 09:31
    #2

    Tycker du ska kontakt med din BM och be om hjälp om hur du hantera alla dessa känslor. Förstår att ni har det jättesvårt, och då behöver man professionell hjälp så att ni kan njuta av graviditeten. Be om hjälp det tror jag inte ni kommer att ångra.

  • esso
    Äldre 13 Dec 09:38
    #3

    Hej och grattis till den nya graviditeten, jag vet hur svårt det är att gå på det första ul, jag lovar att det kommer att gå även om tårarna rinner och du känner viss ångest. Men det kommer att gå. Så var det för oss iaf, jag var riktigt nervös och mådde illa. Vi hade en jätte bra läkare som förstod oss att det var jobbigt och så. 

    Jag säger som de andra sagt ta kontakt med BM så kan hon stötta dig i detta, det är viktig att ta hjälp.

    Önskar dig/er massor. Många Kramar
    Tycker din blogg är så fin. 

  • Äldre 13 Dec 09:42
    #4

    Jag grät, så hanterade jag det.
    Och det var okej med alla inblandade, att jag grät av stress, sorg, förhoppningar, ilska, trötthet och nervositet.
    Lycka till!

  • esso
    Äldre 16 Dec 09:29
    #5
    Älskadefamilj skrev 2010-12-13 08:58:30 följande:

    Nu är vi gravida igen i v12 efter att ha förlorat vår älskade William den 10 juni i år. Jag kan inte ta in det, kan och vill inte förstå att jag faktiskt är gravid igen. Vill bara ha William tillbaka. Vill inte ha en annan bebis än William. Usch, känner mig så hemsk. Men imorgon är det dags för ultraljud. Första riktiga ultraljudet sen det sista hemska ultraljudet med det vidriga beskedet den 8 juni. Samma avdelning, samma barnmorska som gjorde Williams rutinultraljud i v12. Samma månad som Williams ultraljud. Jag vet inte hur jag ska orka ta mig dit. Vet inte hur jag ska hantera alla mina känslor. Hur gör man? Hur klarar man det?


    Hej, hur är det med dig och hur gick det ul? har tänkt på dig och undrat hur det gick?

    Många kramar 
  • Äldre 16 Dec 10:20
    #6

    undrar oxå hur det gick...

  • Älskad­efamil­j
    Äldre 17 Dec 10:06
    #7

    Tack snälla för era svar. Vägen dit var väldigt orolig och jobbig, men maken höll mig hårt i handen. Väl där bad jag läkaren om att allra först kolla hjärtaktiviteten för att efter det göra resterande undersökning. Då kändes det mer okej. Allt såg jättebra ut med bebisen, den sprattlade och snurrade där inne. Det var härligt att se Lite lättare att ta till sig att det faktiskt finns en bebis därinne nu, även om allt känns så overkligt. Om en månad ska vi på missbildningsundersökning och könsbestämning. William hade inga missbildningar men jag har nog blivit nojig av mig. Sen vill jag veta könet för att lättare knyta an till bebisen eftersom jag har lite problem med den delen än så länge.


    Tack än en gång för ert varma stöd.


  • esso
    Äldre 17 Dec 12:24
    #8
    Älskadefamilj skrev 2010-12-17 10:06:50 följande:

    Tack snälla för era svar. Vägen dit var väldigt orolig och jobbig, men maken höll mig hårt i handen. Väl där bad jag läkaren om att allra först kolla hjärtaktiviteten för att efter det göra resterande undersökning. Då kändes det mer okej. Allt såg jättebra ut med bebisen, den sprattlade och snurrade där inne. Det var härligt att se Lite lättare att ta till sig att det faktiskt finns en bebis därinne nu, även om allt känns så overkligt. Om en månad ska vi på missbildningsundersökning och könsbestämning. William hade inga missbildningar men jag har nog blivit nojig av mig. Sen vill jag veta könet för att lättare knyta an till bebisen eftersom jag har lite problem med den delen än så länge.


    Tack än en gång för ert varma stöd.


    ÅÅ vad glad jag blir att det gick bra, har tänkt på dig och er och undrat hur det gick. Vi gjorde också ul i v 11+6 och nu är inte nästa förren v18+ 1 som är den 14 jan det känns lite långt men vi måste tro på att allt är som det ska, de vill inte gärna göra ett ul nu för det är mer skada än nytta säger de, då det inte finns något medicinstkt att gå på. Missbildningsutredning hur görs det? Vår flicka hade inte heller missbildningar och den tanken ni har, har jag inte tänkt men nu blev jag lite rädd ändå. Vi vill nog också veta kön så småningom iaf.

    Hur dog er lilla son? I magen eller efter förlossningen?
Svar på tråden Ultraljud imorgon..hur klarar man av det?