• Irmeline

    Hur många dagar efter nidblödning testade du positivt?

    Jag undrar hur länge det måste gå mellan att ägget inplanteras och hCG-nivåerna blir tillräckligt höga för att mätas.
    Är säkert olika men vore kul att få lite statistik på det.

    Själv är jag nämligen på BIM+5 och fick en pytteliten blödning på BIM. Hoppas naturligtvis att det tog 2v (som jag hört att det kan ta) för ägget att implanteras och att jag ska plussa snart :)
    Inte så jättehoppfull, men blev ändå nyfiken på det här med nidblödningar och plus.

    Hur många dagar efter nidis plussade du?
    Hur riklig var din nidblödning och hur länge varade den?

  • Svar på tråden Hur många dagar efter nidblödning testade du positivt?
  • isis bianco

    Irmelie och SoMa72

    Jag vågar inte hoppas så jag ställer in mig på att det är mensvärk. Maken är högt upp i luften av förväntan medan jag går här nere på marken och försöker dra ner honom
    Har ofta spottings ett par dagar innan mens annars men då brukar det vara torrare och mycket mörkare, nu är det liksom ljusbrunt och mer slemmigt. Usch, det är bara på ett sånt här forum man pratar om sånt *s*

  • Irmeline
    martini bianco skrev 2010-12-14 16:04:25 följande:
    Irmelie och SoMa72

    Jag vågar inte hoppas så jag ställer in mig på att det är mensvärk. Maken är högt upp i luften av förväntan medan jag går här nere på marken och försöker dra ner honom
    Har ofta spottings ett par dagar innan mens annars men då brukar det vara torrare och mycket mörkare, nu är det liksom ljusbrunt och mer slemmigt. Usch, det är bara på ett sånt här forum man pratar om sånt *s*
    Min blödning var också "slemmig" så jag fick för mig att den kanske var en sen ÄL.
    Hoppas det är nid för dig!!! 
  • isis bianco
    Irmeline skrev 2010-12-14 16:12:04 följande:
    Min blödning var också "slemmig" så jag fick för mig att den kanske var en sen ÄL.
    Hoppas det är nid för dig!!! 
    {#emotions_dlg.flower}
  • isis bianco
    Irmeline skrev 2010-12-14 16:12:04 följande:
    Min blödning var också "slemmig" så jag fick för mig att den kanske var en sen ÄL.
    Hoppas det är nid för dig!!! 
    Det var det inte... fick mens idag
  • Irmeline
    martini bianco skrev 2010-12-15 19:34:14 följande:
    Det var det inte... fick mens idag
    Rynkar på näsan

    Tråkigt!

    Själv väntar jag fortfarande.
    Inget plus i sikte så nu VILL jag ha mens. 
  • SoMa72
    martini bianco skrev 2010-12-15 19:34:14 följande:
    Det var det inte... fick mens idag
    Stackars dig! *kramar om* Men då blir det nya friska tag och vips kommer det lilla Plus att dyka upp.
  • SoMa72
    Irmeline skrev 2010-12-15 23:08:41 följande:
    Rynkar på näsan

    Tråkigt!

    Själv väntar jag fortfarande.
    Inget plus i sikte så nu VILL jag ha mens. 
    Hur har det gått för dig då? Du är kanske en låghormonare som plussar sent?

    Själv väntar jag fortf in mensen, var är den???? Skrikandes
  • isis bianco

    Jag måste fråga. Jag fick ju mens i onsdags. Men det är egentligen först idag som det blöder rött och riktigt mycket. Innan har det mer varit lite brunaktig och slemmigt. Så om jag räknar idag som första mensdag har jag alltså haft spottings i fem dagar innan! Helt absurt ju! Varför blir det så här?

  • Irmeline
    martini bianco skrev 2010-12-17 18:55:03 följande:
    Jag måste fråga. Jag fick ju mens i onsdags. Men det är egentligen först idag som det blöder rött och riktigt mycket. Innan har det mer varit lite brunaktig och slemmigt. Så om jag räknar idag som första mensdag har jag alltså haft spottings i fem dagar innan! Helt absurt ju! Varför blir det så här?
    Oj, ingen aning. Testa med äl-stickor som om det bruna var mensens första dag så missar du den iallafall inte.

    Själv har jag inte fått mens än!!!
  • isis bianco
    Irmeline skrev 2010-12-22 13:49:44 följande:
    Oj, ingen aning. Testa med äl-stickor som om det bruna var mensens första dag så missar du den iallafall inte.

    Själv har jag inte fått mens än!!!
    Men oj! Och inget plus heller?
    Jag tänkte börja testa på julafton då det är dag 10 på den "tidiga mensen"
  • Irmeline
    martini bianco skrev 2010-12-22 14:08:45 följande:
    Men oj! Och inget plus heller?
    Jag tänkte börja testa på julafton då det är dag 10 på den "tidiga mensen"
    Låter vettigt.
    Mellandagsmys kanske? :)

    Nej inget plus ingen mens.
    hade mf för snart 8v sen, trodde jag hade ÄL för 4v sen, men tydligen inte..
    Nu vet jag inte när den kommer.
    Ska ringa gyn efter nyår om den inte kommer.
  • isis bianco
    Irmeline skrev 2010-12-22 14:13:50 följande:
    Låter vettigt.
    Mellandagsmys kanske? :)

    Nej inget plus ingen mens.
    hade mf för snart 8v sen, trodde jag hade ÄL för 4v sen, men tydligen inte..
    Nu vet jag inte när den kommer.
    Ska ringa gyn efter nyår om den inte kommer.
    Vad tråkigt att det ska dra ut på tiden för dig... Hoppas den dyker upp snart så ni kan ta nya tag!

    Mellandagsmys är inplanerat ja! Nu går jag mest och nojjar mig över alla saker som tunnslemhinna, tänk om ägget inte fäster ordentligt, jag har spottings innan mens, påverkar det negativt osv osv... FL är ibland inte nyttigt
  • Elwi87

    jag testade + 4 dagar innan nid blödningen.. var då till gyn för att se hur långt gången jag var.. han såg ingen graviditet utan trodde nid blödningen var ett missfall.. men nejdå... 3 dagar senare såg dom ett litet liv... höghormonare =D

  • isis bianco
    Elwi87 skrev 2010-12-22 14:23:59 följande:
    jag testade + 4 dagar innan nid blödningen.. var då till gyn för att se hur långt gången jag var.. han såg ingen graviditet utan trodde nid blödningen var ett missfall.. men nejdå... 3 dagar senare såg dom ett litet liv... höghormonare =D
    Är det överhuvudtaget möjligt? Kroppen producerar hcg först EFTER ägget fäst, innan dess har hcg ingen kontakt med kroppen utan bara flyter runt i ägget. Eller kan ägget ha fäst och blodet rinner ut först flera dagar senare kanske...
  • Lindis1974
    Elwi87 skrev 2010-12-22 14:23:59 följande:
    jag testade + 4 dagar innan nid blödningen.. var då till gyn för att se hur långt gången jag var.. han såg ingen graviditet utan trodde nid blödningen var ett missfall.. men nejdå... 3 dagar senare såg dom ett litet liv... höghormonare =D
    Innan nidblödning? Det är ju omöjligt då man inte börjat producerat HCG ännu. det var förmodligen en vanlig blödning du fick sedan, det är ju rätt vanligt:)
  • Elwi87
    Lindis1974 skrev 2010-12-22 14:38:09 följande:
    Innan nidblödning? Det är ju omöjligt då man inte börjat producerat HCG ännu. det var förmodligen en vanlig blödning du fick sedan, det är ju rätt vanligt:)
    ne. min gyn frågade hur jag ens kunde veta att jag var gravid för ägget hade inte ens fäst sig i livmodern... vet ej men så sa han i alla fall.. har plussat väldigt tidigt ....
  • PernillaAndersson

    Hoppar på en gammal tråd och hoppas på fler inlägg!
    Har BIM om 1-5 dagar (har ganska oregelbunden mens). Igår och i förrgår fanns det några droppar, ungefär som en 5-krona. Ena dagen ljusrosa, andra dagen ljust brunt. 
    Har försökt bli gravid i 6 månader så hoppas verkligen att det är en nidblödning. Testade mig igår vilket var negativt. Har annars inga andra symptom. 
    Men mens är alltid riklig och har inte haft några mellanlandningar sedan jag tog ut spiralen för 6 månader sedan.

    Några andra som upplevt nidblödning?
    Hur länge varade det? När testade ni positivt?

  • Lyksa

    När jag va gravid tidigare så plussade jag svagt 3 dagar efter sedan steg de varje dag

  • PernillaAndersson

    Plussade 5 dagar efter andra dagens nidblödning. Tyvärr var det en kemisk graviditet, för dagen blödde jag en massa och klumpar kom ut.
    Hoppas på bättre tur nästa månad. 

Svar på tråden Hur många dagar efter nidblödning testade du positivt?