Inlägg från: pixelkatten |Visa alla inlägg
  • pixelkatten

Ska föda en 55% plus bebis imorgon, pepp önskas

Tezzan1981 skrev 2010-12-20 16:08:13 följande:
    hej
    tänkte bara ge en update. gick sådär på förlossningen, men nu är vi alla hemma och mår bra =)
    Jag sattes igång kl 7 på morgonen med gel och fick värkar efter lunch. sattes in ett nytt gel kl 13 och jag fick kraftigare värkar. trots detta var jag kl 17 endast öppen 1 cm och tappen var 1 cm lång.
    bebbens hjärtljud körde bergochdalbana mellan 115 och 170 så han mådde inte bra. kunde bero på att han var stor men det behövde inte göra det sa läkarna. de sa att det kanske kunde blir kejsarsnitt men att de skulle avakta, men var rätt så lugna. gav mig spruta i benet för att stoppa värkarna tillfälligt och ge livmoderns en tids vila samt för att se om barnets hjärtljud blev bättre, men det blev dom inte.
    sedan kom de plötsligt bara inspringande och sa att bebisen ska ut inom 30 min, det blir akut kejsarsnitt. jag kände bara hur allt hände så fort, blev väldigt rädd men insåg väl att de som jobbar där vet bäst. lillen hade inte klarat typ 8 timmar (minst) till av värkarbete.
    han föddes iaf 18.22, och vägde 4,8 kg, 60% plus.
    allt är bra nu, men jag känner mig ltie snuvad på förlossningen och allt gick så fort, men man kommer väl över det!
    hej... bra att allt gick bra iallafall och att ni båda mår bra.. är lite nyfiken bara varför bebis vägde så mycket så tidigt?  vet du varför?
  • pixelkatten
    Tezzan1981 skrev 2010-12-29 01:12:32 följande:
    jag har diabetes typ1, så det är sannolikt orsaken.
    ska dock tillägga att mitt förra barn föddes med helt normal vikt, så det är inget måste, att det blir så....
    aha oki... skönt att allt gick bra iallafall...
Svar på tråden Ska föda en 55% plus bebis imorgon, pepp önskas