Inlägg från: Bellsam |Visa alla inlägg
  • Bellsam

Varför tjuvstartar ni?

Tycker att man kan börja redan 1:a advent. Det är då julen börjar för mig. Inte julafton, utan julstämningen börjar då. Vissa tar fram ljusstakarna i fönstret några dagar innan och det bryr jag mig inte så mycket om, så länge inte gardiner och allt åker fram före den 1:a.
    Jag känner mig aldrig speciellt stressad kring jul. Kanske dom som blir stressade är just dom som gör allt i sista minuten, precis före julafton, istället för att börja lite smått med paketinslagning och julpyntandet lite tidigare. Då behöver man inte tänka på allt sånt samtidigt som maten ska börjas lagas och julknäcken ska kokas.

• Bellsam
    trettioplus skrev 2010-12-17 14:53:58 följande:
    Ladda upp inför julen, såklart. Inte ta ut allt i förskott.
    Det är som att det inte blir lika gott att äta xxx (valfri favorit) om man gör det varje dag.
    Men ska man inte pynta eller något förrän julafton då eller?

Om vi diskuterar mat så tror jag inte riktigt att man tröttnar heller (beroende på hur många julbord man går på med jobbet, sambo osv). Om vi säger att du älskar julskinka och börjar med den lite tidigare så innebär det ju inte att du tröttnat på köttbullarna, prinskorven, revbensspjällen, janssons osv. Sen är det ju då som hela familjen träffas och som man byter paket osv. Man kan inte fuska med hela jul.
Svar på tråden Varför tjuvstartar ni?