• Anonym (hälsporren)

Oh my va för jävla ont det gör i fötterna

För några veckor sen fick jag jätteont i fötterna.. i hälarna.
    KÄnns som att dom blivit krossade o det gör helvetiskt ont att gå på dom.
    ALLRA värst på morronen när man legat hela natten.. men dom gör ont av det lilla tryck som blir när man ligger på rygg också. Oftast får jag försöka ha åtminstonde den ena foten utanför madrassen för att slippa lite ont.

Nån sa hälsporre, o när jag läser om det så stämmer det  exakt med hur jag har det... o då står det att "läker ut" inom 3-6 månader... 3-6 MÅNADER..

Har som tur är ett stillasittande jobb, men gudars när man ska resa sig för att gå på toa eller rast... ONT ONT gör det!

Har inte ringt nån vårdc än... hade väl hoppats det skulle ge sig, o va kan dom göra?

Känns något bättre när jag har skor på mig, så jag går här med foppatofflor inne o tenniskor ute i snön, för nåt annat kan jag inte gå i.

Finns det nån stackare här som haft samma jävla skit? Va gjorde du för att överleva?

• Svar på tråden Oh my va för jävla ont det gör i fötterna
  • Trötter

hehehe jag hde hälsporrar i båda fötterna i 6 månader för 2 år sedanSkrattande
    Det läkte till slut ut under sommaren. Då gick jag endast i foppatofflor hela sommaren. Inklusive på mitt kontor och på stan och överallt. Försökte innan dess med allamöjliga gelé inlägg som sholl säljer, men till minimal nytta. Värt att prova i alla fall, för nu är det kanske lite väl kallt med foppatoffla ute?
    Shollbutikerna och så har vissa sjukgymnastiska specialaffärer inlägg också... det ska varahälkuddar med hål i mitten som avlastar hälbenet.

• Anonym

Jag har samma problem nu o dom tror även här att det kan vara hälsporre , var på röntgen i onsdag o väntar på svar .

• Anonym (hälsporren)
    Trötter skrev 2010-12-18 09:45:12 följande:
    hehehe jag hde hälsporrar i båda fötterna i 6 månader för 2 år sedanSkrattande
    Det läkte till slut ut under sommaren. Då gick jag endast i foppatofflor hela sommaren. Inklusive på mitt kontor och på stan och överallt. Försökte innan dess med allamöjliga gelé inlägg som sholl säljer, men till minimal nytta. Värt att prova i alla fall, för nu är det kanske lite väl kallt med foppatoffla ute?
    Shollbutikerna och så har vissa sjukgymnastiska specialaffärer inlägg också... det ska varahälkuddar med hål i mitten som avlastar hälbenet.
    :) Haha, ja man känner sig aningens tokig som skottar snö i foppisar, men va tusan ska man göra. Det gör ju så ont ibland så man vill gråta. O i BÅDA fötterna också. Typiskt mig :)
    Kanske får gå iväg o se om det finns nåra inlägg för mina stackars fossingar.  Så här kan jag inte ha det.
    Anonym skrev 2010-12-18 10:17:33 följande:
    Jag har samma problem nu o dom tror även här att det kan vara hälsporre , var på röntgen i onsdag o väntar på svar .
    Ojoj, kostar dom på röntgen för sånt här? Det var värst!
    Hoppas du får veta... och sen kan du tipsa om vad du får för hjälp ;) Tycker jag ringer hela tiden till den där stackars vårdcentralen.. när man fyllt 40 så kommer problemen tydligen *haha* Det är sköldkörtelproblem o lunginflammation o gu vet va
  • Anonym
    Anonym (hälsporren) skrev 2010-12-18 10:31:43 följande:
    :) Haha, ja man känner sig aningens tokig som skottar snö i foppisar, men va tusan ska man göra. Det gör ju så ont ibland så man vill gråta. O i BÅDA fötterna också. Typiskt mig :)
    Kanske får gå iväg o se om det finns nåra inlägg för mina stackars fossingar.  Så här kan jag inte ha det.
    Anonym skrev 2010-12-18 10:17:33 följande:
    Ojoj, kostar dom på röntgen för sånt här? Det var värst!
    Hoppas du får veta... och sen kan du tipsa om vad du får för hjälp ;) Tycker jag ringer hela tiden till den där stackars vårdcentralen.. när man fyllt 40 så kommer problemen tydligen *haha* Det är sköldkörtelproblem o lunginflammation o gu vet va
    Nä jag är inte 40 ju men har oxå ont i fötter o problem med sköldkörteln :) Fick börja med levaxin under sista graviditeten nu o min värk i fötterna kom oxå då o jag har även ont i andra leder .
    Ja klart dom röntgar o kollar om det kan vara hälsporre eller om det är nå annat. 
  • Anonym (hälsporren)

Oooooo... gu va ont det gör. Det gör så ont att jag mår illa. Har köpt nåra silikoninlägg på apoteket, men det känns ingen skillnad alls. Det här gör mig tokig.
    I morrn kommer jag nog ringa vårdc iallafall.. men frågan är väl va dom kan göra?

Att ta sig från sängen o till jobbet, vara på jobbet o åka hem o "leva" hemma tills man äntligen får gå o lägga sig igen, det är en PLÅÅÅÅGA.
    Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag ana mig till hur ont det här skulle kunna göra! En spik i foten vore skönare.. för den kan man iallafall ta bort!

Livrädd att jag ska få nån magsjuka är jag oxå.. för jag har inte en CHANS att hinna till toan om det börjar mitt inatten. Så numera står det en hink bredvid sängen... bara hoppas det kommer ur rätt ände :) *en unge är nere för räkning.. så jag bara väntar på min tur*

Var bara tvungen att gnälla av mig lite... nu ska jag hasa till tvn.

• Anonym
    Anonym (hälsporren) skrev 2010-12-20 20:34:03 följande:
    Oooooo... gu va ont det gör. Det gör så ont att jag mår illa. Har köpt nåra silikoninlägg på apoteket, men det känns ingen skillnad alls. Det här gör mig tokig.
    I morrn kommer jag nog ringa vårdc iallafall.. men frågan är väl va dom kan göra?

Att ta sig från sängen o till jobbet, vara på jobbet o åka hem o "leva" hemma tills man äntligen får gå o lägga sig igen, det är en PLÅÅÅÅGA.
    Aldrig i min vildaste fantasi kunde jag ana mig till hur ont det här skulle kunna göra! En spik i foten vore skönare.. för den kan man iallafall ta bort!

Livrädd att jag ska få nån magsjuka är jag oxå.. för jag har inte en CHANS att hinna till toan om det börjar mitt inatten. Så numera står det en hink bredvid sängen... bara hoppas det kommer ur rätt ände :) *en unge är nere för räkning.. så jag bara väntar på min tur*

Var bara tvungen att gnälla av mig lite... nu ska jag hasa till tvn.
    Är det hälsporre kan dom inget göra utan det går över av sig själv men kan  ta flera år.
  • Anonym (hälsporren)

Idag är höger "fot" alldeles svullen på båda sidorna om hälen.. alldeles under "knölarna" som man har på in o utsidan av foten. Åhhh va less jag blir :)  och så gör det ont upp en bit mot vaden.
    Är det vanligt att man svullnar?
    Vårdc hade slut på telefontider så jag får försöka igen i morrn.

Enda dan man är ledig innan jul o så har man så ont i fossingarna att man inte pallar med att gå i affärer.

• Anonym (hälsporren)

Nä nu har jag gett upp.. i morrn har jag tid hos en ortopedtekniker som ska göra avtryck o inlägg till skorna.. riktiga inlägg som är efter hur mina fötter ser ut!

Jag gråter ju när jag måste gå upp på mornarna... vill inte, det gör så sjukt ont! så här kan man ju inte ha det månad efter månad! Pratade med en som haft ont i flera år innan hon gick iväg o gjorde inlägg.. sen efter det tog det ca 7 månader innan det äntligen gav sig.

• Probably the best    in the

Inte alls ovanligt att hälsporre hänger ihop med sköldkörteln. Jag märker att min mår bättre när jag är välmedicinerad och sämre när jag är undermedicinerad.

• Anonym (hälsporren)
    Probably the best in the skrev 2010-12-28 12:17:46 följande:

Inte alls ovanligt att hälsporre hänger ihop med sköldkörteln. Jag märker att min mår bättre när jag är välmedicinerad och sämre när jag är undermedicinerad.

Skojjar du? Den där jävla lilla körteln, den kan då bråka med det mesta.
    Har själv underproduktion och äter medicin, men det är fasligt svårt att få till rätt dos. Sist jag var o tog proverna var dom sämre än när dom först upptäckte det. Kanske är det den lilla som plågar mina fötter alltså
Svar på tråden Oh my va för jävla ont det gör i fötterna