• JanneJo

    Intresse för konst?

    Finns det fortfarande intresse för konst nu för tiden?
    Man hör aldrig nåt om det..
    Det är musik & film i stort sett ööööverallt, men aldrig tavlor eller så?

    Jag målar själv, men mest bara för mig, som terapi.
    Funderar nu på att börja sälja.

    kolla gärna om ni vill: www.horror-art.tk

    Bara några tavlor finns där på sidan...

    -Janne.

  • Svar på tråden Intresse för konst?
  • Flisan79

    Spanade lite på dina tavlor och den enda som jag tyckte hade en riktigt bra känsla och komposition var mittersta tavlan högst upp, den med trappan....men, du skulle skippat spökansiktet. Tavlan hade varit både läskigare och mer mystisk utan den. De andra motiven är för uppenbara tycker jag....har inget emot stilen men jag tror du kan beröra (skrämma) mer om det lixom mer är en krypande känsla.

    Haha...bara mitt pladder, du gör såklart precis som du vill

    Målar en del själv men är just nu inne på gaddning som jag anser är en konstform. Finns lite av varje i mitt galleri. Lååååångt ifrån din stil dock

  • JanneJo

    Hehe, jag förstår vad du menar =)


    Men det med spökansiktet och det, det finns en liten historia för det.
    Hela trappen och hissen är på riktigt, och det var även spöket jag såg.


    Blir tavlan mer skrämmande då?

  • Flisan79
    JanneJo skrev 2010-12-21 19:02:57 följande:

    Hehe, jag förstår vad du menar =)


    Men det med spökansiktet och det, det finns en liten historia för det.
    Hela trappen och hissen är på riktigt, och det var även spöket jag såg.


    Blir tavlan mer skrämmande då?


    Ja jag tycker att man redan känner den stämning du försöker få fram. Det blir lite övertydligt. Möjligen att du kan ha ett difusare ansikte, som man inte upptäcker förens man tittat ett tag , bara en ide.

    Jag kan jämföra det med de bästa skräckfilmerna, man är ju mest rädd just när man bara "vet" att något kommer att hända men inte riktigt vad. Eller som grafiken i mitt favvospel "Silent hill"....har kalla kårar hela tiden....även när inte monster är närvarande
  • hemvärnet

    Det är väl ett ganska stort intresse för konst och kultur nu för tiden. Jag antar att du menar bildkonst (för det finns ljudkonst och för all del konst med rörlig bild). När jag var liten påg så fanns inte kulturnyheterna men jag minns något kulturmagasin där en snubbe snackade om en tavla i 10 min som gick en gång i veckan. 
    Du kan däremot ha rätt i att bildkonsten fått stå tillbaka de senaste åren för andra uttryck och för all del för alla designutställningar.
    Man får leta men det finns ett mycket vitalt konstliv på nätet. Ett kul ställe att börja på är ffffound.com som samlar massor av bildmaterial, bland annat bildkonst. 

  • Motivlackarn


    Hej JanneJo.
    Har haft samma funderingar som du länge, men så deltog jag i en utställning utomhus i höstas för första gången, och intresset var större än väntat för tavlan och den blev såld,så,,,,visst finns det intressee.
    Gäller att visa upp sig i ett sammanhang bara där du hittar rätt kund till din typ av konst.
    Det är nog det svåraste...att få folk att stanna till eller söka upp dig....Lycka till !
    Här är min tavla från skördefesten2010
    Alla målade i samma format 120*120 ,det är bara att hänga på såna grejor,det behöver du inte vara etablerad för ;) denna tar upp miljöförstörelseoch utfiskning av våra värdefulla fskarter....
    Riktigt scary....
  • Motivlackarn

    ...Men så stångas vi med stora billiga IKEAtavlor och underbara fondväggar och fototapeter också JanneJo...
    Så jag känner lite som du ibland,,,,
    har lyckats bättre med att sätta konsten på hjälmar, elgitarrer och brevlådor än vad jag gjort på duk....
    för där är inte allt färdigtryckt...än.

Svar på tråden Intresse för konst?