• Äldre 26 Dec 14:02
    13704 visningar
    21 svar
    21
    13704

    ni vars barn har/leker med ett dockhus, vilken alder ar de?

    Hej 
    som rubriken lyder...
    jag bara undrar for jag hade tankt kopa ett till min dotter nasta ar ( jag vet planerar lite langt i forvag) hon ar da 2,5 ar... men nu fick jag reda pa att min sambos brors dotter fick ett i julklapp i ar och hon ar 8 ar :-O och min bonus sa presis att hon fick ett av sin mamma och hon ar 6... 

    jag har hittat ett super fint dockhus som nu finns pa rea sa jag tankte kopa det och behalla det till nasta jul och under aret kopa saker till det, men det verkar vara aldre barn som leker med det ju... kan ju inte spara det i 5 ar eller nagot sadant...

    ok lite fjantig fraga men men .... 

  • Svar på tråden ni vars barn har/leker med ett dockhus, vilken alder ar de?
  • Äldre 26 Dec 14:24
    #1

    nagon som kan svara? kanske skulle skriva i foraldrar forumet ist

  • Äldre 26 Dec 15:55
    #6

    ok tack for era svar, verkar som jag skulle ta och vanta nagra ar med detta...som nagon sa hon kommer sakert leka med det ( for det gor hon hos andra redan nu) men kommer sakert vandalisera det med haha...det kommer sakert fler fina dockhus om nagra ar... 

  • Äldre 28 Dec 21:28
    #8
    Tikka skrev 2010-12-28 18:23:08 följande:
    Om du har råd och möjlighet att förvara det kanske du kan köpa det ändå och gömma undan det ett tag? Och köpa saker till under tiden, vore ju häftigt att möblera klart och det i sin helhet när hon ska få det.
    ja visst skulle jag kunna gora det, men kommer jag kunna halla mig med att ge henne det det ar ju det som ar fragan
  • Äldre 6 Jan 16:56
    #13
    sommarblomma1 skrev 2011-01-05 18:35:18 följande:
    Min dotter är 2 1/2 och leker med en ficherprice dockhus. Hon tycker det är jätteroligt! Jag har köpt en djurfamilj The sylvanians eller vad de heter som får bo i huset. De är lite större än vanliga dockor till dockhus då jag ville att hon skulle ha större som inte går att sätta i halsen. Hon låtsasleker med alla mamma, pappa, son och dotter precis som större barn.
    ahhh det ar sylvanian familjerna jag ahr tankt att samla till henne, men har hittat ett jattefint trahus med 3van med ganska stora rum i sa de kommer passa fint i det.
  • Äldre 6 Jan 19:46
    #15
    norgesessan skrev 2011-01-06 17:57:26 följande:
    Det huset är så fint (Sylvanien), men så hutlöst dyrt...Ska kolla på dockorna, vägrar köpa Lundbydockorna, fulare docor finns inte....
    hmmm dyrt ar det sa darfor vill jag inte att hon ar for ung for dockhus nar hon far det sa det blir vandaliserat direkt. Ska borja kopa lite da och da sa kanns det inte sa dyrt.
  • Äldre 10 Jan 17:41
    #19
    Mei skrev 2011-01-07 19:08:13 följande:
    Mina två yngsta har varit intresserade av dockskåp från ca 2,5 år och framåt men de klassiska med små möbler och prylar har de inte haft finmotorik för förrän vid ja säg 4,5 årsålder tror jag. Men det finns ju olika typer med olika ömtåliga/robusta eller små/stora dockor och möbler.
    ja det ar klart kanske ska borja med ett roust i plast med plast gubbar osv.... for det jag tanker kopa ar med massa sma grejer som jag kanner kommer forsvinna pa 2 sekunder. Jag kopte ett leksakskok i julklapp med alla tillbehor men redan nu fattas det saker och det ligger grejer over allt....:))
Svar på tråden ni vars barn har/leker med ett dockhus, vilken alder ar de?