• LindaK­v
    Äldre 27 Dec 13:25
    1656 visningar
    4 svar
    4
    1656

    Plus!

    Vi kunde inte ha fått en bättre julklapp! På julafton fick jag ett plus i min hand.

    7 september 2010 så blev jag änglamamma åt Elliot. Han var min förstfödda son och man hade förväntningar och planerade för en underbar och mysig tid framöver. Den drömmen blev krossad 4 september när vi fick reda på att Elliots hjärta inte slog längre...

    Vågar man har förväntningar?
    Vad ska man säga när man ringer till en barnmorska första gången? Jag är så rädd för att få en barnmorska som inte alls har någon erfarenhet av oss som har förlorat barn tidigare..
    Jag kommer att ställa krav denna gången!

    Om allt går som det ska så kommer den plutten i slutet av augusti 2011!

    Är det någon som vill följas åt? Finns det möjligtvis någon i skåne?

  • Svar på tråden Plus!
  • Äldre 27 Dec 17:46
    #1

    Vill bara säga ett stort grattis=)

  • Äldre 27 Dec 18:06
    #2

    Ett stort grattis till ert plus. Hoppas av hela mitt hjärta att ni får en bra , kunnig och förstående barnmorska. All lycka till er. Kram

  • Äldre 27 Dec 20:27
    #3

    Grattis till plusset!

    Jag var rädd för att ringa bm när jag blev gravid igen. men jag har fått tag på en helt underbar bm som förstår all oro o tar oss på allvar. hon har inte själv förlorat barn, men tar till sig vad vi säger o bemöter det hur bra som helst.

    gillade du den bm du hade med Elliot? bor ni så att du kan råka få henne igen? Vi valde att få nån annan än den vi hade med alice. Hon skulle aldrig förstå oss kände vi. Hon förstod oss inte ens då så hur skulle hon kunna förstå oss nu liksom...

    om du får en bm du inte gillar så har du rätt att byta. hoppas det går hela vägen för dig den här gången!

  • LindaK­v
    Äldre 30 Dec 06:37
    #4

    Tack alla.

    Lilla Lime: Vi bor inte kvar i samma stad så vi kan inte ha samma BM som jag hade med Elliot. Sen skulle jag inte vilja ha henne heller, Tyckte inte om henne speciellt mkt.

    Ska till barnmorskan första gången på onsdag.
    Är då i vecka 7 (6+0) Skulle vilja lyssna på hjärtat så fort det är utvecklat, när där de det?
    Hur planerar man tiden framöver sen? när ska man gå på UL, vad finns de för test man ska göra?

    Hur har era planeringar sett ut?

Svar på tråden Plus!