• copl2

Vuxenpoäng!

Fyll på listan över sånt som ger vuxenpoäng! Mina barn (ungdomar) står på gränsen till vuxenlivet och vi skämtar en del om detta. Sånt som vi anser ger vuxenpoäng är bl.a.

Dricka kaffe
    Äta svamp
    Konversera
    Se på TV-nyheterna

...och mycket annat. Vad har ni?

• Svar på tråden Vuxenpoäng!
  • Snabeldrake

Skaffa ICA-kort (eller något annat)

Åååhh jag hade ju massor jag tänkte skriva men nu bara försvann det......!?

Gnäll inte om du inte är villig att förändra situationen.
  • Linda1976

haha, är svamp vuxenpoäng? När min dotter var 2 älskade hon svamp, kall och sladdrig direkt ur burken

Men ok:

våttorka lister -check!
    svabba golv oftare än 2 ggr/år -gör jag inte!
    ha gardiner -har jag inte!
    tycka om kaffe - check!
    kunna steka kött rare, medium eller well done utan att skära i det och se efter - check! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Snabeldrake

Stryka lär ju vara vuxenpoäng också. Bara få för sig att ta fram strykbrädan och stryka lite skjortor eller nåt. (aldrig hänt mig dock, har inte ens ett strykjärn...)

• Linda1976
    Snabeldrake skrev 2010-12-27 19:08:31 följande:
    Stryka lär ju vara vuxenpoäng också. Bara få för sig att ta fram strykbrädan och stryka lite skjortor eller nåt. (aldrig hänt mig dock, har inte ens ett strykjärn...)
    Jag köpte nytt strykjärn för 1,5 år sen. Har använt det 2 ggr. Och båda gångerna var till Lucialinne
  • Snabeldrake
    Linda1976 skrev 2010-12-27 19:11:08 följande:
    Jag köpte nytt strykjärn för 1,5 år sen. Har använt det 2 ggr. Och båda gångerna var till Lucialinne
    Wohooo dubbelpoäng Skrattande Jag har dock tänkt på att köpa ett strykjärn, kanske det ger ett halvt poäng för tanken i alla fall Tungan ute
  • AngoStura

Se på På spåret tycker jag är lite vuxet. Och använda rabattkuponger. Och som jag blev häromdagen, alldeles till mig av att vi har fått en ny busslinje och hoppade upp ur sängen för att logga in och ta reda på sträckningen....

• Linda1976
    AngoStura skrev 2010-12-27 19:15:25 följande:
    Se på På spåret tycker jag är lite vuxet. Och använda rabattkuponger. Och som jag blev häromdagen, alldeles till mig av att vi har fått en ny busslinje och hoppade upp ur sängen för att logga in och ta reda på sträckningen....
    På Spåret är tydligen hett bland kidsen, annat va det förr.
  • Kajee

Att vara medlem på FL!

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • TheFamily

Spenderar nästan hela hösten i skogen, gör att fylla frysen med svamp och bär.

Veckohandlar.

Älskar att virka.

Viker ihop underkläderna i lådan.

Läser inte bloggar.

Gillar att sy gardiner.

Och jag är 31......

Svar på tråden Vuxenpoäng!