• Vanill­ie
    Äldre 29 Dec 12:22
    8100 visningar
    37 svar
    37
    8100

    Vad är skillnaden på en vanlig mobil och få en iphone?

    Har precis köpt en iphone och fick frågan av min mamma. Men jag kunde inte svara på det. Det finns ju vanliga mobiler som man kan surfa på så vad är egentligen skillnaden? Nej jag är väl inte så tekniskt lagd kanske


    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Svar på tråden Vad är skillnaden på en vanlig mobil och få en iphone?
  • Äldre 30 Dec 10:30
    #21

    Japp! Håller med tre fingrar under och sen använder jag tummen och pekfingret som vanligt. sen är det ju betydligt smidigare att använda båda händerna men det är långt ifrån nödvändigt.

  • Äldre 30 Dec 10:39
    #22

    Samma här, jag kan hantera min iphone med en hand om det behövs och jag har inte särskilt små händer, jag har XL i handskstorlek.


    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Vanill­ie
    Äldre 30 Dec 11:28
    #23
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-12-29 15:00:18 följande:
    Borde du inte ha vetat skillnaden innan du köpte en?
    haha.. Det är möjligt! Men jag gjorde en chansning. Sa till killen i affären att jag ville kunna surfa på min mobil och han föreslog en Iphone! Så en iphone det blev!
    Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Blygdl­äppen
    Äldre 30 Dec 11:33
    #24

    Skillnaden är väl att iphoneägare hela tiden måste visa för världen att det är just en iphone de har, medan andra människor pratar om "mobilen".

    "Åh NEJ, jag glömde min iphone hemma! vs. "Åh NEJ, jag glömde mobilen hemma"

  • Blygdl­äppen
    Äldre 30 Dec 11:34
    #25

    "kan du ringa Anna och fråga om boken?"
    "Javisst, ska bara hämta min IPHONE så ringer jag!"

  • Äldre 30 Dec 11:37
    #26
    Blygdläppen skrev 2010-12-30 11:33:32 följande:
    Skillnaden är väl att iphoneägare hela tiden måste visa för världen att det är just en iphone de har, medan andra människor pratar om "mobilen".

    "Åh NEJ, jag glömde min iphone hemma! vs. "Åh NEJ, jag glömde mobilen hemma"
    Hahaha...huvudet på spiken!
  • Äldre 30 Dec 11:42
    #27
    Blygdläppen skrev 2010-12-30 11:33:32 följande:
    Skillnaden är väl att iphoneägare hela tiden måste visa för världen att det är just en iphone de har, medan andra människor pratar om "mobilen".

    "Åh NEJ, jag glömde min iphone hemma! vs. "Åh NEJ, jag glömde mobilen hemma"
    Detsamma kan ses hos (en del) macägare. "jag ska hämta min mac" istället för "jag ska hämta min dator". Mycket störande!

    Själv har jag nog bara sagt "min iphone" vid de tillfällen där jag haft min andra mobil närvarande (eller när brorsan hade samma ett tag) eftersom jag inte vill ha en gammal nokia i handen när jag ber om "min mobil". I övriga fall säger jag mobil eftersom det är det jag ser den som.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Blygdl­äppen
    Äldre 30 Dec 11:44
    #28
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-12-30 11:42:56 följande:
    Detsamma kan ses hos (en del) macägare. "jag ska hämta min mac" istället för "jag ska hämta min dator". Mycket störande!

    Själv har jag nog bara sagt "min iphone" vid de tillfällen där jag haft min andra mobil närvarande (eller när brorsan hade samma ett tag) eftersom jag inte vill ha en gammal nokia i handen när jag ber om "min mobil". I övriga fall säger jag mobil eftersom det är det jag ser den som.
    Japp, samt "min ipod" istället för "min mp3spelare". Fast här kan jag ändå se en liten poäng i det eftersom ipod går snabbare att säga än mp3-spelare.

    Fast jag ogillar apple-horeri hur som helst
  • Äldre 30 Dec 11:48
    #29
    Blygdläppen skrev 2010-12-30 11:44:44 följande:
    Japp, samt "min ipod" istället för "min mp3spelare". Fast här kan jag ändå se en liten poäng i det eftersom ipod går snabbare att säga än mp3-spelare.
    Fast jag ogillar apple-horeri hur som helst
    Fanatismen som kan ses hos en del apple-ägare är skrämmande och ibland skäms jag för att äga en (har inte haft iphone så länge men har haft en ipod ett tag) när de drar igång sitt sektliknande beteende.

    Men det får gå för de uppfyller båda kraven jag har perfekt och då får det stå precis vad som helst på baksidan.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • alvide
    Äldre 30 Dec 11:49
    #30

    iPhone klarar inte ens flash baserade hemsidor! En stor nackdel om man surfar med den.

  • Äldre 30 Dec 11:52
    #31
    alvide skrev 2010-12-30 11:49:04 följande:
    iPhone klarar inte ens flash baserade hemsidor! En stor nackdel om man surfar med den.
    Det beror på vad man surfar på, jag har aldrig saknat flash under de timmar som jag har surfat med den. Jag var skeptisk till den just på grund av det tills jag tog en ordentlig titt på hur många flash-sidor jag besöker om dagen och hur många jag skulle besöka med telefonen och kom fram till att förlusten skulle vara mycket minimal.

    Så det är som så mycket annat, en avvägning man får göra utifrån sina egna behov.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Äldre 30 Dec 11:54
    #32
    Stealth skrev 2010-12-30 10:10:37 följande:
    tumme : pekfinger verkar det som, tre fingrar under, fast dubbeltap är vad min  mobil klarar.
    Min man har väldigt stora händer, han kör med en hand, han har en Iphone 4 och en HTC HD 2.
    Okej, ska öva in denna teknik. Tack!
  • Mizzz
    Äldre 30 Dec 12:01
    #33

    Ang flash och iphone så måste jag säga att det är en totalt överdriven nackdel. Jag har haft iphone i två år nu och bara nån enstaka gång saknat det - lösningen blir då att installera den app som denna sida troligtvis har.

    Sen kommer även flash spela ut sin roll när html5 kommer igång ordentligt.

  • Jesspa­80
    Äldre 30 Dec 12:13
    #34
    Mizzz skrev 2010-12-30 12:01:16 följande:
    Ang flash och iphone så måste jag säga att det är en totalt överdriven nackdel. Jag har haft iphone i två år nu och bara nån enstaka gång saknat det - lösningen blir då att installera den app som denna sida troligtvis har.

    Sen kommer även flash spela ut sin roll när html5 kommer igång ordentligt.
    Jag kan se flash i min telefon. Helt menlöst. Fyller ui princip ingen funktion alls tycker jag.

    Sen så är väl grejen med iphone typ att ha en app för allt istället för att surfa in på mobilsidan av t ex aftonbladet eller vad det nu må vara så flash behövs ju inte.
  • Tabba
    Äldre 30 Dec 17:08
    #35

    Fast största problemet med samtliga Apple produkter är trots allt Itunes ...

    Tycker om min lilla ipod, med pga itunes är den nästan oanvänd.

    Så jag håller mig till android.

  • giftfr­i
    Äldre 30 Dec 17:19
    #36

    En massa skitprat, inget annat..

  • giftfr­i
    Äldre 30 Dec 17:25
    #37

    Kolla in vad som finns att köpa i bl.a Kina.., sen hamnar den dyra "skiten" i soptunnan...
    Handlar en hel del från Kina.., köpte bl.a 2st 5" GPS med Europakartor (garanti = mindre än 30 dagar gamla) touchscreen, svenskt tal, FM-sändare , back-kamera uttag, Windows CE m.m, drygt 700 sek ink frakt, sänt mot rek å betalt via PayPal

Svar på tråden Vad är skillnaden på en vanlig mobil och få en iphone?