• noname­92
    Äldre 1 Jan 12:19
    18778 visningar
    17 svar
    17
    18778

    Är min mage för stor för vecka 13? Bild finns.

    tyras skrev 2011-01-01 12:15:54 följande:
    Jag är gravid med mitt första barn. Vanligtvis har jag väl inte världens plattaste mage, men den är inte heller tjock. Normalviktig och har nu gått upp 1,5 kilo. Jag svullnade upp ganska tidigt (tarmar etc), och svullnaden gick aldrig tillbaks, utan min mage växer på. I många andra trådar ser jag folk som ser ut som jag i vecka 20.. och jag är bara i vecka 13 (12+2). Det är svårt att dölja för de man kanske inte vill berätta för än.

    Även om jag VET att alla graviditeter är olika, och att vissa önskar att de fick mage tidigare, så känner jag mig liksom onormal i min graviditet, eftersom det inte tillhör vanligheterna att man blir så stor snabbt. Extra jobbigt är det att min kompis som är i samma vecka inte har börjat synas alls.

    Jag vill bara veta att det finns/har funnits fler som jag, som väntar/väntade första barnet och fick stor mage fort? Fortsätte ni växa i samma takt och kommer jag vara större än "vanliga graviditeter" hela tiden? Eller lugnar det ner sig lite?

     


    det där är jag i v.8 typ känns det som, fast jag är bara uppsvälld :0
  • noname­92
    Äldre 1 Jan 12:22
    #6


    v.6


    v.8

    kanske inte lika stort som dig ? Men som sagt bara uppsvälld
  • noname­92
    Äldre 1 Jan 12:28
    #10
    tyras skrev 2011-01-01 12:26:13 följande:
    man tycker ju det är så fint på andra :) det ser lite ut som om vi har samma magform och svankning ;) Och som du säger, uppsvälld. Jag är säkert en kombination av uppsvälld och lite gravidtjock :)
    ja så är det nog, jag har ju svårt och dölja och det är jobbigt min svullnad går bara ner på natten, men på dagen ser jag urt så hela tiden =)
Svar på tråden Är min mage för stor för vecka 13? Bild finns.