• Anonym (Kaffedraken)

    Fortsättningstråd av Max och Sagas mamma

    Hejsan alla fina människor!

    Jag är Emma Jangestig fron Arboga som miste mina två barn, Max och Saga när en kvinna tog sig in i vårt hem och slog dom med en hammare, och försökte döda mig på samma sätt.

    Ni är många här som fanns där och stöttade mig när det var som svårast vid rättegångar och annat efter "händelsen".
    Ni är också många som har skrivat gästboksinlägg och mail till mig här på familjeliv.
    Jag kom in i en tid i mitt liv där jag inte behövde familjeliv på samma sätt som förut. Därför har jag vart frånvarandra under en längre tid.

    Nu har jag fått en dotter (Julia) som snart är 9 månader. Det gör att jag befinner mig här på familjeiv mycket igen.

    Jag vill passa på att tacka alla er som tagit er tid att stötta mig i allt svårt. tack även till er som läst min bok, och till er som "bara" sänt oss en tanke i allt svårt.
    Tillsammans är vi starka.

  • Svar på tråden Fortsättningstråd av Max och Sagas mamma
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har inte följt din tråd här men varit mycket berörd av dig o Max o Saga genom media!! Läste det fina reportaget om dig i mama o du är så otroligt stark!! Ville
    bara önska dig ett gott nytt år och säga att du har mer stöd runt om i Sverige än vad du anar :) Kram Tina

  • Anonym (Kaffedraken)

    Brukar tänka på er ibland. Tycker du har varit oerhört stark för att ha gått/går igenom det ni upplevt.
    Ville bara säga
    God fortsättning på det här nya året och hoppas att kommande år blir ännu bättre!
    Stort grattis till er Julia!!

  • Anonym (Kaffedraken)

    jag följde tråden då men med annat nick, och jag tänker också ofta på er. Grattis till dottern kram

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag följde din tråd för länge sedan. Du är helt enkelt beundransvärd, en helt unik person. Har du tänkt på att kanske åka runt i landet och föreläsa om dina erfarenheter? Du inspirerar människor, jag minns särskilt när du berättade om vardagliga saker som att du hängde upp barnens tvätt mm, jag har faktiskt tänkt på dig flera gånger när jag varit nere i tvättstugan och tyckt att det varit pest
    Jag minns även att Max & Sagas pappa hade en tråd här på FL. Hur har han hämtat sig efter det som hänt?
    Och din sambo, hur mår han idag?

    Ert öde berörde ett helt lands mammor & pappor. Vi är många som aldrig kunnat föreställa oss att en sådan sak kan hända, det ringer på dörren en kväll och man öppnar, så står där en främmande galning med en hammare i hand... Man insåg ju att ondskan faktiskt finns på riktigt och att vem som helst kan drabbas!!

    Grattis till din dotter och god fortsättning

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag minns ert "fall" och all den mediauppbådelse som det drog med sig. Jag minns hur hemskt och fruktansvärt jag tyckte det var då.

    Nu när jag själv förlorat ett barn (även om det inte var på liknande sätt) så förstår jag ännu mer vilket ofattbart trauma du tvingats gå igenom. Jag vet att man tvingas vara stark, fast man inte alltid vill och orkar.

    Stort grattis till din lilla dotter! Kram


  • Anonym (Kaffedraken)

    Du är en oerhört stark kvinna och mamma! Härligt med dottern!
    You go girl!


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Anonym (Kaffedraken)
    mandelmamma skrev 2011-01-02 23:24:34 följande:
    Jag följde din tråd för länge sedan. Du är helt enkelt beundransvärd, en helt unik person. Har du tänkt på att kanske åka runt i landet och föreläsa om dina erfarenheter? Du inspirerar människor, jag minns särskilt när du berättade om vardagliga saker som att du hängde upp barnens tvätt mm, jag har faktiskt tänkt på dig flera gånger när jag varit nere i tvättstugan och tyckt att det varit pest
    Jag minns även att Max & Sagas pappa hade en tråd här på FL. Hur har han hämtat sig efter det som hänt?
    Och din sambo, hur mår han idag?

    Ert öde berörde ett helt lands mammor & pappor. Vi är många som aldrig kunnat föreställa oss att en sådan sak kan hända, det ringer på dörren en kväll och man öppnar, så står där en främmande galning med en hammare i hand... Man insåg ju att ondskan faktiskt finns på riktigt och att vem som helst kan drabbas!!

    Grattis till din dotter och god fortsättning
    Hejsan! Jo, det är faktist så att jag föreläser en del. Främst genom föreningen RAV. Men också privat till för alla som visar intresse.

    Barnens pappa har en blogg www.evilstoy.blogg.se. Där kan du kika på hur han mår, och även ställe frågor till honom själv.

    Min sambo har, precis som jag, gått igenom saker bit för bit. Vi har båda kommit långt. men har även en bit kvar. Han har hemska minnan som han tyvärr fått lära sig att leva med. Men, han har hittat ett "fack" där han stoppar in de jobbiga minnena, o så tar han fram dom när han är redo för att möta dom.

    jag har en blogg som du/ni kan följa mig ifrån. www.blogg.aftonbladet.se/arbogamamman

    Tack för ditt inlägg och tack för gratulationen för Julia.
    Jag önskar dig all lycka i livet
Svar på tråden Fortsättningstråd av Max och Sagas mamma