• mamma till 3 troll
    Äldre 5 Jan 16:34
    1738 visningar
    6 svar
    6
    1738

    Julen

    Har nog upplevt min vidrigaste jul..

    Jag och min nuvarande sambo har 1 barn gemensamt jag har 2 sen ett tidigare förhållande.

    För mig är det OTROLIGT viktigt att mina 3!! barn behandlas lika från alla håll!

    Julafton firade vi med mina föräldrar och alla barnen (underbart)
    Juldagen var planen att vi skulle förbi svärisarna, sagt och gjort först släppte vi av sonen hos sin pappa för han ville inte alls följa utan han ville vara hos pappa å leka ist.. inte mer m det utan vi släppte av honnom efter vägen..

    Först åkte vi till sambons mamma och åt middag sen lite julklappar.
    Eftersom mina 2 inte är bio så är det lite ekonomisk skillnad på julklapparna men dom blev absolut inte bortglömda vilket är viktigast.
    Efter middagen åkte vi till Svärfar där vi lalla på lite drack lite kaffe osv.
    Sen togs julklappar åter igen fram.
    Men dom hade bara köpt åt vårat gemensamma barn inget åt "mina", hade det varit våran första jul hade jag inte reagerat lika starkt men jag hade fortfarande reagerat.
    Tur är min dotter som följde med så pass stor och blev inte alls ledsen men jag blev det...
    Tyvärr hade dom främande och jag ville inte göra en scen när dom var där.
    Tog upp problemet med min sambo efteråt som också hade uppmärksammat det hela.
    Jag kan nog inte eg beskriva hur illa det här gjorde mig.

    Att dom inte gillar mig sen tidigare har jag listat ut men att markera på det här sättet att jag och MINA barn inte är välkommen in i deras familj på det här sättet tycker jag är vidrigt!

    Sambon har lovat att prata med sin pappa för att få veta varför det blev så här.
    Men än har inget sagts eller gjorts...

    Hur hade ni reagerat?
    Är jag en gnällkärring?? 

  • Svar på tråden Julen
  • alltfö­rdig
    Äldre 5 Jan 21:32
    #1

    Jag hade blvit rosande galen, jag hade nog ringt upp bonus farfar och berättat vad jag tycker och tänker om saken och att om dem vill vara så fruktansvärt barnsliga att dem straffar barn för sin egoism så kan dem strunta i erat gemensamma med..

    för ser din sambo dem som sina, så finns det ingen anledning att skilja på dem bara för farfarn är kortsint. eller vad man ska kalla honom..

    fruktansvärt att sådan ens kan ske..

  • mamma till 3 troll
    Äldre 5 Jan 22:02
    #2

    Håller med dig fullständigt!
    Men jag väntar ut min sambo lite till, farfar gick bort här om dagen så det är kanske lite olämpligt att ringa å bråka om julklappar nu...
    Men det ska tas upp den här gången!! 

  • Mirake­l händer
    Äldre 6 Jan 03:39
    #3

    Jag skulle ha blivit arg och besviken. Nu har jag turen att mina svärföräldrar inte hos skillnad på min som sedan tidigare och vår dotter. Eller rättaren sagt alla deras barnbarn är lika värda då räknas sonen in.


    Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Förvir­rad mamma
    Äldre 7 Jan 15:59
    #4

    Jag hade oxå blivit galen. Men tycker inte att du ska behöva ta upp det, utan din sambo.

  • mamma till 3 troll
    Äldre 10 Jan 14:03
    #5

    Än har det inget hänt.. och känner jag min sambo rätt så kommer det inget att hända...... som vanligt!
    Är så otroligt less att trippa på tårna runt hans familj.. 

  • Äldre 17 Jan 09:21
    #6

    Hej, Ja hade det hänt mig hade jag med varit ledsen och besviken. Det är svårt för en present är ju en gåva, och man kan ju inte kräva att man ska få gåvor. Men svärföräldrarna borde ju med ha insett sitt misstag. Till nästa jul kanske du ska fråga ifall det kommer upprepas och du i så fall ska ta med en extra present till ditt Bio och säga att hon var undrande sist när inte hon fick öppna något paket.

    Själv så har mina föräldrar köpt julklappar till sina bonusbarnbarn och alltid gjort det, även födelsedagar har kommits ihåg. Nu har de fått ett eget barnbarn (av mig och sambo), men bonusbarnbarnen har inte glömts för det.

    Även jag har alltid gett mina bonusbarn presenter. Jag kan däremot känna en besvikelse över att mina bonusbarns mamma inte ger min son någon present. jag har ställt upp för hennes barn (som visserligen även är min sambos barn). Vad jag menar är att det hade varit skönt att få en bekräftelse som styvmor på vårt nu egna barn. För det är väll det det handlar om en bekräftelse om att man är med i familjen och "duger". Det är kanske det du ska säga till svärföräldrarna, rakt ut. Att du känner dig osäker om du är accepterad och att dina barn är det, stämmer det??

    Lycka till

Svar på tråden Julen