• Anonym (ajj!)
    Ons 5 jan 2011 17:42
    1741 visningar
    3 svar
    3
    1741

    Concerta = Torra slemhinnor?

    Jag bytte adhd-medicin till concerta för lite mer än en månad sedan. Det fungerar bra och så, men nästan direkt när jag började märkte jag att jag började få ont i underlivet när jag skulle torka mig och så. Det var runt mens så jag tänkte inte mer på det, eftersom det lätt blir lite obalans just då. Men det fortsatte att sitta i, och gör det fortfarande! Har som små sprickor runt själva "hålet". Provade att behandla för svamp men det gick inte över och det känns inte alls som det för det har jag haft förut. Läste i FASS att en biverkning kan vara torra slemhinnor  i näsa och mun, men kan det gälla för underlivet också? Tacksam för svar!

Svar på tråden Concerta = Torra slemhinnor?
  • Anonym (ajj!) Trådstartaren
    Ons 5 jan 2011 20:07
    #1
    +1

    puffar

  • Anonym (ajj!) Trådstartaren
    Tor 6 jan 2011 12:10
    #2

    Ingen? :(

  • Anonym (Jules­)
    Tis 12 okt 2021 23:30
    #3

    Jag har börjat med concerta.. och nu efter en vecka fick jag exakt samma biverkningar som du nämner.. ringer imorgon och frågar läkaren.. ska man gå tilö gynekolog eller? Det är exakt som du beskriver

Svar på tråden Concerta = Torra slemhinnor?
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.
Svara i tråden...