• Den allsmäktige

    Tips på bra böcker om missbruk.

    Någon som har tips på bra litteratur som handlar om missbruk?


    Har läst "The heroin diaries" av Nikki Sixx och har precis beställt hem "The dirt".


    Helst självbiografi tack!

  • Svar på tråden Tips på bra böcker om missbruk.
  • JeanneDArc

    Mia Törnblad- Så dumt!

    En väldigt bra bok om och av en svensk heroinmissbrukande kvinna som idag är en välkänd föreläsare. Inte rockstjärneknarkande utan mer verklighet liksom.

  • KRSn

    Om du är ute efter böcker i sex, drugs and rock n' roll stilen, så läs Jenna Jamesons bok med ja.

    Annars skriver Lotta Thell böcker om missbruk som är jättebra.
    Första heter Utan en tanke och handlar om Eva, en ung flicka som missbrukar
    och tas in på Hasselakollektivet.

    Läs om dem, rekommenderas!

  • LA Woman
    Inte som andra döttrar av Deborah Spungen (Handlar om hennes dotter Nancy som var tillsammans med Sid Vicious) Tar upp allt ifrån medicin som barn till ett djupt heroinmissbruk på slutet.

    Heroine av Unni Drougge

    Finns många böcker om Jim Morrison också, som exempelvis No one here gets out alive Länge sen jag läste den och minns inte författaren nu, Hopkins möjligen... Har köpt en jag inte läst om honoom ännu också, den heter Jim morrison-Life, death, legend författare Stephen Davis.

    Sen finns ju Slash´s biografi också...
  • Den allsmäktige

    Ååh, jag har så svårt för Mia Törnblad! Kommer nog inte läsa hennes böcker någonsin!

    Men tack för alla tips! Vill ha meeer! ;)

  • JeanneDArc

    haha okej, fast just den boken är ju ingenting som hennes föreläsningar eller självhjälpsböcker alltså. Den är skriven som en vanlig bok och är riktigt bra

  • JeanneDArc

    ja förresten Marilyn Mansons självbiografi var riktigt bra (och helt störd). Den är mer än bara missbruk men innehåller en hel del av den varan också.

  • Jenna0808
    JeanneDArc skrev 2011-01-06 22:43:34 följande:
    ja förresten Marilyn Mansons självbiografi var riktigt bra (och helt störd). Den är mer än bara missbruk men innehåller en hel del av den varan också.
  • KarraMelvin08

    "Det händer inte mig" vet tyvärr inte vad författaren heter hittade inte min bok så jag kunde kolla:(

    en super bra bok som man verkligen inte kan lägga ifrån sig när man börjat läsa den.

  • Noxigen
    Betty Boop skrev 2011-01-06 17:44:40 följande:

    "Vi barn från Bahnoofs Zoo" av Christiane F

    Den handlar om en ung missbrukar-tjej i Berlin.


  • gerkhe

    Kokain - Lasse Wierup Har hört att den ska vara riktigt bra. Har läst hans andra böcker och de är fängslande.

  • Tokfrans
    KarraMelvin08 skrev 2011-01-14 10:49:05 följande:
    "Det händer inte mig" vet tyvärr inte vad författaren heter hittade inte min bok så jag kunde kolla:(

    en super bra bok som man verkligen inte kan lägga ifrån sig när man börjat läsa den.
    Miriam Sennehed heter hon även en bra kompis till mig! Mycket bra bok, måste läsas.Glad
Svar på tråden Tips på bra böcker om missbruk.