Inlägg från: Annelitan |Visa alla inlägg
  • Annelitan

Tradera fråga

Va bra att man får bra tips här...funderar på att sälja på Tradera ...men kostar alltid det 10:- i avgift även om man säljer bara ett barnplagg i taget?...

+ andra avgifter?...

• Annelitan
    Shasti skrev 2011-01-08 15:31:42 följande:
    Nej, det är olika avgifter beroende på försäljningspriset du får ut och om du tar olika "tillval" till annonsen. Här är senaste prislistan med förklaringar:
    www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=679...
    Tack så jätte mycket.

Nu har jag lagt ut min första prov aktion...lite pirrigt, hoppas jag gjort rätt med allt.

Undrar också hur man kan paketera smartast och med billigaste frakten?...
  • Annelitan
    Shasti skrev 2011-01-09 11:27:21 följande:
    Schenker har oftast billigast frakt och det är lättast att skicka med det genom att "boka frakt" via Tradera när auktionen är klar. Sen betalar man direkt, skriver ut en lapp med uppgifterna och tar med den till inlämningsstället. Alla som bokar frakten via Tradera både på Schenker och DHL får också automatiskt rabatt. DHL är bra att skicka med när man har stora grejer och ömtåligare grejer eftersom väldigt bra kartonger ingår i fraktpriset. Dem hämtar man ut var som helst där de har DHL gratis. Man slipper också mäta omfånget på paketen själv. Både Schenker och DHL har också spårbara paket på allt, vilket ju inte posten har. Men posten är billigast och enklast att skicka med om man har små eller enstaka saker.

Det är viktigt att packa bra, så paketen inte går sönder. Man kan packa i gamla plastpåsar eller vad som helst, bara adressen syns och det är ordentligt inpaketerat så grejerna inte skadas. Skriv också alltid avsändare på paketet, då kommer det i retur om det blir några problem eller posten slarvar på något sätt.
    Tack snälla .. va bra då har jag fått lite hjälp på vägen...
Svar på tråden Tradera fråga