Inlägg från: Ramborg |Visa alla inlägg
  • Ramborg

Ful gammal kärring sparkade på min dotter

Jag skulle redan innan sparken hunnit ske bett om ursäkt för att barnet smutsade ner tanten med skorna. Då hade situationen aldrig uppkommit.

Sen hade jag utgått från att tanten var efterbliven när vuxna människan räckte ut tungan, och sagt till henne som jag skulle gjort en unge: sådär gör man faktiskt inte, det är ohyfsat att räcka ut tungan och man sparkar inte på andra.

Jag tycker du överreagerade. Och underreagerade.

• Ramborg

Jag håller med Aldrigmer!

Jag är förvånad över att nästan ingen här bryr sig om att barnet faktiskt smutsat ner en främmande människa. Är det för att ni själva är så vana att bli nerlortade av era barn att ni har slutat bry er?

Och självklart gjorde kvinnan fel som sparkade, men hon hade all rätt att bli upprörd på barnet och FRAMFÖRALLT mamman som lät henne åla omkring på sätena utan att bry sig om att hon riskerar att smutsa ner övriga passagerare. Hon skulle ha grälat på mamman istället för att ge sig på barnet.

• Ramborg

Ok, inte åla PÅ sätena utan mellan. Oavsett så smutsade hon ner kvinnan. Jag hade blivit skitsur om jag tex var på väg till en jobbintervju... Och det är nog inte hela sanningen att det var MINIMALT med ALLDELES ren snö... Så brukar inte skor se ut om vintern där det finns pendeltåg.

Men jag upprepar, självklart får man inte sparkas. Jag tycker fortfarande det låter som att kvinnan var efterbliven.

Svar på tråden Ful gammal kärring sparkade på min dotter