Inlägg från: Mammate2 |Visa alla inlägg
  • Mammate2

Upptrappning efter Kickstart

Jag kör KS ett tag till - är på dag 5 nu. Jag undrar hur jag kan lägga upp min dag då jag måste börja med något ätbart på morgonen för att magen inte ska bli helt knasig. Börjar jag med mat till lunchen, om än lite, så får jag problem resten av dagen.

• Mammate2

Börjar min upptappning imorgon. Finns det fler grönsaker som kan komma ifråga än tomat, gurka, paprika och sallad? Är det lågt med kolhydrater man ska kolla efter när man väljer?  Har du något tips om hur man kan göra sallad + kött lite roligare än bara äta det rakt upp och ner. Jag gillar sallad, men oftast finns det annan mat eller dressing till och det gör det ju inte nu - mer än köttet och det blir ändå lite trist tycker jag. Är det ok att ex ta vinäger? för då skulle jag kunna göra en kall grönsaksoppa till....

• Mammate2

Viveca - kan du starta en ny tråd där du definierar begreppen lite?!
    Vad betraktas som magert kött? % fett?
    Var går gränsen för att något ska vara fiberfattigt och fiberrikt och kolhydratfattigt och kolhydratrikt osv. För oss som inte är vana vid att hålla på med dessa termer så blir det svårt att veta vad som är bra och mindre bra.

Svar på tråden Upptrappning efter Kickstart