• Anonym (ts)

    27 år, och bor hemma!?

    Vet inte vart den här tråden passade bäst, men...

    Det är såhär, jag har träffat en kille....
    Han är 27 år, och bor mestadels hemma hos sina föräldrar.
    Han har eget boende, men pga sitt jobb så övernattar han mest hos päronen.

    Jag menar..... Om man en gång flyttat hemifrån, så ska det väl ändå inte kännas okej att bo hos mamma och pappa mestadelen av tiden.
    Han kanske bor hos "sig själv" nån natt i veckan, om det är av praktiska skäl....

    Man kan säga att hans eget boende är övernattningslägenhet, och att han bor hos mamma och pappa.

    27 år även.....
    Är det okej?

  • Svar på tråden 27 år, och bor hemma!?
  • Maria822

    och? jag är 28 och bor hemma...har inget riktigt jobb utan bara vikariat så jag bor hemma för att slippa gå på socc... om han vill bo hemma är det väl upp till honom..stör det dej eller?

  • Anonym (känner en)

    Känner en kille som gör så...åker hem och äter och sover ofta över hos föräldrarna fast hans lägenhet ligger närmare jobbet osv.
    Han är minstingen och jag tror han har svårt att klippa navelsträngen. Och det känns rätt osexigt för han att träffa nån eftersom han är så osjälvständig tyvärr. Han träffar nya tjejer hela tiden men det blir aldrig nåt mer tyvärr...

  • sextiotalist

    Det beror nog på andra saker, är han en mammagris eller är det av rent praktiska skäl han övernattar hos dom?
    Hur är relationen till hans föräldrar för övrigt.

    Själv tyckte jag det var jättejobbigt att bo hos mina föräldrar det halvåret som det gällde från det jag lämnade studieorten och fick egen lägenhet.

  • Anonym (ts)
    Maria822 skrev 2011-01-10 13:21:20 följande:
    och? jag är 28 och bor hemma...har inget riktigt jobb utan bara vikariat så jag bor hemma för att slippa gå på socc... om han vill bo hemma är det väl upp till honom..stör det dej eller?
    Ja, jo men det stör mig faktiskt. Jag undrar hur pass självständig han är, och hur mycket ansvar han tar.
    Som jag förstått det kanske han bott själv i ca... 1 år. Då han tvättat och lagat sin egen mat.
    Annars har mamma varit där......

    Jag vill ha en man som står med båda fötterna på jorden.
    Jag har träffat killar senaste året som är mellan, ja, 24 - 27, och ALLA dessa hade eget hus eller ägde lägenhet.
    Fara hem till mamma fanns ju inte ens, förutom eventuellt nångång ibland.

    Det skrämmer mig faktiskt, jag undrar hur det skulle bli om vi blev sambo.
    Ska han fara till mamma och pappa varje lediga stund, och ska mamma få tvätta åt honom.... Ja, eller jag.....
  • Anonym

    måste man vara omogen för att man sover hemma? kanske han hellre bor hemma än är med en partner som gnäller och pikar om allt... :P surkärringar finns det gott om

  • Anonym

    Hade en arbetskamrat som var 39 och ff bodde hemma, det gjorde även hans bror 35 år.  I mina ögon är det då nåt som är väldigt fel.

  • Anonym (Sara)

    Jag vet inte vad jag tycker egentligen. Det kan många gånger vara ensamt att bo ensam och han kanske är sällskapssjuk? Visst kan han ha svårt att klippa navelsträngen, men det kan ju lika gärna vara hans föräldrar som har svårt med det. Men om det är så att han får närmare till jobbet om han sover hos föräldrarna så är väl det en ganska bra anledning. Å andra sidan kanske han borde flytta närmare jobbet då, för att dels få närmare till jobbet men även till föräldrarna för att kunna hälsa på utan att sova över där.

    Nu när du kommit in i bilden så kanske det blir ändring på den saken. 

  • Anonym (ts)
    sextiotalist skrev 2011-01-10 13:24:11 följande:

    Det beror nog på andra saker, är han en mammagris eller är det av rent praktiska skäl han övernattar hos dom?
    Hur är relationen till hans föräldrar för övrigt.

    Själv tyckte jag det var jättejobbigt att bo hos mina föräldrar det halvåret som det gällde från det jag lämnade studieorten och fick egen lägenhet.


    Nja det är väl mest praktiska skäl... Men han jobbar ju där nu, fast anställd, men han skaffar inget eget boende i närheten. Typ lägenhet eller hus. Utan då bor han hellre i sitt pojkrum, vilket han nu gjort i snart 1 år.
  • Anonym
    Maria822 skrev 2011-01-10 13:21:20 följande:
    och? jag är 28 och bor hemma...har inget riktigt jobb utan bara vikariat så jag bor hemma för att slippa gå på socc... om han vill bo hemma är det väl upp till honom..stör det dej eller?
    Så du tycker inte det är märkligt att du bor hemma som 28-åring????
Svar på tråden 27 år, och bor hemma!?