• Mammamadde

    kolik i 9 mån

    har en dotter som har haft kolik i nio månader nu.. undrar om de finns nårgra andra föräldrar med barn som har haft kolik så länge ?? skulle vara roligt att få tips och råd..

  • Svar på tråden kolik i 9 mån
  • miyouuss

    i 9 månader? är du säker på att det är kolik? för den brukar oftast försvinna innan 3 månader eftersom kolik kommer sig av magont när barnets tarmar börjar arbeta, hon kanske bara behöver uppmärksamhet? 

  • Minnie69

    Vi hade halvårs-kolik-mardröm. Följt av rubbat sömnbeteende och fortsatt känslig mage. Har fortfarande miniform som rutin. Försökt sluta flera gånger men gråt och sov-förlust och gråt och skrik. Men det blir sakta och konstant bättre (lite i taget.....)

  • Mammamadde

    ja de är kolik va till läkaren med henne senast i går.. och hon sa att de va kolik och att dom kan ha de i nio månadder men det är ovanligt. uppmärksamhet får hon går runt med henne hela dagarna på armen men ändå inte nöjd..

  • Minnie69

    Ja, jag fick höra - 3 månaders kolik, men kan sluta innan (Nedräkning) Besviken! Ny nedräkning när det ibland kunde dröja fyra månader, samma visa Besviken! Fick höra att i extremt ovanliga fall kan det ta upp till 6 månader. Desperat! Ny nedräkning. Och det värsta - ingen begrep vad man pratade om. Alla visste ju att kolik bara varade i tre månader...................... Bläh !!

  • Mammamadde

    okej.. känner igen det. träffade bvc plus läkaren idag och dom skulle skicka en rimiss ner till barn för en bedömning där, sen pratade dom om att det fanns några andra mediciner som man kunde prova men de va väldiga biverkningar av dom..

  • Mammamadde

    samma har jag fått höra.. trodde de skulle bli bättre efter 3 månader men inte blev de det.. så nu har det gått nio månader men fortfarande inte bra :( knappt någon sömn börjar kännas nu..  det är ju så alla tror att kolik bara är i 3 månader men så är de ju inte ....

  • Mammamadde
    Mammamadde skrev 2011-01-11 01:45:55 följande:
    samma har jag fått höra.. trodde de skulle bli bättre efter 3 månader men inte blev de det.. så nu har det gått nio månader men fortfarande inte bra :( knappt någon sömn börjar kännas nu..  det är ju så alla tror att kolik bara är i 3 månader men så är de ju inte .för alla ,de finns undanta
  • Minnie69

    Ja, vi hade tur och det blev iaf bättre där runt halvåret. Då hade hon en lucka där hon faktiskt sov några timmar i steck - mitt på dagen . Vi hade bara ett syfte och det var att förlägga de timmarna till natt-tid - Slutade med att vi åkte till kanarieöarna i två veckor med bara det syftet. Och tack och lov funkade det. Hade inte jag börjat få några timmars nattsömn hade jag gått sönder då

  • Minnie69

    Vi var ju lediga båda två och mannen kunde gå och bära på henne dagtid och jag fick lite vila, dessutom då hålla henne vaken där på dagen. Själv var jag en zombie vid det laget efter att ha tillbringat hösten i ett mörkt töcken. Sova ett par timmar på dagen och så bära och vagga på natten - Urk!

  • Frontline

    Våran son hade kolik i nästan på dagen 9 månader och det tog på krafterna.
    Fick flera olika mediciner bland annat den som jag tror Mammamadde menar, vi testade akupunktur och körde det hemma i 15 dagar 2 gånger / dag och då vart det lite bättre.
    Men rätt som det var så upphörde kolikskriket fast nattsömnen var fortfarande otroligt dålig tills han var kanske 2 år.


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Minnie69

    Ja här är fortfarande sömnen ett slit. Två år sa du, börjar nedräkningen NU

Svar på tråden kolik i 9 mån