• Anonym (hårlö­s)
    Äldre 11 Jan 17:36
    70639 visningar
    36 svar
    36
    70639

    Vart kan jag sälja mitt hår?

    Hej!

    Precis som rubriken säger: vart kan jag sälja mitt hår? Finns det någon perukmakare någonstans som köper långt hår? Och vad kan man få betalt?

    Vi är skitfattiga rent ut sagt, båda har pang bom blivit arbetslösa och nu får vi inte ekonomin att gå ihop längre. Jag sa till gubben att jag är villig att sälja mitt hår för att få in lite extra pengar. Googlade och tittade på hitta.se, men hittade inget så där direkt.

    Är det någon som har sålt sitt hår någon gång? Hur går det till? och som sagt, hur mycket kan man få betalt?

    Jag har ganska långt hår, nästan ner till midjan, och det är ganska tjockt dessutom. Kan tänka mig att klippa mig überkort bara för att få in några extra kulor....

    Gärna i närheten av Sundsvall!!!

  • Svar på tråden Vart kan jag sälja mitt hår?
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 17:51
    #2
    LuMa skrev 2011-01-11 17:47:17 följande:
    Googlade lite och hittade någon som pratat med en perukmakare som skulle ge 100-200 kr per gram. Då skulle håret vara opreparerat och en viss minilängd.
    Ring en perukmakare i din stad och fråga.
    Per gram? Trodde att man kanske fick betalt per centimeter?
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 17:54
    #3

    Gubben hämtade matvågen nu, och fick till en siffra på 200gram ungefär!!!! Va??? Blir det alltså ungefär 10000-20000??? Kan det stämma???? Vart vänder jag mig

  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 11 Jan 20:49
    #9

    Neej, jag har inte klippt av håret än utan tänkte låta frisören få fixa det Gubben tog helt enkelt min hästsvans och la på vågen

  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 13:10
    #11

    Oj, oj, oj, vilken lukrativ branch det här verkar vara! Vissa vill ta hand om mitt hår själva och ge mig en mindre summa för det, andra uppger (precis som här ovan) och låter seriösa när de säger att man kan få några hundra kronor för det. Har nu hittat en seriös firma, och de har uppgett helt andra kriterier och där är det jag som kommer tjäna på att sälja mitt hår. De blev helt lyriska när de hörde hur långt hår jag har, och att det vägde nästan 200gram Men det ligger långt bort, så jag får väl se när det blir av att jag säljer håret. Kanske sparar det ett tag till och säljer det när jag kommer ner dit, och får lite mer pengar för det?

    Kan ju återkomma så får ni veta vad jag fick

  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 15:45
    #15
    Sofia L skrev 2011-01-12 13:15:02 följande:
    Tips! Sälja underkläder är en lukrativ business. Dessutom behöver du aldrig mer tvätta eftersom du alltid har nya att sätta på dig, ha ha.
    Hur? Var? Berätta mer!!!
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 18:59
    #17
    Anonym (marmolucken) skrev 2011-01-12 18:16:49 följande:
    Det finns män (skulle jag tro att det är iaf) som köper använda trosor. en del män tänder på bröst, en del på rumpor. andra vill ha ett par dagsgamla trosor att sniffa på. Kräks
    Hur man får tag på de här männen vet jag inte men finns säkert speciella annonssidor för sånt.
    Inget för mig, men om jag kan tjäna en slant så visst
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 12 Jan 19:02
    #18
    alvaereva skrev 2011-01-12 13:48:24 följande:
    Jag sålde mitt hår. Vet inte vad det vägde men fick 800kr för det och det var ca 45cm långt och rätt tjockt. Detta var i Gbg så lite långt ifrån Sundsvall är det ju förstås..
    Vad hette dem du vände dig till? Kanske de har någon samarbetspartner runt Sundsvall?
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 13:13
    #23
    Anonym (Lisa) skrev 2011-01-13 00:05:29 följande:
    Funderat på att bli kontaktperson. jag får drygt 1000 i månaden för det. + Lite pengar att gå och fika för och så.
    Joo, men jag bor ute i obygden utan körkort och det är ganska svårt att ta sig härifrån, det går bussar sällan alltså och så är det dyrt att åka buss. och nu när vi har det så tight med pengar så är inte busspengar något som prioriteras Men vart kan man anmäla sig? Krav de har?
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 14:45
    #25
    alvaereva skrev 2011-01-13 13:55:13 följande:
    Provat att sälja grejer på Tradera? jag fick in 500kr på en gammal kurslitteraturbok i företagsekonomi som jag hittade i ett skåp Bara poff sådär. Sen gick jag iofs raka vägen till POPs rea och handlade upp allt, hehe!
    Jo, det känns som vi har sålt där länge nu, men vi har inget direkt som ger så stora pengar. Känns som att det är några tior här och några tior här, och väldigt mycket jobb för det

    Jag fick in iPod av min mamma i julklapp som vi funderar på att sälja. Känns jättetråkigt, men vi tror inte att vi kommer att få det att gå ihop den här månaden annars Men jag vill inte fråga mamma om jag kan få kvittot heller, för hon lär ju undra varför jag vill ha det och jag är verkligen urusel på att ljuga....
  • Anonym (hårlö­s) Trådstartaren
    Äldre 13 Jan 15:45
    #27
    Anonym skrev 2011-01-13 15:00:46 följande:
    Trosförsäljning kan ge mycket klirr i kassan www.knullkontakt.se
    Där var jag påväg att sälja trosor för ett tag sen, men tillslut fick vi in pengar så jag behövde inte.
    Oj!

    Jag kan väl knappast kalla mig för pryd, men att kolla på den där sidan gav mig lite spykänslor Gråter Känns som att det är att sjunka lite väl lågt för att få in lite pengar

    Jag måste ta ett snack med gubben alltså....
Svar på tråden Vart kan jag sälja mitt hår?