• Signe0­1
    Äldre 13 Jan 22:12
    1876 visningar
    2 svar
    2
    1876

    Changsen att få barn då maken har haft dubbelsidig kryptorkism?

    Hej

    Jag och min make har genomgått en fertilitetsutredening. Man kunde inte hitta ngt fel med mig, medan båda spermieproven som min man lämnade in visade 0 spermier. Då övriga värden är helt OK på honom misstänker man att det beror på att han hade dubbelsidig kryptorkism som liten. Detta fixade man dock redan vid 18 månaders ålder.

    Är mitt inne i den nervösa väntan på biopsi och letar därför för fullt efter information om changsen att hitta spermier vid dubbelsidig kryptorkism. Någon som har en aning????

  • Svar på tråden Changsen att få barn då maken har haft dubbelsidig kryptorkism?
  • Äldre 30 Jan 17:14
    #1

    Hej,

    Vi är i precis samma sits, tyvärr visade biopsin på att han inte hade några spermier, och aldrig heller hade haft någon produktion. Men min man blev opererad senare, vid ca 4 års ålder. Kan bero på det. Jag har läst om flera här inne som har haft samma problem där de hittat spermier vid biopsin. Så ge inte upp! Men samtidigt kanske ni ska vara beredda på ett negativt resultat och fundera på hur ni ska gå vidare.

    Vi kommer att börja med insemination med donatorsperma denna månaden, i Danmark, kö-tiden i Göteborg är 1 till 1 ½ år och vi vill inte vänta...

  • Äldre 21 Feb 20:12
    #2

    samma här, sambon hade kryptorkism eller vad det heter när de inte har vandrat ner. Vid en öppen biopsi hittades lite spermier som nu är nedfrysta för icsi, vid två prov fanns inga alls i vätskan så det var bara vid biopsin som de kunde hitta spermier och då var det en sådan biopsi där dde opererade ut en liten bit som analyserades.

    Lycka till

Svar på tråden Changsen att få barn då maken har haft dubbelsidig kryptorkism?