• Anonym (Kaffedraken)

    Tvillingar födda vinter/vår -11

    Tänkte höra om det finns fler tvillingföräldrar som vill prata och stötta varandra i den nya rollen? Jag har även ett barn på 2 år och 9 månader. Mina tvillingpojkar föddes på Nyårsafton av alla 365 dagar . Så egentligen är de ju 10:or. Hoppas vi blir fler!

  • Svar på tråden Tvillingar födda vinter/vår -11
  • Anonym (Kaffedraken)

    Man kanske ska presentera sig lite närmare om det kommer in andra än bara från januaritråden kom jag på

    Jag fick min pojke och flicka den 2:a december. Har sedan tidigare två pojkar på 4,5 resp 6 år.

  • Anonym (Kaffedraken)

    hej på er jag fick mina pojkar den 2 nov....tänkte höra hur gör ni på kvällarna har ni några rutiner än el??

  • Anonym (Kaffedraken)

    hallå hallå... Milton och Julia föddes den 1 dec...1 mån idag då älskar FL men numera har man knappt någon tid att vara här... det ska dock bli kul att vara med i denne tråden så ofta man bara kan... ja ni förstår säkert =)
     http://www.2sma.se/ om ni har lust att läsa o se vilka vi är fast de flesta misstänker jag vet det redan

  • Anonym (Kaffedraken)

    för att svara på Luddas fråga... vi badar våra, sen bli det på med jamisarna, mat och sedan säng, vi lägger våra i deras sängar... gråter de, så klappar vi och pratar nätt med de... hjälper inte det , ja då få man ligga i famnen ett litet tag tills ögonen bli tunga... men vi försöker vänja de vid att somna i sin säng. På dagen matas de vad fjärde timma på natten låter vi de vakna, alltid nån som gör,lite olika tider och då få båda mat samtidigt...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Mollie & Thea föddes den 22 december i år. Har en kille på nästan 2 år oxå. Vi försöker fortfarande att anpassa oss till 3-barns föräldrar och det lär väl ta ett tag att vänja sig. som tur är sover tjejerna riktigt bra så än så länge är det 2-åringen som är vår stora utmaning :) Kul det ska bli att vara med i den här tråden!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Roligt att några redan hakat på! Ludda, mina är bara 2 veckor och den ena ska ha mat var tredje timme, så vi matar således båda var tredje timme. Det är ungefär så ofta de böir hungriga nu. Jag ligger för övrigt ned och ammar en i taget. På natten ammar jag bara, men på dagen kompletterar jag med tillägg då de inte riktigt blir nöjda. Någon som lyckats helamma?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Från födselvikterna 2,8 och 3,6, har barnen nu gått upp till 3,2 oc 3,8. Den lilla knappar in, och det känns så skönt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej
    Jag hänger gärna med i denna tråd. Själv fick vi tvillingar den 101215 och vi ger dom mat var 3:e timme på dagarna men var 4:e på nätterna om dom inte vaknar själva. Dom är för tidigt födda är det några av era som oxå är det.

Svar på tråden Tvillingar födda vinter/vår -11