Inlägg från: Kitty 82 |Visa alla inlägg
  • Kitty 82

Hamstrarna tar död på varandra

Köpte för ett tag sedan två st Hamstrar av samma kön med stor bur och massa roliga saker att aktivera sig i.
    I djuraffären sa han att dom ska vara minst två och två vilket jag ändå tänkt köpa.
    Sagt och gjort köpte två st från samma kull.
    På natten vaknar man av ett jäkla skrik må jag säja att dom bråkar för fullt. Absolut ingen vacker syn man möttes av sen då ena var ihjälbiten och den andra satt och åt av denna.

Dagen därpå åker jag tillbaka till djuraffären och får en ny från samma kull och vad händer samma sak igen fast då tar den nya död på den andre som redan fanns i buren

Nu vägrar jag köpa en ny trots hans snack att dom måste vara två för dom tar ju ändå död på varandra.

Måste dom vara två för att trivas? jag menar dom tar ju bara död på varandra och dessutom varför gör dom så?

Han i djuraffären snacka om någon lag som sa att dom ska vara två och två inte mindre men hur snällt är det att utsätta dom för grymma slagsmål som resulterar i dödsfall av en av dom?

• Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra
  • Kitty 82

Detta är gråa/vita hamstrar. Sibirisk?

Ja nej fy vi har bara en kvar och så får det förbli. Tänker inte utsätta någon stackare mera heller för onödigt lidande som de andra tvpå redan blivit pga man litade blint på personen i frga i djuraffären.

• Kitty 82

Detta är dvärghamster och det var/är endast honor.
    Och han sa dessutom "Pga dom är från samma kull så går dom bra ihop"...hmmm ja det såg vi ju.

Men även att dom är syskon så tar dom död på varandra?

• Kitty 82
    hmcc skrev 2011-01-18 07:27:43 följande:
    Shit är dom så inkompetenta i djuraffären?

Jag har fött upp hamtrar och 20 hamtrar innebär 20 burar.

Dom fick bara träffas vid eventuell parning.
    Ja jag kan bara hålla med. När man köper något från en djuraffär så vill man ju tro att dom VET vad dom sysslar med men tydligen är så inte fallet ibland.

Du som uppfödare kan du svara på VARFÖR tar även kullsyskon död på varandra?
  • Kitty 82
    hmcc skrev 2011-01-18 08:52:52 följande:
    Dom ser inte varann som kullsyskon utan det är som vilka rivaler som helst.

Att dom kan bo ihop i djuraffären är för att dom fortfarande är ungar då.
    Men dom tog död på varandra 1½ dag efter då dom kom hit och var ju fortfarande ungar/är.

Ja jag har iaf lärt mig att INTE lita på alla personer som jobbar i djuraffärer
  • Kitty 82
    Jouy skrev 2011-01-18 12:28:03 följande:
    Man skall absolut ej ha två hamstrar i samma bur. Kan fungera om de är syskon och varit tillsammans sen födelsen men annars bör de vara ensamma.

Hamstrar klarar sig ensamma så länge du aktiverar dom.
    Dom här var kullsyskon och var i samma bur också där. Men sen då dom var ensamma så blev det inget bra.
Svar på tråden Hamstrarna tar död på varandra