• Äldre 18 Jan 22:32
    1565 visningar
    3 svar
    3
    1565

    Föräldrar/kompisar ogillar flytt till landet

    Jag och min sambo har 2 barn på 1 och 3 år och vill flytta från Stockholm till någon förort i Västerås. Vi vill flytta ifrån storstadens stress och press för ett lugnare liv på ”landet” i en förort till Västerås. Vi vill ge våra barn en trygg och säker uppväxt på landet istället för stressa ihjäl sig i stan. Vi bor idag i lägenhet och vill köpa ett billigt hus på landet för att få ner boendekostnader så att man kan gå ner i arbetstid och får mer tid och pengar över till familjen. Min kille håller också på att starta nytt bolag.


    Detta är dock inget någon av våra kompisar har stöttat oss i och allra minst mina föräldrar som bara ser det som negativt. Det blir långt, vad finns där, kommer ni få jobb, mycket invandrare där osv….! Detta gör mig otroligt ledsen och upprörd. Varför är det ingen som ser värdet i detta mer än oss? Är det någon som kan peppa mig i att genomgå detta ändå, trots motståndet mot nära och kära. Det är ju vad jag och min kille känner som betyder något, men vi vill ju att de andra ska förstå att vi gör rätt för oss också!! Jag vill känna i mitt hjärta att jag gör det rätta för mina barn, men mina föräldrar sänker mig så jag blir ledsen…


    Nu har vi bokat en massa visningar i helgen och jag känner lite panik! Gör vi rätt trots vad mina föräldrar säger?! Och trots att mina kompisar inte visat någon glädje i det?! Jag behöver stött och peppning känner jag. Någon mer som känner igen sig eller kan förespråka landets värden så jag orkar fullfölja flytten?

  • Svar på tråden Föräldrar/kompisar ogillar flytt till landet
  • kärle­ksbarn­et10
    Äldre 19 Jan 18:56
    #1

    Det där ska NI inte bry er om. Vad de säger. Absolut inte! Det är ert liv, och ni gör det som känns bäst för er. Ni kan ju inte göra ett val för vad någon annan känner eller tycker. Men jag vet, det är svårt när de säger så där. De förstår inte hur ledsen man blir! De är egotrippade när de säger så där. De tänker inte på erat bästa !

    Och vill man ha lugn och ro omkring sig, då ska man välja det. Och duger inte det åt ens släktingar, nej men då får det vara då. Så bry dig inte om sånt där prat. Som sagt egotänkande där!

    *styrkekram*

  • castin­glande­t
    Äldre 6 Apr 17:46
    #2

    Jag jobbar med ett tv program som just ska handla om familjer som vill lämna storstans stress och leva ett lugnare liv på landet. jag letar efter familjer som vill göra något annat än det "vanliga", starta på ny kula, sadla om.. Under åtta veckor i sommar får familjerna prova hur det är att bo på landet och driva någon form av verksamhet där. B&B, vandrarhem, Café, pensionat eller bondgård. Vad tycks? Ta chansen vet já. Det kan bli er livs sommar!  [email protected]

  • Äldre 29 May 20:46
    #3

    Oj, det hade ju varit superspännande! Men med 2 små busungar så finns inte riktigt tiden tyvärr. Men hade varit jättekul säkert! Hoppas många andra nappar dock!

Svar på tråden Föräldrar/kompisar ogillar flytt till landet