• Anonym (orolig)

Ni som äter/har ätit Sertralin!! Biverkningar???

Har just fått diagnos, deppression/oro/ångest och ska börja med sertralin krka. Dr förvarnade mej om att man kunde bli tillfälligt sämre de första veckorna. Men nu när jag läste om biverkningarna på tablettpaketet så blev jag riktigt nervös!! Alla biverkningar är ju i stort sett så jag mår just nu, och hur kan man då bli bättre om biverkiningarna är oro, ångest, sömnproblem, yrsel, illamåående osv osv osv???? Jag fattar inte... Hur mådde / mår ni som äter dessa tebletter?

• Svar på tråden Ni som äter/har ätit Sertralin!! Biverkningar???
  • Anonym (orolig)

Är det någon som fått utslag av medecinen?

• Anonym (orolig)
    blivandemamma86 skrev 2011-01-26 14:18:51 följande:
    Njaa men blåmärken har jag fått utav sertralin..
    blåmärken? det låter ju inte så kul :-/
  • mia83

Jag har ätit dem en vecka nu, och mår faktiskt helt okej..hoppas det fortsätter så..

• Anonym (orolig)

Hur kände ni när nu höjde dosen? jag har ätit 50 mg en vecka nu, och efter nån timme känner jag mej orolig i kroppen, uppstressad typ. svårt att förklara. det brukar lugna sej senare på dagen, men det är ganska jobbigt.. hoppas det går över snart....

• Anonym (orolig)

*puff*

• kaosfuralles

Har ätit sertralin i flera år, med uppehåll för graviditet. Biverkningar har varit illamående och tandgnissling som gått över efter några veckor. Diagnoser har diskuterats men mest depression, ångest och tvång. Äter 200mg per dag nu och vill aldrig sluta. Tester att ta dem men om du är.orolig så informera nån nära om det. Skulle du bli sämre och ev få självmordstankar eller annat så är det ju bra att det finns nån i närheten som kan hålla lite koll och reagera.

• Anonym

jag hade mer ångest och oro i början när jag började med sertralin. Men det blev bättre efter cirka två - tre veckor. nu har jag ätit dem i tre månader och mår VÄLDIGT BRA. är mig själv nu och är så nöjd med de här tabletterna. enda biverkning som står kvar och INTE har släppt det är sexlusten, den är som bortblåst. det är rent ut sagt åt helvete, men jag tänker sluta med tabletterna om några månader och hoppas på att vara återställd från min depression....så jag inte behöver äta de här mer.

• Anonym (orolig)

Suck...! nu är det snart 3 veckor sen jag började.. och tyckte nog att det kändes lite bättre, humöret iallafall.. Men är mer orolig i kroppen och beter mej som ett pucko.. svarar inte i telefon när det ringer ( vet ej varför, men har inte lust att prata med folk .. bara familjen..) blir nervös över att ringa till tandläkaren och avboka tid ( helt super dumt.. varför liksom?) osv osv.... NÄR ska dessa tabletter ge någon verkan??? Humöret börjar svajja känner jag... Och är fortfarande SÅÅÅÅ jävla trött jämt....

Svar på tråden Ni som äter/har ätit Sertralin!! Biverkningar???