• st89

för högt testosteron?

Boka tid hos gyn för att undersöka om du har PCO! Då kan du få hjälp. Jag har också haft otroligt jobbiga problem med acne och provat jag vet inte hur många olika sorters krämer och tabletter, men ingenting har hjälpt. Sen fick jag min PCO diagnos och hormontabletter, då blev det mycket bättre. Nu har jag dock slutat med dom och kommer inte ihåg vad dom hette. I dagsläget dricker jag Forevers aloe vera, tvättar mig med deras tvål och smörjer med med deras gelly - det funkar fantastiskt bra! :)

• st89

Bland annat åt jag tetralysal förut, under ett par år men utan större framgång..

• st89

Om det börjat strula de senaste månaderna så kan det ju vara PCO som inte startat förrän nu. Min mens var som en klocka från allra första gången jag fick mens när jag va 11 tills jag fyllt 15. Efter det började den krångla (faktiskt utlöstes PCOn av en hormonbehandling, ironiskt nog). Nu är jag 22 och den är fortfarande oregelbunden och jag har stora problem med acne.

Fick PCO-diagnosen för ca 3 år sedan och började efter långt övervägende behandla med p-piller (som hjälpte mycket!) Nu har jag inte ätit p-piller sedan juni eftersom jag fick stora problem med svamp. Behandlar som sagt idag acnen ändast med aloe vera produkter från forever och det ger Resultat!

Ring din gyn och säg att du vill göra en utredning för att kolla om du har PCO, be att dom kollar dig med vul också då för att se om du inte har fått de omtalade "pärlbanden"... :)

• st89

Men eftersom Kurreburre också är ofrivilligt barnlös sedan 6 år tillbaka, kan det också vara på sin plats med en ny undersökning för att upptäcka eventuell PCO. Eftersom att man om man har PCO kan få just det här typiska acne problemet med acne ner på ryggen och bröstet med :)

Svar på tråden för högt testosteron?