Inlägg från: melpomene |Visa alla inlägg
  • melpomene

för högt testosteron?

Hej Kurreburre! Blir nervös när jag läser ditt inlägg. Jag har också föjhöjt testosteron (inte mkt) och ökad behåring och dålig hy. Vi försöker bli gravida (har dock precis börjat) och blir nu jätteorolig för att det förhöjda testosteronet i sig försvårar att bli gravid?

Jag hade PCO äggstockar när jag åt p-piller och minipiller men vid senaste undersökningen såg de fina ut, dessutom får jag glad gubbe på ÄL-tester och har regelbunden mens. Om avvikande testosteronhalter försvårar att bli gravid, är det dessa halter i sig som gör det eller är det i de fall de rubbar ägglossning och mensen? Barnlös i 6 år, vad säger de, beror det på testosteronet?

• melpomene

Vad jag inte skrev men hela tiden tänkte var, fy fasen vad jobbigt det måste vara för dig. Sex år är lång tid,jag hoppas verkligen du blir hjälpt! Det måste väl finnas medicin mot detta som inte förhindrar graviditet, dvs p-piller...

• melpomene

Tack för ditt svar! Intressant sida du länkade till. Det positiva med den texten var att det inte verkar vara svårt att rätta till.

Ingen aning om ömma bröst, det jag hört är att man HAR ömma bröst innan mens, om man haft ÄL. Min första cykel efter att jag slutade med Diane hade jag ÄL-flytningar, ömma bröst och sedan grym mensvärk, faktiskt dety ondaste jag haft någonsin. Sen dess, inget! Har inga ÄL-flytningar, som jag upptäcker iaf, inte ömma bröst när det närmar sig mens och ingen mensvärk alls plus att jag blöder lite. Får mig att tro att något inte står rätt till.

Svar på tråden för högt testosteron?