• Äldre 26 Jan 10:16
    3280 visningar
    28 svar
    28
    3280

    Dela på dom i skolan eller inte??

    Mina tvillingar som är en pojke och en flicka ska börja skolan , jag o min sambo är inte riktigt överens om vi ska dela på dom i skolan ,jag vill att dom ska gå i samma klass i början o min sambo vill att vi särar på dom..

    hur gjorde ni andra??hjälp..hihihiihih


  • Svar på tråden Dela på dom i skolan eller inte??
  • 3Under
    Äldre 26 Jan 10:19
    #1

    Nu har jag inga tvillingar själv men mina svägerskor är det och de vart aldrig separerade som små, nu är de 27 år och gör fortfarande ALLT ihop, bor ihop, går med varandra till SAMMA jobb, har en o samma vän, samma intressen, om den ena inte är hungrig äter inte heller den andra... osv, osv...
    Menar inte att dina barn blir som dem om ni INTE separerar dem, men det finns extrem fall med allt!

  • Äldre 26 Jan 10:22
    #2

    jag har ingen erfarenhet alls. men hade det varit mina barn så hade jag inte delat på dem, (om dom inte bråkar o inte kan vara i samma rum då såklart).
    dom har nog stöd och trygghet i varandra.

    men men det är bara min tanke, helt utan erfaranhet eller vetskap.

  • Äldre 26 Jan 10:22
    #3

    usch, vilket dilemma detta är.. dom är ju olika , tror när de kommer till en ny miljö så behöver dom varandras trygghet,


  • Äldre 26 Jan 10:24
    #4
    Nightwish77 skrev 2011-01-26 10:22:49 följande:

    usch, vilket dilemma detta är.. dom är ju olika , tror när de kommer till en ny miljö så behöver dom varandras trygghet,


    varför vill sambo dela på dem förresten?
  • Äldre 26 Jan 10:28
    #5

    han säger personliga utvecklingen


  • Äldre 26 Jan 10:32
    #6

    okej. som sagt så vet jag ingenting alls om sånt hära. men tvivlar ändå på att dom tar skada över att få vara tillsammans.

  • Äldre 26 Jan 10:35
    #7

    Har ni frågat barnen vad de själva vill? Är väl kanske det bästa då ni inte verkar ense i frågan. Har ingen erfarenhet alls av tvillingar ska tilläggas.

  • Äldre 26 Jan 10:37
    #8

    hehehe Tittij.. kan ju testa o göra de..


  • Äldre 26 Jan 10:41
    #9

    Har inga egna tvillingar men att antal i bekantskapskretsen.

    Hur är det med barnen just nu? Har de egna kompisar, eller leker de mest med varandra?

    När det är barn av olika kön brukar det gå bra att ha dem i samma klass då flickan får tjejkompisar och pojken killkompisar.

    Värre med barn av samma kön där de t.o.m kan konkurrera om samma kompisar, eller helt enkelt inte skaffa sig fler kompisar pga att de bara är med varandra. Men det problemet finns ju egentligen även för de som börjar i samma klass som sin bästa kompis och inte finns det väl många som funderat på att dela på två bästisar bara för att de ska kunna skaffa andra kompisar?

  • Puff Mummy
    Äldre 22 Feb 14:04
    #10

    Dominerar den ene den andre? I så fall finns det kanske skäl att separera dem. Annars är det ju lättare för pojk/flicktvillingar att hitta sin egen identitet även om de går i samma klass, eftersom de ofta brukar ha olika lekkamrater. Mina p/f tvillingar är bara 5 och går i samma dagisgrupp. Men hur vi gör i skolan får jag se. Efterlyser fler med erfarenhet! 

Svar på tråden Dela på dom i skolan eller inte??