• Bjorsa

    innebandy

    nån som spelar innebandy här tro???

  • Svar på tråden innebandy
  • LinksPappa

    Ja naturligtvis spelar jag. Har gjort i många år! Du då?

  • Bjorsa

    jo jag är inne på 15:e säsongen.. själv då? vilken klubb & division lirar du i då?

  • LinksPappa

    Tio säsonger typ. Varierande divisioner, från 5:an till 1:an. Just nu i 3:an i ett lag från Gävle. Lagom nivå när man har barn!
    Var spelar du?

  • darrento

    Innebandy är klart att man utövar.....spelar i div 3 skåne !
    Men har spelat div 1 för IBC när jag spelade som mest!

  • milkshake

    Jag spelar också innebandy
    Har dock spelat i Elitserien boy´s

  • Marcus pappa

    Jag har avslutat mitt spelande nu, men innan dess spelade jag i 15 år i oilka lag mellan divison 2 - 7 i Stockholm. De mest kända lagen jag spelat för är Hammarby (som junior och trots att jag är Djurgårdare) samt Trollbäcken. Är en äkta innebandynörd och har jobbat som skribent på Innebandymagazinet, nu är jag chefrdaktör för Innebandysverige.se som tyvärr ligger nere då vår server brakade....

    Milkshake: När då och i vilket lag?

  • milkshake

    jag spelade i bräckan för länge sedan när vi gick upp i elitserien

  • Moosen81

    jag lirar innebandy. i och för sig "bara" i 4:an. agerar målvakt

  • stora storken

    har spelat och varit tränare, var med i begynelsen då innebandyn startade.
    klubbskaftet var så dåliga och lätt vart "böjliga" så man stoppa i ett litet järnrör eller armeringsjärn så att klubban vart styvare.

  • Moosen81

    hahaha det var ett smart tips. i alla fall då. nu vet jag inte hur poppis det skulle vara

  • Marcus pappa

    Kommer ni ihåg när man stoppade en plastpåse i bollen för att få den tyngre, det är väl ungefär lika gammalt som järnrör i skaftet?

  • Moosen81

    vi brukade stoppa bollen med papper, då blev det enklare att spela ute, om vi nu inte spelade med en tennisboll. men hur många vill stå i mål med en tennisboll??

  • milkshake

    kommer ihåg att det sved nåt så in i h-vete när det var plast eller papper i bollen

  • Moosen81

    haha jo nog känndes det alltid. tur man blivit äldre och förhoppnigsvis klokare. jag brukar tänka på att man inte är 10 bast längre, då kunde man ju göra vad som helst och bara borsta av sig det sen

  • Marcus pappa

    Vi brukade också lira med tennisboll, dessutom hade vi ett tag klubbor av trä, det ändrade vi dock sedan en hocekykille visat hur man skjuter slagskott... i huvudet på målvakten (som svimmade). Då gick vi över till innebandyboll och innebandyklubba även utomhus.

  • Moosen81

    aj som satan. vi använde också bandy/ hockey klubbor med tennisboll, fast det gick rätt fort till vi bytte till inomhus utrustningen...inga skador för oss *pust*

  • Marcus pappa

    Nu är Innebandysverige online igen, så nu kan jag uppröra alla inom svensk innebandy igen *wiiiii*

  • stora storken

    kommer ihåg när man spela innebandy på ungdomsgården, det var i mittan av 70 talet första gångerna.(f*n vad gammal man känner sig nu då) sen startade min äldre bror ett korpgäng i fotboll, sen började vi att träna innebandy på vintrarna, och märkte att det var roligare, sen vart det innebandy för hela slanten, detta var någon gång i mitten av 80 talet vi började med innebandy.

    kommer inte ihåg när man började med sarger i innebandy, var juh bara att ställa ner plintar och de där långa bänkarna som fanns i hallarna som sarg, undra om de i elitserien idag skulle kunna tänka sig att spela som man gjorde då ?

  • Moosen81

    haha nja jag tvivlar. fast det är klart, hade ingen kommit på att tillvreka en sarg så hade det kanske sett ut så idag. kommer ihåg att jag gjorde ett arbete om innebandy när jag gick skola... hyfsad skillnad nu jämnfört med förr. jag är "bara" 24 så jag har missat den gamla tiden utan sarger och dyligt

  • stora storken

    var och kolla storvreta mot pixbo, vilken fart. det var riktigt roligt att se. man vart lite sugen på att börja igen.

    har ett erbjudande att börja med ett gubbgäng, fast träningarna är söndagkvällar, inte så värst oligt att träna då..

Svar på tråden innebandy