• Anonym (ledsen?)

Han säger inte att han älskar mig.... känner mig sårad

har träffat en kille nu en tid. vi träffades på ett lite underligt sett, jag hade ett förhållande, skulle gifta mig några veckor senare men vi blev tokkära i varandra. så jag lämnade o ställde in bröllopet. ja jag vte, bara sånt man ser på film, men detta är sant.

Han är hos mig ALLTID, vi gör allt tillsammans (nästan), just nu e vi på skidsemester i sälen o myser.
    jag säger till honom att jag älskar honom...men får inget gensvar alls.....

tog upp det med honom för ett tag sedan och då fick jag et upplägg om att han e jätte kär i mig, vill spendera sin framtid med mig, tycker om mig jätte mycket, och att han säkert älskar mig men vill inte säga de till mig innan de kommer spontant och först då vet han att han vrkligen menar de...

Tiden går och jag känner mig Oälskad o lite sårad på ett konstigt sätt... han e jätte go o mysig och väldigt engagerad i att diskutera framtid med barn osv... men hur svårt ska de vara att säga vad man känner, för just nu känns de inge kul alls, känns som om jag e mer "kär" i honom än vad han är i mig... känner mig inte tillfredställd med detta... men vill ju inte pressa honom till nått heller....

• Svar på tråden Han säger inte att han älskar mig.... känner mig sårad
  • Anonym

Jag och min sambo har varit tillsammans i över 2år och vi har inte sagt "jag älskar dig" till varandra.
    Vi har nog båda lite svårt att säga ordet, men vi visar för varandra varje dag att vi älskar varandra.
    Vi säger "jag tycker om dig" och det är för oss lättare att säga.

Så vänta och låt honom säga det då han känner sig redo. Inte vill du väl pressa fram den meningen hos honom och sen undra om han säger det för han verkligen menar det, eller säger det för att jag vill han ska säga det.

• Anonym

Du måste låta den komma spontant för honom.
    Pressa inte på nått sätt för då kommer du mest troligt förlora han.

Jag har varit i samma situation, det dröjde 3 månader för honom att säga att han älskar mig, efter jag sagt att jag älskade honom.

Men tro mig, det kommer. Och när det väl kommer, så kommer du bli ännu lyckligare än om han var en sån som bara sa det som ingenting. Finns såna män också..

• Anonym (ledsen?)
    Anonym skrev 2011-01-29 09:35:46 följande:
    Du måste låta den komma spontant för honom.
    Pressa inte på nått sätt för då kommer du mest troligt förlora han.

Jag har varit i samma situation, det dröjde 3 månader för honom att säga att han älskar mig, efter jag sagt att jag älskade honom.

Men tro mig, det kommer. Och när det väl kommer, så kommer du bli ännu lyckligare än om han var en sån som bara sa det som ingenting. Finns såna män också..
    jo visst kommer jag bli jätte glad när han väl säger de... de kommer göra mig super lycklig. jag kommer ju verkligen veta att han menar de då =).

det har gått 4 månader nu sedan jag sa de... suck
  • Anonym (Ha tålamod)

Om han skulle känna sig pressad att säga orden, skulle det kännas äkta då?

Gå på hur han är, det är där du kan läsa sanningen!

• Anonym

Vissa är uppväxta med att prata om känslor, vissa tycker bara inte man ska prata om det.
    Kanske är det en sådan person som aldrig kommer säga det.

Kolla första svaret i tråden.

• Anonym (ledsen?)
    Anonym skrev 2011-01-29 09:52:21 följande:
    Vissa är uppväxta med att prata om känslor, vissa tycker bara inte man ska prata om det.
    Kanske är det en sådan person som aldrig kommer säga det.

Kolla första svaret i tråden.
    jag är iaf en person som kommer behöva att höra att mannen jag spenderar mitt liv med älskar mig.
  • Anonym

Jag har varit tillsammans med min sambo i ett år och han har fortfarande inte sagt de tre orden. Jag behöver som du också få höra dem men kommer antagligen inte få göra det. jag funderar ofta på att lämna honom för det tär på vårat förhållande jag älskar honom men gråter ofta när han jobbar för det gör han mycket. Jag känner mig inte älskad. Jag har inge råd till dig mer än berätta att du inte är ensam.

Ge din kille tid och förhoppningsvis för du höra det snart jag komemr aldrig få höra det och insett att min kille inte älskar mig.

• Anonym

hur länge har ni varit tillsammans totalt?
    att förhålladnet började så dramatiskt kan säker få honom att känna en del press...

• Anonym (ledsen?)
    Anonym skrev 2011-01-29 10:19:05 följande:
    Jag har varit tillsammans med min sambo i ett år och han har fortfarande inte sagt de tre orden. Jag behöver som du också få höra dem men kommer antagligen inte få göra det. jag funderar ofta på att lämna honom för det tär på vårat förhållande jag älskar honom men gråter ofta när han jobbar för det gör han mycket. Jag känner mig inte älskad. Jag har inge råd till dig mer än berätta att du inte är ensam.

Ge din kille tid och förhoppningsvis för du höra det snart jag komemr aldrig få höra det och insett att min kille inte älskar mig.
    uch de låter verkligen hemskt när du skiver så... det är just de sinariet jag är rdd för. Jag vet att jag hade lämnat honom om de hade gått så lång tid, jag hade inte klarat av att inte få den bikräftelsen, att man är älskad av den man älskar.

känns redan skit jobbigt, jag har redan funderat nån gång på om detta är rött, om han kan ge mig de jag behöver, bekräftelsen... men jag älskar honom och vill inte lämna... men kommer jag inte få bekräftelsen snart så kommer förmodligen bli så att de tär sönder förhållandet. i ett förhållande anser jag at ma ska va lycklig.. o inte ledsen o känna sig oälskad. jag vill ju att han ska tråna o älska var mm av mig... men men får väl se vart detta leder, synd bara att de ska vara så svårt att utrycka sig....
  • Anonym (ledsen?)
    Anonym skrev 2011-01-29 10:30:42 följande:
    hur länge har ni varit tillsammans totalt?
    att förhålladnet började så dramatiskt kan säker få honom att känna en del press...
    inte så länge alls... ett halft år bara... men ändå... kan man prata om framtid med barn mm, så borde man väl älska den personen? sånt hade jag ALDRIG diskuterat annars... iaf....
  • Anonym
    Anonym (ledsen?) skrev 2011-01-29 10:32:27 följande:
    inte så länge alls... ett halft år bara... men ändå... kan man prata om framtid med barn mm, så borde man väl älska den personen? sånt hade jag ALDRIG diskuterat annars... iaf....
    kan du inte ta det som ett tecken på hur allvarlig han är och vänta på hans ord utan att freaka ut?
    att säga att man älskar nån efter 2 månader är extremt snabbt, att inte ha sagt det efter ett halvår är ganska... normalt.
    det kommer!
  • Anonym
    Anonym (ledsen?) skrev 2011-01-29 10:31:08 följande:
    uch de låter verkligen hemskt när du skiver så... det är just de sinariet jag är rdd för. Jag vet att jag hade lämnat honom om de hade gått så lång tid, jag hade inte klarat av att inte få den bikräftelsen, att man är älskad av den man älskar.

känns redan skit jobbigt, jag har redan funderat nån gång på om detta är rött, om han kan ge mig de jag behöver, bekräftelsen... men jag älskar honom och vill inte lämna... men kommer jag inte få bekräftelsen snart så kommer förmodligen bli så att de tär sönder förhållandet. i ett förhållande anser jag at ma ska va lycklig.. o inte ledsen o känna sig oälskad. jag vill ju att han ska tråna o älska var mm av mig... men men får väl se vart detta leder, synd bara att de ska vara så svårt att utrycka sig....
    Jag kan bara hålla med dig. Han har precis köpt hus som vi ska flytta in i tillsamans vi kan prata barn men det vill han vänta med några år.
    Hur länge ska man känna sig oälskad innan man ger upp? Jag älskar honom och han säger att han tycker om mig. Jag vet att han kommer lämna mig hur länge ska man försöka? Jag letar lägenhet nu inte för att jag vill utan för att jag måste jag klarar inte av att ha det så här.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-29 10:41:08 följande:
    Jag kan bara hålla med dig. Han har precis köpt hus som vi ska flytta in i tillsamans vi kan prata barn men det vill han vänta med några år.
    Hur länge ska man känna sig oälskad innan man ger upp? Jag älskar honom och han säger att han tycker om mig. Jag vet att han kommer lämna mig hur länge ska man försöka? Jag letar lägenhet nu inte för att jag vill utan för att jag måste jag klarar inte av att ha det så här.
    men varför känner du dig oälskad? ni planerar ju för framtiden?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-29 10:57:13 följande:
    men varför känner du dig oälskad? ni planerar ju för framtiden?
    För att han bara jobbar han har två jobb och jobbar 90 timmar i veckan även fast han inte behöver. Han vill inte skaffa barn med mig jag kommer operera bort en av mina äggstockar pga av cystor snart och kan inte vänta med barn tiden rinner ut för mig och han vill vänta gärna 2-3 år inget jag kan göra för då är jag steril enligt läkarna. Jag vill ha biologiska barn vill absolut inte adoptera.
    Men den främsta anledningen han älskar mig inte han tycker bara om mig. Jag kan inte leva så.
  • Anonym (ledsen?)
    Anonym skrev 2011-01-29 11:11:23 följande:
    För att han bara jobbar han har två jobb och jobbar 90 timmar i veckan även fast han inte behöver. Han vill inte skaffa barn med mig jag kommer operera bort en av mina äggstockar pga av cystor snart och kan inte vänta med barn tiden rinner ut för mig och han vill vänta gärna 2-3 år inget jag kan göra för då är jag steril enligt läkarna. Jag vill ha biologiska barn vill absolut inte adoptera.
    Men den främsta anledningen han älskar mig inte han tycker bara om mig. Jag kan inte leva så.
    men loppet är ju inte kört för att du opererat bort EN äggstock. jag har en cystsjukdom som gör att jag måste OP mig vart annat-vart tredje år ca och ar bara en äggstock, men jag har tre biologiska barn från ett tidigare förhållande. så de e ju inte kört för de.... oftast när man bara har en äggstock kvar så produserar den äggstocken fler ägg.

men ja jag vte, de e hemskt jobbigt att känna att man älskar någon som inte älskar en tillbaka, de e en hemskt sårande känsla. och när jag tog up det med honom sa han bara att jag inte skulle hänga upp mig på de typ....
  • Anonym

Jo enligt läkarna så är båda äggstockarna påverkade men den andra är inte 20cm stor och gör inte ont än så de vill vänta med att ta bort den så det är kört för min del om jag inte tar tag i det. 2-3 år är för sent då jag redan idag är på väg in i klimakteriet.
    Jag släppte bomben i går att jag kommer flytta för att det inte funkar.
    Han kan inte säga att han älskar mig för han känner inte så men han tycker mycket om mig och vill inte förlora mig.  Han har tydligen sagt det bara en gång i livet till någon och var inte säker på om han menade det då. Jag kan inte ha det så jag BEHÖVER  höra det. så nu packar jag och han bryr sig inte nämnvärt i att jag gör det så jag har svaret han älskar inte mig och kommer aldrig göra det. ingen ide att offra en massa år på någon som inte vill samma sak som jag.

• Anonym

Var tillsammans med en man i nästan ett år, han kunde under den tiden inte ens säga att han var kär i mig och till slut förstod jag att han faktiskt var oförmögen att älska och livrädd för att binda sig, så då lämnade jag honom trots att jag var jättekär i och älskade honom väldigt mycket... Det var hemskt när den insikten började gå upp för mig, men jag hade inget val. Men så låter det inte i ert fall, han verkar ju ta seriöst på orden och vill att det ska vara högtidligt och fullständigt ärligt när han säger "jag älskar dig" och inte något han bara hasplar ur sig. Och planerar ni för framtiden är det väl ingen fara på taket!?

• Anonym (ledsen?)

Go morron. Allt gör så ont idag. Kollade i yans mobil för nån vecka sedan...va väl inget anmärkningsvärt där då iaf. Igår såg jag nya sms från nån som hette "milf" i hans tele... Inga sms man skickar med någon om man har förhållande. Behöver ju inte gå in på vad de stod. Tog upp de med honom, och han hävdar att de e gammla sms... Och att hans mobil e lite underöig då smsen lägger sig huller om buller o inte i datum ordning. Fan fan fan... Sitter med gråten i halsen.. Ledsen som fan... Ljuger han eller ej? Jag älskar ju honom

• SSs123

Hur har det gått för Dig? nu ha det gått några år, jag är ungefär i din sitt nu...

Svar på tråden Han säger inte att han älskar mig.... känner mig sårad