Inlägg från: emeliemarietherese |Visa alla inlägg
  • emeliemarietherese

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

{#emotions_dlg.flower}Augustibarn 2011 {#emotions_dlg.flower} 

30 Juli   

- Emelielj: 22 år bor i Göteborg. Barn nr 1
    - Beba83: 28 år och bor i Skellefteå. Väntar första barnet. Vet ej kön.

31 Juli 
    - kiiia: 28 år, Lysekil. Väntar barn nr 3. Första född -07 i v38+6. Andra född -09 i v 39+2. 

1 augusti 

2 augusti  
    - Momii: 27år bor i Skåne, väntar barn nr 2 
    - Tejj - Therese, snart 31 år, väntar 1a barnet med sambon Niklas 39år, väntar en liten prinsessa
    3 augusti 

4 augusti 

5 augusti 

6 augusti 

7 augusti 
    - ZillyChilli:  Josse (Josefin), bor i Eneryda, 27 år, första barnet smeknamn knoddas 
    - Mamma20022005:  bor i Västmanland, 32 år, väntar barn nr.3

8 augusti 

9 augusti 

10 augusti 

11 augusti

- Carro_frankie: från Växjö, 27 år, väntar barn nr 2, Har en dotter född 2009.
    - Mellina: Erika 20år, Borlänge, väntar första barnet, men sambo/fästman Robert har en dotter Tanja på 3 år sen tidigare. Vet ej kön, tror på en pojke=)
    12 augusti 

13 augusti 
    - Ninakarolina: 23 år, Umeå, väntar första barnet, En flicka med sambon David.   
    - Gwenjen: Jennie 27 år, bor utanför Älmhult och väntar barn nr 2. Har en son född 08. 

14 augusti
    - sarungen: Sara, 22 år, bor i hus i Västergötland (Falköping), sambo/pappa heter Fredrik,dotter 2010 

15 augusti 
    - knuts76: 35år, bor i Finland, gift med Kaj, son 2000 

16 augusti 

17 augusti 

18 augusti 

19 augusti 

20 augusti 
    - Mickan: Michaela, 24år, bor i USA med mannen Sean, Flyttar till Bodø, Norge i Augusti. Första barnet blir en pojk (om man inte räknar med våra två borderterrier tjejer =) Kommer från Sundsvall ursprungligen.

21 augusti 

22  augusti

23 augusti 

24 augusti 

25 augusti 

26 augusti  
    - Chariots: 16 år & bor i Skåne. Väntar en pojke (första barnet)

27 augusti 

28 augusti 
    carmat85: heter igentligen carita, 25 år gammal, bor i lägenhet 4 mil  norr om Uddevalla,Sambon/ pappan till barnet heter kristoffer. vi har  varit tillsammans i 6 år och väntar vårat första- vet ej kön, jag tror  pojk,sambon flicka 
    - karto682: Karin, 27 år, bor i Bunkeflostrand i Malmö, väntar första barnet med sambon Marcus. Vet ej kön - jag tror pojke, sambon flicka. 

29 augusti 

30 augusti 

31 augusti
    - emeliemarietherese: Emelie (snart) 23 år, bor i Uppsala. Väntar andra barnet, en flicka tillsammans med min man Joakim. Vi har en son född 2008 sen tidigare.
  • emeliemarietherese

Hej på er! Har följt den här tråden sen start nu och tänkte att det är dags för mig att lägga in en bild på min "lilla" mage.
    Här är idag v. 33+5

• emeliemarietherese
    ZillyChili skrev 2011-08-05 09:14:18 följande:

Hallå allihopa!
    Saknat mig? =)

I tisdags kl 11,45 tittade lille Edvin ut genom ett planerat kejsarsnitt.
    Vikt 3675 gram och 50 cm lång, helt normalstor med andra ord!

Dock så bröts lårbenet när de skulle ta ut honom och vi ligger därför fortfarande inlagda på BB, fast neonatalavdelningen för Edvin ligger med benen upphängda i en fixtur, för han får inte röra det ena benet.
    Men han är sååå tålmodig min lilla prins och gnäller ingenting, fast han går ju såklart på alvedon.
    Men det gör ont i en mammas hjärta att inte få plocka upp honom utan bara sitta bredvid sängen och klappa honom!
    De räknar med att han får ligga så här i 2-3 veckor.
    Stort stort grattis till lilla Edvin! Sååå söt pojke och så fint namn!!!
    Hoppas benet läker fort så ni får komma hem och landa :)
  • emeliemarietherese

Så kul att höra vilka namn ni tänkt ut till era små. Antar att det är fler av er som liksom oss har väldigt olika smak på namn. Vi har haft jättesvårt att komma överens om namn då min man och jag har heeeelt olika typer av namn vi gillar. Sonens namn är ett kompromissnamn för oss båda :P
    Vi har dock lyckats hitta ETT namn som vi båda gillar mkt nu till lilla dottern. Så när hon kommer ut ska hon få heta Novali/Novalie (har ej bestämt stavning än) så vi hoppas verkligen att det passar henne då det är vårt enda alternativ :)

• emeliemarietherese

Hej tjejer! Så mysigt att det börjat ploppa ut bebisar här :)

Min slemmis gick för ca en vecka sen, och har sen släppt lite i omgångar.
    Har en massa onda förvärkar och hela tiden en stark molvärk i ryggen sen dess. Får se när den lilla vill titta  ut :)

• emeliemarietherese
    emeliemarietherese skrev 2011-08-17 11:16:50 följande:
    Mina bröst har varit svullna, varma och lite knöliga nu de sista dagarna..så har det också som du..
    Det var då riktat till Carmat85 :) Skulle citera ditt inlägg, men tydligen ville det inte funka då..
  • emeliemarietherese

Hej alla :) och grattis till er som redan fått era små :)
    har 10 dagar kvar till BF idag (enligt det senaste datum jag fått) och ska åka in på bedömning kl 14...
    Jag har ju under min graviditet fått järn intravenöst pga superlågt HB, det är fortfarande lågt men jag ligger nu iaf över 100 så då är det iaf OK.

Har haft foglossning under större delen av graviditeten, men för tre dagar sen blev det plötsligt outhärdligt. Tror bebisen sjönk ytterligare längre ner i bäckenet då trycket blev helt annorlunda och ilandet starkare. Detta medförde att också trycket på fogar ökade och jag kan numera knappt gå runt i lgh här hemma. Har sovit mellan 2-3 timmar per natt de sista nätterna pga att jag bara ligger och vrider mig av smärta. Och INGET hjälper. Har dessutom en vild unge på 2 år och 9 mån här hemma och en man som jobbar långa dagar.

min slemmis gick för ca 2 veckor sen och jag har haft MYCKET förvärkar.

Ringde in till förlossningen i morse och grät för jag är sååå utmattad, har så ont och huvudet bara dunkar. BM jag pratade med sa att jag absolut inte ska behöva ha det så här. Men kunde inte heller svara på vad de kommer göra åt det, utan de måste göra en bedömning först.

Men i bästa fall så har jag öppnat mig så pass att en "naturlig" igångsättning kan vara möjlig (att de tar hinnorna). Annars eventuellt en hinnsvepning och sovdoser så jag kan sova på nätterna. Men kan ju som sagt knappt gå iaf, så får se vad de tycker är bäst i mitt fall. Mkt beror ju också på hur mkt det är att göra på förlossningen. Vi håller iaf på att packa i ordning väska åt sonen som ska få åka till sin mormor under tiden vi är där UTIFALL vi skulle få stanna :)

Vi håller tummarna och hoppas på att jag snart inte behöver ha ont 24/7 och känna mig allmänt handikappad :) Längtar så efter vår lilla tjej nu!!!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011