Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Speck skrev 2011-03-04 20:42:28 följande:
    Och jag är 15+6, går in i vecka 17 imorrn, 5e månaden minsann! Solig

Ninakarolina: Jag är också orolig att nåt ska ha hänt min bebis TROTS att min mage är enorm. Det har spänt i huden hela dagen idag och det har verkligen känns som att jag gått "med magen först" så att säga.. Asså usch, och jag ska ju ha bakåtliggande livmoder och då ska de inte synas så mkt. Ja tjena. Då måste jag väl bara ha gått och blivit fet då Rynkar på näsan

Och den där länken jag gav tidigare för viktkalkulator är en jävla subba. Enligt den ska jag väga som mest 60,7kg NÄSTA vecka.. Gråter Jag ligger mellan 61,4 - 62,7... Så jag gissar att jag inte kommer klara deras "viktmål".
    Strunt i länken! Kan vara kul att titta på för att ha något att följa, men det går ju absolut inte att rätta sig efter den!
    Jag har också bakåtliggande livmoder, är i vecka 17+5 idag, med en kula utan dess like! (okej, lite överdrivet)
    Jag är lika stor som min arbetskamrat som är 7 veckor längre gången än jag, så det där är väldigt individuellt!
    Det är inte heller att jag har lagt på mig en massa då vågen visar -1,5 kg sedan graviditet börjar.
    OM man ska ha något mål vad gällande vikt i graviditet så är det väl att jobba för att inte lägga på sig för mycket fett på sig själv? Men det är lättare sagt än gjort när hungern kommer på (utom på mig då som knappt kan äta) och man blir mindre och mindre rörlig Skrattande
    Du är garanterat fin som du är! (61,4-62,7 låter inte som en farlig vikt heller)
  • ZillyChili

Jag förstår din oro! Vill inte heller gå upp för mycket, men jag var lite överviktig redan sedan innan Rynkar på näsan
    Nej, är man hungrig så måste man ju äta! Känns som om man redan går igenom så mycket förändringar i kroppen nu när man är gravid, ska man då stoppa sig själv när man är hungrig så blir det ju olidligt!

Jag tror det är flera som har samma viktuppgång som du, minns lite svagt att jag läst det...

Än så länge har jag "turen" att inte ha gått upp, detta för att jag inte ens klarar äta hälften än vad jag gjorde innan, men då åt jag iofs som en hungrig varg...ständigt Skrattande Älskar att äta, så det känns som ett slag i magen nu när man inte kan det! Mår inte dåligt, är bara inte hungrig. Annorlunda känsla, men jag behövde det kanske haha!
    Men snart vänder det, så jag njuter av att vara på denna sida strecket så länge jag kan!

Du kanske avtar i viktuppgången lite senare? För att du inte ska klara förlossningen lika bra så har du väääldigt många kilon kvar... hoppas jag! (är 166 cm och väger 80 kg, tidigare 81,7) Enligt min BM så ligger jag fortfarande på rätt sida strecket så då får du nog börja frossa för att komma hit upp!

• ZillyChili
    Rae skrev 2011-03-05 15:14:01 följande:
    ZillyChili: vi är visst exakt samma storlek på....166 cm och runt 80 kg nu. Vägde 77 innan jag blev gravid. är i v. 15+0 idag. Vilken fin magen du har. På mig syns inte mycket mer än att midjan är borta. 
    Ja det bara small på mig, i vecka 12 kunde jag inte dölja det längre! Men det avtar väl snart, magen kan knappast växa som den har gjort hittills =)
    Konstigt att det kan vara så olika egentligen, ändå första barnet och då brukar det ta längre tid säger de, men det vet i fasen om jag tillhör den skaran =)
  • ZillyChili
    idaharju skrev 2011-03-05 23:13:56 följande:
    ja de va de jagmena, kunde inte komma på hur jag skulle skriva. läste någonstans att de kan innebära svårigheter vid förlossning och att "oftas" måste man göra kejsarsnitt runt vecka 38 ? 
    Fast man kan ha bakåtliggande livmoder också, det har jag... men som Speck sa. Det gör ingen större skillnad, dock märks det tydligt på mig när jag har mens (tjohoo för att inte ha det på länge), för då gör det ont i "rumpan" på mig... det trycker liksom på där bak och jag kan ha svårt för att sitta ner osvSkrattande

Annars är det väl att graviditet syns senare, men liksom Speck så ingick inte jag i den skaran, haha
  • ZillyChili

Åh vad roligt att se alla bilder! Imorgon är det vår tur att titta på knoddas!
    Har inte känt av knoddas på över en vecka så lite smånervös är jag minsann... konstig känsla för jag brukar verkligen inte vara den som oroar mig över saker och ting!

• ZillyChili
    emelielj skrev 2011-03-10 22:14:17 följande:
    Bebis mår nog bra ska du se! jag började känna sparkar IGÅR! är jätteglad men vill ju känna hela tiden nu, sitter o känner på magen och inväntar nästa spark, men han är envis! Vågar inte hålla på för mycket men trycker lite på magen ibland och då kan han sparka till men ingenting nu på hela kvällen, tråkigt!
    Ja, jag är egentligen inte jätteorolig, bara lite smånervös.
    Har känt sparkar väldigt länge och då blir det så konstigt när det har gått över en vecka utan att känna något Skrattande
    Lägger jag handen på magen så slutar knoddas röra sig totalt... värdelöst, lyder inte alls sin mamma!
  • ZillyChili

Allt gick suveränt igår! Fick behålla samma BF som tidigare också!
    Hon hade lite svårt att ta bilder och kolla alla organ för knoddas vägrade ligga stilla!
    Men till slut gick det och allt såg ut som det skulle!
  • ZillyChili
    Speck skrev 2011-03-14 21:31:15 följande:

Vecka 18, och folk frågar hur många det är där inne egentligen..
    Liten och nätt mage tycker jag, men gissar på att du är ganska smal från början så det är kanske därför folk reagerar?
    Själv är jag en valross, haha!
  • ZillyChili

Lycka till idag Kevin C!!!! Det kommer garanterat att gå suveränt!

Speck: Ja min kom väldigt fort också när den började växa... nu verkar den tack och lov ha avtagit lite, vilket är tur med den mage jag har skaffat på mig!

Åh, har du också huvudvärk? Jag har haft huvudvärk i 1,5 vecka nu... börjar bli ledsamt... inte migränhuvudvärk utan en liten irriterande huvudvärk. Inte blir det bättre med ett jobb framför datorn, det kan jag lova!
    Tvi och blä!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011