Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Min lillkilles hjärta har legat mellan 155-165 hela graviditeten :)
    Stämmer det in på det dom brukar säga eller är det tvärtom? Ingen koll!

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-07-10 16:43:38 följande:
    ja det är ju bara så gott och en annan sak som jag fått dille på.saftsoppa,fruktsoppa och multivitaminjuice. måste ha allt det hemma varje dag annars blir jag folkond hahaha.
    Åh jag älskar multivitaminjuice! Dricker massor av juice varje dag.
    Jordgubbskräm är också jättegott!

Idag gick jag in i vecka 38 och har 20 dagar kvar. Snääälla låt mig inte gå över tiden!
  • emelielj

Ja tiden som har gått upplevs som snabb enligt mig men ändå känns det som man har en evighet kvar!
    Ja min hade fixerat sig i torsdags :) bm sa det och jag tyckte mig ha kännt något som påminner om hur alla säger att det ska kännas när de fixerar sig men det gjorde inte ont alls, som alla säger att det brukar göra, utan på mig kändes det bara som svaga snaba hugg neråt. Men hoppas hon hade rätt, att han har fixerat sig :)

Idag har jag haft så otroooligt mycket sd ( har haft mycket sd sen v 23) men idag är dom intensivare som bara den och kommer precis hela tiden! Även bebis har fumlat runt lite mer än vanligt tror jag. Nu har jag värk i ryggen också medans sd kommer väldigt starka hela tiden. Någon mer som haft såna dagar? Otroligt obehagligt!

• emelielj

Fin mage! Påminner om min innan den sjönk en dm typ, nu går jag o nästan spänner mig men kommer på mig själv efter en stund, slappnar av och då hänger magen nåt otroligt :) haha

• emelielj

Carmat85: man ska aldrig säga aldrig! Jag hade en jääättedjup navel innan jag blev gravid. Kunde knappt tvätta den och få ut navelluddet haha :) men magen har minsan puttat ut den!

• emelielj

Chariots: håller med dig om att skötväskorna är onödigt dyra! Men jag hittade faktiskt en svart skötväska med axelrem på barnens hus för 300:-! Den är väldigt enkel och precis en sån jag var ute efter så jag är helnöjd :) dom har ju reor ibland med, men som sagt, på barnens hus hittade jag min för 300 och det var inte rea!

• emelielj

Nej det var typ 10 dagar sen! Tror inte det var nåt speciellt märke på den, kanske därför dem va billigare än de andra för 700 men den är hur smidig som helst! Hoppas du hittar någon :)

• emelielj

Jag kollade faktiskt på väskan från Ikea :) där jag bor reade dom ut den för 49:- förra veckan, sjukt billigt! Den va lite liten och trång, känns som man inte hade fått plats med nåt alls i den, men den hade många fack. Man måste nog kolla och känna på den innan man vet om man gillar den eller inte :)

• emelielj

Jag packade min väska förra veckan, är i 38 nu. Mest för jag vill ha lite koll och vara så klar man kan bli :) resten kan man ju kanslit kontrollera känns det som!

Gud va bebisens beteende mönster ändras sista tiden, iaf min. Igår och inatt var han totalt galen och hårdhänt. Idag ligger han på samma ställen och lurar hela tiden!

• emelielj
    alexander2011 skrev 2011-07-12 10:38:01 följande:
    På vilket sätt ät hallonbladstee bra??

samma här. bebben låg och tryckte på högersidan så jag blev jätte öm efteråt och på vänster sidan sparkade skrutten så det knastrade till, har hänt flera ggr. snart så går väl ett revben :S  
    Hallonbladste ska träna upp livmodern inför förlossningen och göra det hela lite smidigare, det ska även minska avslaget. Folk säger väldigt olika om det fungerar eller inte men jag dricker det också, har ju inget att förlora.

Jag har fått otroligt mycket sd de senaste dagarna, vet inte om det har med teet att göra! De är mer intensivare på nåt sätt och spänner som sjutton.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011