Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-07-12 11:06:21 följande:
    vart kan man köpa detta? på hälsobutik?
    Hm, jaa det tror jag. Fast jag vet inte om det är utspätt te där eller 100% hallonblad.
    Jag beställde mitt på Refresh.se och fick det dagen efter :) Hur bra som helst!
  • emelielj
    Nicki2011 skrev 2011-07-12 12:12:36 följande:
    Det är smart att ha allt man ska ha samlat i en stor necessär i badrummet! Det man använder lägger man tillbaka! Haha.. Glad
    Jag har börjat packa lite, Blodgruppspapper, förlossningsbrev, kläder t bebis, filt, amningsbh, byxor o tröja, batteriladdare t tel.(har 2 st)
    La även i snabbKaffepulver i väskan! Perfekt att ha med!
    Packar lite då och då!

Jag kan hålla med om att man inte kan packa allt riktigt nu! Man behöver ju saker!

TIPS!!
    Jag har nu tagit för vana att varje gång jag kommer hem, lägger jag i plånbok i ytterfacket på förlossningsväskan! Får INTE glömma ID-kortet.
    Vi har börjat samla småmynt som blir över när vi handlar!
    jag har skrivit en lista på de grejer jag inte kan packa ner nu, som.heter "Packa ner". Denna lista ligger synligt framme. Detta för att man slipper tänka allt för mycket om man har mycket värkar! Säkert svårt att tänka klart då! Bara att titta på listan och packa ner! Glad Och sen åka!!
    Jag har gjort samma sak :) Listan ligger framme!

Fast nu är jag faktikst typ färdig medd bbväskan :) Jag har såna små reseflaskor  med två och schampo så dom ligger redan nere.

Förlossningsbrev, har ni skrivit det själva och lagt ner? jag och bm diskuterade hur jag ville ha det förra veckan (V37) så mitt brev är i deras datorer typ och då behöver jag väl inte ha med ett eget också?

Åh vad jag vill föda nuuuu! 18 dagar kvar till BF..
  • emelielj
    Nicki2011 skrev 2011-07-12 12:28:08 följande:
    Om du har skrivit hos din BM och känner dig nöjd med det, så behöver du nog inte skriva ett eget!

Det här använde vi! Då fick vi med det mesta av våra önskemål och vad som kan vara värt för dom att veta! Glad

www.blimamma.se/docs/forlossningsbrev_mall.pd...
    Vilken bra mall! Den ska jag nog skriva ut och lägga i väskan, ifall att :) Och ytterligare ett tidsfördriv tackar jag ju inte nej till!
  • emelielj

Ja nattlinne att föda i har jag aldrig hört att man ska ha med. Och blöjor lär man ju få av sjukhuset när bebisen är nyfödd? Det räknar jag med iaf! Även bindor till nyblivna mamman måste ju finnas på sjukhuset? Står ibland på vissa sidor att man ska ha med det också?!

• emelielj

Igång en förlossning utan bara träna upp livmodern och underlätta avslaget? Det är vad jag har hört iaf!

• emelielj

Oj får man inte ha mobiler på förlossningen? Det visste inte jag! Är det så överallt? Jag typ lever ju med min älskade iphone :)

• emelielj

Sarungen: okej! Det hade jag ingen aning om :)

Sitter här och får höra det sjukaste.. Min barndomskompis dog tidigare iår (han var 22 när han dog) och skapade kaos hos hans familj, alla vänner och där vi bodde. Familjen orkade inte bo kvar så de flyttade med dottern långt härifrån för att komma bort och börja om. Så läser jag i tidningen idag om lilla Mercedes som blev påkörd av ett fyllo och inser snabbt att det är densamme familj som flyttade från min hemort för sonen blev mördad. Helt sjukt att något så tragiskt händer samma familj?! Sitter nästan i chock nu. Ringde min vän för att se om det stämde och det gjorde det ju. Stackars föräldrar.. Fy!

• emelielj

Haha jag har BF 30 juli ju :) Lägger till den i början lite fint!

{#emotions_dlg.flower} Augustibarn 2011 {#emotions_dlg.flower}

30 Juli    - Emelielj, 22 år bor i Göteborg. Barn nr 1

1 augusti

2 augusti  -Momii-27år bor i Skåne, väntar barn nr 2

3 augusti

4 augusti

5 augusti

6 augusti

7 augusti ZillyChilli, Josse (Josefin), bor i Eneryda, 27 år, första barnet smeknamn knoddas

8 augusti

9 augusti

10 augusti

11 augusti Carro_frankie, från Växjö, 27 år, väntar barn nr 2, Har en dotter född 2009.

12 augusti

13 augusti

14 augusti - sarungen: Sara, 22 år, bor i hus i Västergötland (Falköping), sambo/pappa heter Fredrik,dotter 2010 
    15 augusti

16 augusti

17 augusti

18 augusti

19 augusti

20 augusti

21 augusti

22 augusti

23 augusti

24 augusti

25 augusti

26 augusti

27 augusti

28 augusti

29 augusti

30 augusti

31 augusti
  • emelielj

Jag är så nyfiken på hur det känns med sparkar mot revbenen! Min är inte där alls , konstigt :P

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011