Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

alexander2011 skrev 2011-07-14 07:38:15 följande:
    inget att sträva efter haha det känns kanska rejält emellanåt. häromdagen blev jag ömm en bra stund efteråt när han tryckte mot revbenen. kunde inte ligga på höger sida
    haha jaa, har hört att det är lite smärtsamt :D ska väl vara nöjd över att min inte är där och pillar då :)
  • emelielj
    ZillyChili skrev 2011-07-14 07:44:21 följande:
    Haha, ja min ligger ju och sparkar mot rumpan så vet inte heller hur det känns att få sig en kick på revbenen. Kan dock berätta att det är inte jättetrevligt att få karatespark mot rumpan så det känns som om hela innanmätet ska flyga ut =)

Dock trycker sig knoddas gärna upp mot revbenen ändå, fast med huvudet! Tar spjärn med benen och riktigt trycker sig uppåt!
    Haha min öigger med huvudet ner, men han sträcker sig också med hela kroppen och magen stod nyss åt alla håll o kanter, det gör också lite ont!

Ingen hänsan till stackars mamma :)
    alexander2011 skrev 2011-07-14 07:47:35 följande:
    hahaha ja passa på o njut. känner du ingenting ex när du sitter ner?
    Nee,. när jag sitter ner tex i soffan så trycker han ut rumpan mot ena sidan och en fot eller nåt mot andra sidan och drar den längs magen, lite smärtsamt det också iofs :) Han är stark nu känner man!
  • emelielj
    LYCKA82 skrev 2011-07-14 13:58:03 följande:
    Är era bebisar fixerade?? Min är det inte än... går in i vecka 37 imorn. Är rädd för att jag ska gå över tiden.. Måste bebisen fixera sig??
    Fixeringen har inget att göra med när bebisen kommer :) Vissa fixerar sig samma dag, det är jätteolika. Vissa är fixerade vecka 30 men mamman får ändå över tiden, om det är till någon tröst :)
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-07-14 14:06:01 följande:
    ja väldigt stark. sambon fick en gång till en spark/slag mot skinkan när jag sov haha. ligger med magen mot han o då sparkar bebben oftast
    haha busunge :) Ja min sambo ligger med armen mot min mage eller nåt nåt sätt ibland och då säger bebisen också ifrån Tungan ute
    LYCKA82 skrev 2011-07-14 14:16:05 följande:
    okej.. d var skönt att höra. inte långt kvar nu tjejer... är ni nervösa inför förlossningen? D har jag börjat bli... ju större man blir desto mer verklighet blir det att bebisen ska ut oxå... och hur degtta ska gå förstår jag inte riktigt. Min syster sprack ända bak i ändan med sina två barn.. d vill inte jag vara med om!! smärta....
    Min fixerade sig i vecka 37 på tal om det :)

Alltså vissa stunder är jag nervös men oftast är jag så less på att vara gravid så jag vill bara komma så långt som till förlossningen! Vill att det ska hända nåt NU!

16 dagar kvar idag., Drygt två veckor men uuusch vad dagarna går långsamt!
  • emelielj
    Nicki2011 skrev 2011-07-15 15:27:19 följande:

Vill bara visa vad jag fått av min Kära Syster, som LÄNGTAR lika mycket som jag!!
    Hur gulligt är det inte!?Hjärta

Jättesöta! Min syster är också lika extalterad som jag :) Hon har stickat kläder och skickat till mig på posten (Hon säsongsjobbar på Astrid Lindgrens värld till Augusti) och ringer varje dag för att bli upplyst om läget haha.

Kul när ens syster också tycker det är roligt och längtarSkrattande
  • emelielj

Här gick vi in i v 39 idag, ändå känns varje dag långsammare än den andra!

Förra veckan spenderade jag rätt mycket pengar på krimskrams och tjejsaker som min sambo inte uppskattade haha men det var roligt iaf och jag blev lite gladare :)

Nu är frågan vad man ska göra sista tiden mer än hushållssysslor och sova!

ZillyChilli, gosig mage! Den påminner om min, lite bollig sådärSkrattande
    Min har även sjunkt så sjuukt mycket, jättesvårt att gå nu. Känns som magen skakar sönder upp och ner när man går, så jag kommer på mig själv att spänna magen hela tiden. Då försöker jag slappna av men det gör typ ont, usch!

• emelielj
    Linda b1986 skrev 2011-07-17 22:36:38 följande:
    Sysselsätter mig med en unge i minuten i programbiblioteket.tiden går så sjukt långsamt, vecka 36+3 och nojar mig över min lilla mage. Vill ha stoor så jag vet att det är en bebis där inne. Mätte sf och fick 28 cm men kan ju mätt fel. Längtar till mvc så jag får reda på att allt är bra. Sparkat nästan aldrig, kan det vara ngt fel eller kan man ha en sovade bebis i nio månader?.....ush hatar väntan!
    Jag har en kompis som knappt kände sin bebis under hela graviditeten, och mot slutet blev det ÄNNU lugnare i hennes mage. Och liten söt mage är också vanligt så jag tror det är lugnt!

Men kolla upp det om du är orolig?

Nu på slutet sparkar min inte alls, bara rör sig och trycker ut nån kroppsdel ibland.
  • emelielj

Påväg hem från bm nu, känns sjukt att magen fortfarande växer haha! Sf låg på 39 och hjärtat slog bra, mer än det och blodtrycket kollade dom inte.

Vill ha ut honom nuuu!

• emelielj
    Mamma20022005 skrev 2011-07-18 11:17:48 följande:
    Jag har också 20 dagar kvar till bf idag och går in i v.38 idag. Spännande, spännande!!!
    Nu kan bebisen komma närsomhelst. Har mensvärk varje dag och en del sd´s också.
    Inatt hade jag såå sjukt ont i fogarna när jag låg ner, glömde ta alvedon igår kväll och sen är jag såå slö så
    jag orkar inte gå upp och ta en alvedon heller. Så jag sov skit dåligt inatt.

Vart har ni köpt hallonbladsteet? Tänkte om jag ska dricka för läkningen sedan.
    Jag köpte mitt på refresh.se. Snabb leverans!

Är det fler än jag som tar två Panodil/Alvedon innan läggdags varje dag?
    Det tar emot för mig att äta två per dag eftersom jag inte brukar ta tabletter annars alls, men blev ju ombedd av min bm att göra det för att kunna sova. Men finns det fler än jag som gör det?
  • emelielj

Teet är inte världens godaste nej, men jag tycker inte om te alls i vanliga fall heller. Jag har i kanelstång i hopp om att det hjälper smaken lite och så sägs det sätta igång förlossningen! Men om det har effekt vet jag inte :)

Nej det känns inte så kul att ta tabletter nej, ikväll ska jag ta bara en och se om det blir lite bättre än utan iaf.

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011