Inlägg från: Nicki2011 |Visa alla inlägg
  • Nicki2011

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

ZillyChili skrev 2011-06-08 17:16:12 följande:

31+2 idag då och 60 dagar kvar till BF!

Känns dock som om jag inte behöver bli större nu. Detta räcker gott och väl!

Jag tycker att du ska vara jättestolt över din stora mage!!! Solig
  • Nicki2011
    Mickan skrev 2011-06-10 22:11:11 följande:
    Sandra: Härligt!

----------------------

Tränade lite igår efter 4 veckor med lathet! Se hur magen förvandlas till en trekant när jag försöker lyfta bollen mellan benen! HAHA

Haha... exakt så ser det ut på mig också!! Skrattande
  • Nicki2011
    ZillyChili skrev 2011-06-29 10:30:30 följande:

Tillbaka från BM!

+11 kg än så länge så kanske kanske jag kan hålla mitt mål på 15 kg? v. 34+2 idag

Knoddas är en liten rackare, som jag anat hela tiden, och låg såklart inte vänd åt rätt håll. Ska tillbaka på måndag för hon ville ge knoddas en chans att lägga sig till rätta.

Men jag får vara inställd på ett vändningsförsök, som tydligen bara lyckas i hälften av fallen...annars blir det kejsarsnitt!

Sa BM att Knoddas har någorlunda stor möjlighet att vända sig till nästa gång du ska dit!? Jag ska in till min BM om en vecka (Är då 34+4) och kolla om min lilla har vänt sig själv!! Finns det möjlighet? Snälla svara JA!! Skrattande Haha!!
    Vill ju ha hopp!!!
  • Nicki2011
    IceCloud skrev 2011-06-29 12:06:01 följande:
    Ja hoppas verkligen att våra bebisar ska vända sig till rätta. Ja ska till bm på måndag (34+5) o hoppas han har vänt sig själv tills dess. Men känner fortfarande huvudet uppe vid revbenen, och där har han placerat sig sedan 2 veckor tillbaka. Tycker tydligen det var bättre så...
    Så jag hoppas inte för mycket på att han har snurrat runt själv. Men några dagar finns det ju kvar.
    Håller tummarna så att de vitnar!!! Flört 
    ...För alla oss som har har bebisar som vill ligga med huvudet uppåt, för att kunna höra & njuta av sin mammas Hjärta-ljud!!!  Det är ju SÅ det är!!! Cool
  • Nicki2011
    alexander2011 skrev 2011-07-03 17:48:01 följande:
    känns likadant idag men det är ömmt,svider och trycker under bysten...beror det på att barnet ligger där? käns helt bedövat i huden
    Känns exakt så för mig också!! I synnerhet på höger sida!!
    Vill också vet vad det är!!
  • Nicki2011
    ZillyChili skrev 2011-07-04 05:55:33 följande:

Det positiva med att knoddas ligger i säte är att nu får jag se h*n igen!

Ultraljud kl 11,15 och håll nu tummarna för att knoddas ligger rätt och att inte könet syns alltför väl! Vill ju inte veta!

Hoppas, hoppas hoppas!!! Ge mig hopp!!!!Solig
  • Nicki2011
    alexander2011 skrev 2011-07-08 16:25:51 följande:
    nej jag vet inte men har hela tiden sagt han så antar det är en pojk. Hjärtslagen ligger mellan 130-137. en gång som högst 145.

Gör svinigt ont på eftermiddagen, kvällen för min del. hade lite ont i morses o nu börjar det göra redigt ont. får nog ta alvedon. har ingen zonsalva. vad hjälpte för dig?  
    Stackare! Precis så ont har jag också!! Främst på höger sida!! Min BM kan inte avgöra vad det kan vara!
  • Nicki2011
    Speck skrev 2011-07-10 20:57:04 följande:
    Angående skötväska så köpte vi den matchande från Emmaljunga, skitdyr men maken ville ha den så han fick som han ville =D Kul när han äntligen har en åsikt om nåt som handlar om inköp till bebis ;) Mycket har varit "men bestäm du älskling, det spelar ingen roll för mig" hehe.. Tror den kostade 700kr.
    Men IKEA har ju en skötväska som de rear ut nu för 99kr?? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10145050

Vet dock inte om den är bra eller ej, men 99kr kan det ju va värt o åka o titta.  
    Vi fyndade den för 1 månad sedan på Ikea för 99 kr! Den skulle utgå, så jag hoppas att den finns kvar!!
    Jo, jag tycker den verkar bra!! Kan ju inte gämföra med så mycket, eftersom jag aldrig ägt en tidigare! Den är snygg, svartvit och har några fack. + en hållare för vällingflaska och en liten vit handuk också!!
    Helt klart värt pengarna!!Solig

Så skynda och se om dom finns kvar!
  • Nicki2011

Det är smart att ha allt man ska ha samlat i en stor necessär i badrummet! Det man använder lägger man tillbaka! Haha.. Glad
    Jag har börjat packa lite, Blodgruppspapper, förlossningsbrev, kläder t bebis, filt, amningsbh, byxor o tröja, batteriladdare t tel.(har 2 st)
    La även i snabbKaffepulver i väskan! Perfekt att ha med!
    Packar lite då och då!

Jag kan hålla med om att man inte kan packa allt riktigt nu! Man behöver ju saker!

TIPS!!
    Jag har nu tagit för vana att varje gång jag kommer hem, lägger jag i plånbok i ytterfacket på förlossningsväskan! Får INTE glömma ID-kortet.
    Vi har börjat samla småmynt som blir över när vi handlar!
    jag har skrivit en lista på de grejer jag inte kan packa ner nu, som.heter "Packa ner". Denna lista ligger synligt framme. Detta för att man slipper tänka allt för mycket om man har mycket värkar! Säkert svårt att tänka klart då! Bara att titta på listan och packa ner! Glad Och sen åka!!

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011