Inlägg från: emelielj |Visa alla inlägg
  • emelielj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

IceCloud skrev 2011-04-28 19:12:13 följande:

Hittade två klänningar på lindex i dag. Är ingen klänningmänniska direkt men tyckte om de här båda o tänkte passa på när man ändå hittat nåt som passar o kan vara skönt att dra på sig i sommarvärmen :)
    Va hos bm i dag också. Hade ett sf mått på 27, lite högt kanske men hon sa att om man e kort kan man få lite högre utan att bebisen för den skull ska bli en jätte.
    Alla värden såg bra ut o ja behöver fortfarande inte äta järn.
    Vi fina klänningarna var! Passar dom bra med magen och så? jag har så himla svårt att hitta fina sommarkläder som passar kaggen!
  • emelielj
    SandraP1990 skrev 2011-04-28 21:58:28 följande:
    har också en fråga, har vart lite tvär mot det här att kolla upp könet för det ska vara en överraskning, men nu har jag å sambon börjat diskutera det men vi e 50 50 på de..  vi tror att all överraskningskänsla ska försvinna då te förlossningen, men ändå vore det bra att veta så man kan köpa kläder efter könet å bestämma namn å så... vad tycker ni e bäst???
    Det är nog upp till en själv asså. alla tycker ju så olika!

Vi kollade könet i vecka 19, mest för att jag var så hiiimla nyfiken i en strut!
    Men också för att kunna planera lite mer och så, handla lite mer grejer.
    Jag tror nog förlossningsdagen blir stor nog ändå! hehe
    Men ni får nog bara diskutera och komma överens om ni vill veta eller inte. Vi ångrar inte att vi kollade :)
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-04-29 11:41:05 följande:
    Nja jag pratade med frissan om det o hon sa att det inte var nån fara....fan färgen slog om till gul, orange...ser rent ut sagt förjävlig ut..detta var oxå extrem blondering. har 2 flaskor kvar men hur jag än gör blir inte håret ljust det e jag säker på. ska förbi frissan idag :S
    Ja det är ingen fara att färga håret under graviditeten. Jag ska själv gå till frisören och fixa mitt snart.
    Det säga mycket att hormonerna skulle göra att färgen inte tar men det är nog ingen  fara!
    Skadligt för bebisen är det inte heller. Det är ju småhaltiga gifter i medlet man använder men för att det skulle kunna göra någon skada så måste man sitta konstant och sniffa men det gör man ju inte.
    Det finns ju gravida frisörer också :)
  • emelielj
    Tejj skrev 2011-04-30 14:12:19 följande:

Här är min lite mer "hängmage" i vecka 27 (26 + 1) Kanske inte syns så jätte bra att den är "hängig" då jag har armnarna rakt upp mot taket... man vad gör man inte för att det INTE ska se hängig ut... haha... Men nu börjar det nog hända grejjor minsann.... Myyys =)
    Mysig mage!
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-01 11:39:29 följande:
    Usch har haft så ont i flera dagar kring navlen...känns som ett ömmt blåmärke o det spänner i hela magen så gott som hela tiden o värst när man ska ut och gå :S

Kände att jag bara behövde gnälla av mig idag. har varit en jobbig natt o sova :S

Hoppas ni allihopa hade en trevlig valborg {#emotions_dlg.flower}
    jag har inte som du har, ont runt naveln, men jag har nåt som ser ut som öm hud, eller lite blåmärken runt naveln. Skumt! Det gör inte ont här men ser konstigt ut.
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-01 22:30:41 följande:
    Jag vill oxå se mer bilder...fler magar o tips på kläder :)
    Jag har lite bilder på min andra dator, ska sätta mig och fixa med dom imon och då lägger jag in lite!
    Men jag vill också se fler bilder Skrattande
  • emelielj

Nu står tiden still alltså! Vecka 27-1 idag.

Bebis partajar i magen, puttas och sparkas! haha
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-02 10:39:01 följande:
    :) jag har oxå fått en sån röd fläck på precis samma ställe
    haha jag med! en liten fläck, inte alls tydlig på samma ställe!
    Bara en och inga fler haha
  • emelielj
    alexander2011 skrev 2011-05-02 15:11:26 följande:
    Ja vi får hoppas att det fortsätter så hihii men peppar peppar...bara för jag säger så så kommer det säkerligen blomma ut massor om en månad ungefär
    haha ja. Eller asså, jag har bara haft den fläcken sen vecka 22 typ men imorse när jag smörjde in mig så hade de kommit typ tre jäättesvaga till på magen, så hoppas dom slutar nu Skrattande
  • emelielj
    LYCKA82 skrev 2011-05-02 17:53:45 följande:
    Vad har era bebisar för hjärtljud? Vår hade 132 slag/min idag... är d en pojk då?
    För 4 veckor sedan låg det på 138 slag/min..
    Det finns vissa sägner för om det skulle vara en tjej eller kille, men de brukar inte stämma.
    Det är så olika :)

Min bebis har snabbt hjärtljud och jag väntar en pojke!
    155-160/minuter slog hans lilla hjärta de senaste gångerna.
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011