Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)

Min lilla docka ska på kalas :)

Lillfia blir 6 veckor idag och på dagens kontroll vägde hon 5450gr och är 57cm lång!
Hon är duktig på att följa mig med blicken och kan bli väldigt ledsen när jag försvinner ur hennes synfält. Hon börjar även prata lite smått och blir ofta glad när man pratar med henne!

Vilken sötis Nikki! Tjejerna e farliga i år verkar det som, fruktansvärt söta :)
Hejsan!
Har inte skrivit här på ett lååångt tag. Fick min underbara dotter Molly-Belle den 30 augusti. Förlossningen gick helt förvånansvärt bra, ca 7 timmar tog det och utan bedövning. Min mamma masserade ryggen i ca 6 timmar så det behövdes ingen bedövning. Kom in på sjukhuset och var redan öppen 7 cm. Waow, jag blev chockad haha
Meeen, min lilla tös har problem med magmunnen kanske.. vet inte vad det är. Hon kräker typ alltid. Är det någon som har varit i samma situation med sin bebis får ni gärna skriva några tips på vad det kan vara och vad jag kan göra.
Ibland är det bara lite som rinner ut ur munnen, ibland kommer det "kräkar" och ibland är det t o m såna kaskadkräkningar. Vi har varit inlagda på sjukhuset och nu träffar vi en sjuksköterska där två ggr i veckan för att väga henne. Men Molly-Belle börjar nu att bli väldigt orolig efter varje måltid. Man ser i hennes ögon och hennes kroppspråk att hon bara väntar på att kräkningarna ska komma. Det är väldigt frustrerande. Min syster och morbror har båda blivit opererade för nedre magmunnen, men på ultraljudet som Molly-Belle fick förra veckan så såg det inte ngt problem med den. Än. För de säger ju hela tiden att det är för tidigt för att se om det är den sån krånglar..
Oj vad det blev långt det här men det var sååå skönt att skriva av sig! Kanske ska skaffa mig en blogg haha ;)
Nu sover lilla snuttan i sin vagn så nu ska jag passa på att äta lite frukost :)
BVC kontroll idag. Freja vägde nu 5695g och var 58 cm lång! BVC sköterskan bara gruvar sig över att hon växer så fort och är så stor. Freja blir 1 månad imorgon :)
Stephi: Edvin kräker också jättemycket, brukar kalla honom för mitt lilla kräk =) Det är sååå frustrerande, har t o m ett badlakan i soffan där vi matar honom, för när han rapar så kommer det inte bara rap. Det går åt MINST tre bodies per dag och då har vi kommit till en gräns att kläderna inte byts så fort det kommer liite kräk på dem, ribban för vad som är okej har helt plötsligt flyttats =)
Jag har dock inte varit hos läkaren med honom för han går upp bra i vikt o s v men vi väger honom en gång i veckan trots detta bara för att hålla koll.
Har försökt med allt känns det som och det enda som kan lugna ner det liiite är om han får ligga i min famn en kvart efter att han ätit, så man inte bär runt på honom direkt efter... men det kan vara inbillning att det hjälper med för det är bara en liten skillnad.
Kräkningarna brukar bli bättre när de börjar med fast föda, men fram tills dess tror jag det bara är att bita ihop och så länge de inte blir uttorkade eller inte går upp i vikt ska det visst inte vara ngn fara.
Ingen vidare tröst, jag vet, men jag förstår att det är jobbigt! Allt i ens hem känns så äckligt tycker jag, oavsett hur mkt man städar. För att inte tala om Edvin och mig... vi är altid fulla med kräk känns det som!
Oliver kräktes också massor inatt! Tre av mina tröjor och två bodies fick jag byta haha! Plutten :)
Han Sov också jättebra inatt, 22-04.30 sen 06--09.00! Otroligt skönt :)