• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • emelielj

Dumma iphone! Jag slutade att väcka honom för ett par veckor sen. Ibland sover han sex timmar och vaknar sen! Det är olika hur ofta han äter. Jag delammar, mest på nätterna ammar jag, eller försöker, men han får tillägg eftersom han inte blir mätt annars. Har kämpat med amningen i en månad nu men funderar på att sluta helt eftersom ingenting hjälper :(

• SandraP1990

Okej, jag tycker de verkar som min inte går upp lika bra längre för första vägningen efter den nedgången som blir i vikten så hade hon gått upp 300 g på typ 4 dagar å nu hade hon gått upp 100 g på en vecka! Tycker de verkar lite så nu ammar jag var 3 timma utan på natten då får hon sova fast de gör hon ej så där blir typ var 4 timme! Jg e så rädd att hon ska sjunka i vikt! För hon e inte smal å inte tjock utan precis lagom å går hon då ner så blir hon ju alldeless för smaler!

• Ninakarolina

Stor mys, Penny jag och hunden Signe på ett hörn :)
    BVC igår. Vecka 7 och hon vägde 5360 g och var 58,5 cm lång...  en lång tjej :P. 
  • SandraP1990

Vet ni saker man INTE ska äta som gör bebisens mage gasig å så?

• Gwenjen
    Ninakarolina skrev 2011-09-27 17:20:39 följande:

Stor mys, Penny jag och hunden Signe på ett hörn :)
    BVC igår. Vecka 7 och hon vägde 5360 g och var 58,5 cm lång...  en lång tjej :P. 
    Fan va snygg du e kvinna! Önskar jag hade ork att sminka mig oftare än en gång i månaden typ!
  • Ninakarolina
    Gwenjen skrev 2011-09-27 21:23:28 följande:
    Fan va snygg du e kvinna! Önskar jag hade ork att sminka mig oftare än en gång i månaden typ!
    Tack de var snällt sagt :), haha hade sovit i sminket där, sminkar mig varannan dag typ och har dagen efter smink på mig haha. torkar med en wipes under ögonen sen är jag klar för en ny dag om jag inte hinner sminka om mig :D.
  • Nicki2011
    SandraP1990 skrev 2011-09-27 21:21:30 följande:
    Vet ni saker man INTE ska äta som gör bebisens mage gasig å så?
    Ja, det undrar jag också!!! Frågar jag min BMså säger hon NEJ på allt jag frågar om! Du kan äta allt! Hmmm...

Min Nicci har fått jättemycket utslag på bröstet! Ser ut som hormonprickar/utslag. Jag frågade om on fick av mina nötter jag ätit! "Nä, nötter kan du äta", får jag till svar! Och så tyckte hon att jag skulle köpa en kortisonsalva på utslagen! Vaaaaaa?! Hon kunde inte ens säga om det var hormonprickar!?? Då använder man väl inte kortisonsalva?!

Det jag hört om gasig mage:
    Mjölkprodukter, choklad, lök, paprika...
  • Kevin och Freja

Jag har också funderat på vad det kan vara som ger gasig mage och vad gäller Freja så tror jag det är mjölk, komjölk alltså... Brukar ha det i kaffet och igår drack jag ett glas oboy utan att ja tänkte på det. Hon blev jättegasig! Om jag äter choklad så får hon typ magknip så det får jag ta bort helt! Annars verkar hon inte reagera på nåt mer vad jag märkt...

• emelielj

Innan jag åkte hem från bb sa dom att man skulle äta försiktigt: gröna äpplen, choklad, mjölkprodukter, stark mat och räkor. Sen har jag hört fler saker i efterhand men det är inget jag minns. Förutom kolsyrat vatten som BVC sa att jag skulle sluta med när Oliver hade massa magknip, sen om det fungerar eller inte är en annan historia!

• SandraP1990

Åå jag älskar ju gröna äpplen! Va tror ni om apelsin då?

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011