• Tejj

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Här är en bild på vårat lilla pyre från kub/nupp i tors (v 13+ 4) såååå söt.... o så tydlig bild med armen, alla 5 fingrarna, huvud, näsa, mun o så.... mmm... är världens lyckligaste =)
  • Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011
  • emeliemarietherese
    Nicki2011 skrev 2011-09-28 10:19:49 följande:
    Ja, det undrar jag också!!! Frågar jag min BMså säger hon NEJ på allt jag frågar om! Du kan äta allt! Hmmm...

Min Nicci har fått jättemycket utslag på bröstet! Ser ut som hormonprickar/utslag. Jag frågade om on fick av mina nötter jag ätit! "Nä, nötter kan du äta", får jag till svar! Och så tyckte hon att jag skulle köpa en kortisonsalva på utslagen! Vaaaaaa?! Hon kunde inte ens säga om det var hormonprickar!?? Då använder man väl inte kortisonsalva?!

Det jag hört om gasig mage:
    Mjölkprodukter, choklad, lök, paprika...
    Novali har också fått prickar på bröstet..
    Kräks Nicci mkt? Novali kräks inte mkt, men ofta. Typ bara så det rinner ner på hakan/halsen. Och då blir det ju lite fuktigt, och så kan det läcka lite mjölk som rinner ut där på axeln när hon äter.
    Så sköterskan sa att det nog beror på det, för det är tydligen hormornprickar och inga utslag så, MEN de kommer lättare om det är fuktigt/varmt typ som värmeutslag. Och hon sa också att man kan ta kortisonsalva på, men att det oftast försvinner av sig självt om man håller torrt/luftar. Så jag har införskaffat massa "dregellappar" och nu har det blivit bättre.

Men ja..gasig mage så är saker man kanske kan vara lite försiktig med lök, paprika, kolsyrat, mjölk bl a
    och för utslag: choklad, tomat, jordgubbar
  • ZillyChili
    LYCKA82 skrev 2011-09-29 08:23:47 följande:
    okej.. tack för tipset Dock ska man kunna köpa nåt liknande som är tänkt till bebisar med mkt gaser..såg d på babymässan men hittar de inte i handeln..

Finns en pysventil på apoteket som heter Windi. Den ska vara bra säger dem! Anpassad till barn.

• Nicki2011
    emeliemarietherese skrev 2011-09-29 14:03:19 följande:
    Novali har också fått prickar på bröstet..
    Kräks Nicci mkt? Novali kräks inte mkt, men ofta. Typ bara så det rinner ner på hakan/halsen. Och då blir det ju lite fuktigt, och så kan det läcka lite mjölk som rinner ut där på axeln när hon äter.
    Så sköterskan sa att det nog beror på det, för det är tydligen hormornprickar och inga utslag så, MEN de kommer lättare om det är fuktigt/varmt typ som värmeutslag. Och hon sa också att man kan ta kortisonsalva på, men att det oftast försvinner av sig självt om man håller torrt/luftar. Så jag har införskaffat massa "dregellappar" och nu har det blivit bättre.

Men ja..gasig mage så är saker man kanske kan vara lite försiktig med lök, paprika, kolsyrat, mjölk bl a
    och för utslag: choklad, tomat, jordgubbar
    Hon har börjat kräkas mer nu, men jag tycker att jag fångar upp det med en liten "kräkduk".
    Däremot när jag använder amningsnapp (ömma bröstvårtor), så blir det lite söl, när hon släpper greppet om vårtan.
    Tror att du kan ha rätt... tycker att jag är snabb att samla upp i duken, men ska nu bli lite mer observant att jag verkligen håller henne torr!
    Tack, emeliemarietherese!Glad
  • Ninakarolina

Penny och jag tog oss en promenad idag, Kan ha våran lilla hund lös om jag ha en varmkorv i vagnen haha då går hon precis bredvid hela tiden. Fast hon stack in på en gård idag för hon fick syn på en kanin bur, hon har aldrig sett en kanin förr...hon stog på två ben och hoppade... skynda mig dit för jag har hört att kaniner kan bli rädda och dö på fläcken. Men min hund stog bara där och var glad och hoppade. Ingen skada skädd.... men nu vet jag att hon sticker om hon ser en kanin bur med kanin... de hjälpte inte korven haha.

• alexander2011

Lyckades ÄNTLIGEn med denna skitkamera att få ett kort på alexander när han ler. han har gjort det i flera veckor men har inte lyckats få kort på det. tänk han ör snart 6 veckor
  • SandraP1990

Min tös ler redan också å hon blev tre v igår, tror hon började i v 2! Är de någon här inne som vet hur mkt man ska lufta rumpan per dag??

• alexander2011

vågar jag ta ett bad idag i badkaret? har inte haft avslag på ca 4-5 dagar. då borde det väl inte vara nån fara.Eller?

• ZillyChili
    SandraP1990 skrev 2011-09-30 10:56:42 följande:
    Min tös ler redan också å hon blev tre v igår, tror hon började i v 2! Är de någon här inne som vet hur mkt man ska lufta rumpan per dag??

Finns väl inte några direkta regler för det, men att lufta är ju aldrig fel om man säger så! Du märker ju på din tös om du har luftat för lite för då blir hon ju röd.
    Jag luftar ärligt talat inte Edvin varje dag =) Blir ju kiss överallt med gossebarn, sprutar hej vilt, haha! Så dagar när jag precis har torkat golven så luftar jag inte, vill gärna ha golvet rent en liten stund från kiss och kräk, haha!

Men Edvin luftas inte mer än 30 minuter åt gången, för han blir ledsen efter en stund och vill ha på sig kläder =) Han gillar inte att ligga utblottad, haha!   
  • alexander2011

Mammas och pappas lilla solstråle :) helt underbart att se han le så Hjärta
  • Ninakarolina

Mina gullungar!

Nu får de bli mer bilder i denna bildtråd tycker jag, skit kul att se era små m.m :) 

Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011